تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024

اخبار ویژه

72

اطلاعات مهم از غول ‌« سعادت آباد » تهران ؛ ساختمان جدید سازمان بورس و اوراق بهادار کشور

  • کد خبر : 28994
  • 02 دی 1398 - 7:52
اطلاعات مهم از غول ‌« سعادت آباد » تهران ؛ ساختمان جدید سازمان بورس و اوراق بهادار کشور

از چند روز گذشته ، فعالیت ساختمان شیشه ای ۱۷ طبقه سازمان بورس و اوراق بهادار کشور ، نبش خیابان سیزدهم بلوار شهرداری سعادت آباد تهران، آغاز شد و پس از ده ها سال، اهالی ساختمان بزرگ بورس در خیابان حافظ تهران، رهسپار سعادت آباد می شوند تا هدایت و راهبری بورس ایران  را از […]

از چند روز گذشته ، فعالیت ساختمان شیشه ای ۱۷ طبقه سازمان بورس و اوراق بهادار کشور ، نبش خیابان سیزدهم بلوار شهرداری سعادت آباد تهران، آغاز شد و پس از ده ها سال، اهالی ساختمان بزرگ بورس در خیابان حافظ تهران، رهسپار سعادت آباد می شوند تا هدایت و راهبری بورس ایران  را از این محل در محدوده شهرداری منطقه ۲ تهران استارت بزنند. این ساختمان ۳۴ هزار متری، بیش  از ۳۲۰ میلیارد تومان (بر اساس گزارش هیات مدیره در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷) برای شرکت بورس، هزینه داشت و امروزه بیش  از ۳۰۰۰ میلیارد تومان ارزش بازاری دارد و هنوز شاهد حضور این دارایی فوق العاده در ارزیابی دارایی های نماد «بورس» که متعلق به سازمان بورس است، نیستیم. در این گزارش اقتصادشهروند، نگاهی داریم به جزییات این ساختمان و اهمیت سهم بورس و آینده آن با این هجرت بزرگ بورسی ها

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: پیش بینی شاخص  کل بورس تا سال ۱۴۰۰

غول سعادت آباد آمد

چشم اهالی بازار سرمایه ایران که این  روزها شمار دارندگان کد بورسی آن از مرز ۱۲  میلیون نفر عبور کرده  است،  به ساختمان شیک و مدرن و بزرگ سازمان بورس و اوراق بهادار  که مدت زیادی از ساخت و تکمیل آن گذشته،  روشن شد و چراغ های ساختمان حافظ خاموش شد. ساختمان حافظ بورس تهران را باید یکی از نقاط نوستالژیک شهر تهران برای عاشقان بورس و بورس بازی دانست.

با این کوچ بزرگ اهالی بورس به بلوار شهرداری سعادت آباد، بسیاری از مراکز و واحدهای سازمان بورس  و اوراق بهادار تهران داخل یک ساختمان ۱۷ طبقه با صدها پارکینگ، متمرکز خواهد شد که دسترسی را برای علاقمندان به شرکت بورس ایران، آسان می کند.

اطلاعات مهم از غول ‌«سعادت آباد» تهران

سعادت آباد تهران در محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک نیست و این یک فرصت خوب برای مراجعان است. با راه اندازی وتکمیل خط ۷ مترو تهران، مسافران غول سعادت آباد تهران می توانند در ایستگاه کاج توقف کرده و به سمت بلوار شهرداری بروند. فعلا نزدیک ترین ایستگاه های مترو به این غول بورس، ایستگاه مترو دانشگاه شریف در خط ۲ و هم چنین ایستگاه یادگار امام در خط ۶ است. از ایستگاه میدان صنعت در خط ۷ نیز می توان با خطی های میدان کاج، عازم بلوار شهرداری شد.

حتما بخوانید: همه چیز درباره انرژی۳

هزینه ساخت و مدت ساخت غول

۱۳آذر ماه سال ۱۳۸۹ بود که کلنگ ساخت این برج ۱۸ طبقه در  بلوار شهرداری سعادت آباد زده  شد. معاون پشتیبانی شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفته بود که از سال ۱۳۸۸، رایزنی ها برای خرید زمین آغاز شده و در نهایت، این محل برای احداث ساختمان بورس در نظر  گرفته شد که به نظر می رسد انتخاب خوبی است.

در سال  ۱۳۹۲، برآورد هزینه ساخت این غول سعادت آبادی، ۴۵۰ میلیارد اعلام شد با برآورد ساخت ۳۰ ماهه.  این  رقم در  سال ۱۳۹۳ به ۱۲۸۹ میلیارد ریال و برآورد ساخت ۳۰ ماهه رسید. در سال ۱۳۹۴، برآورد هزینه ساخت این غول، ۱۸۰۷ میلیارد ریال اعلام شد با براورد ساخت ۴۲ ماهه. در سال ۱۳۹۵، برآورد هزینه ساخت برج بورس در سعادت آباد،  ۱۸۲۰ میلیارد ریال اعلام شد با برآورد ساخت ۵۱ماهه.

در صورت های مالی شش ماهه حسابرسی شده شرکت بورس در سال ۱۳۹۶،  برآورد هزینه ساخت این  برج، ۲۵۸۲ میلیارد ریال اعلام شد با برآورد زمان ساخت ۶۸ ماهه که در نهایت در اسفند نود و شش تکمیل شد و ۳۸ ماهه انحراف زمانی نسبت به سال ۱۳۹۲ را شاهد هستیم.

هزینه ساخت این ساختمان ۲۲۳۲ میلیارد ریال بیش از آن چیزی شد که شرکت بورس و مالک آن تصور می کرد. به  هر حال، ارزش هر متر مربع زمین در این منطقه تهران، اکنون نسبت به ۱۰ سال پیش، رشد قابل توجهی کرده است و ارزیابی دارایی بورس با این ساختمان عظیم، یک خبر خوب به سهامدان صبور «بورس» خواهد بود.

با این ساختمان، ۲ برج بلند سعادت آباد یکی هتل پنج ستاره اسپیناس پالاس و دیگری ساختمان شیشه ای بورس، از بلند ترین ساختمان های این منطقه در تهران خواهند بود.

 مدت ساخت غول سعادت آباد

امکانات ساختمان جدید بورس

در این ساختمان، ۵  طبقه  زیر زمین برای ۳۷۰ خودرو، یک طبقه همکف و ۵ طبقه فعال با سطح اشغال شصت درصد در نظر گرفته شده است.

حدود شصت واحد در هفت هزار و هفتصاد متر مفید تجاری در این عمارت جدید بورس تعبیه شده است. تالار بورس و سالن اجتماعات و سایت فناوری اطلاعات به منظور امنیت داده ها از جمله امکانات این غول بورس سعادت آباد محسوب می شود. قرار است برخی از مجامع شرکت های بورسی در سال ۱۳۹۹، در این ساختمان برگزار شود که خبر خوبی برای اهالی بازار سرمایه و مجمع گرد های سال آینده است.

هزینه ساخت غول سعادت آباد

(تصویری از دکوراسیون داخلی ساختمان جدید بورس در سعادت آباد)

از آخرین روز پاییز که مصادف با شب یلدا ۹۸ است و خیلی ها باید امروز، جوجه های خود را بشمارند، شاهد انتقال بورس به بام تهران هستیم. چراغ های قرمز تالار شیشه  ای حافظ پس از گذشت سال‌ها، در آستانه زمستان ۹۸، برای همیشه خاموش شدند تا عصر جدیدبورس که با رکورد زنی شاخص کل همراه شده است، از سعادت آباد تهران دنبال شود.

این ساختمان در زمره ساختمان های سبز تهران است که در طراحی و ساخت آن، اصول نوین معماری سبز (green architecture) رعایت شده است. هم‌چنین به مقوله صرفه  جویی انرژی و معماری منظر و اصول ایرانی اسلامی در طراحی آن  مد نظر طراحان بوده و نمایندگی بانک ها و کارگزاری های کشور را در آن شاهد خواهیم بود.

ساختمان بورس در منطقه سعادت آباد پایتخت  را باید مصداقی از سیستم های نوین مدیریت هوشمند ساختمان (BMS: BUILDING MANAGEMENT SYTEM) دانست که این روزها با سیستم تانوما شرکت مخابرات تهران نیز امکان هوشمند سازی ساختمان ها درجایی که شبکه فیبرنوری قوی داشته باشد، تسهیل شده است.

این ساختمان دارای کتابخانه تخصصی، اتاق های کنفرانس و پشت بام سبز میباشد. کلیه سیستم های تاسیساتی ساختمان به صورت متمرکز و هوشمندانه اداره می شود تا الگوی خوبی برای سامانه های هوشمند مدیریت ساختمان در  این منطقه پر ساخت و ساز پایتخت باشد. تلفن ساختمان جدید بورس در بلوار شهرداری سعادت آباد تهران: ۲۶۷۴۱۱۵۱ و ۲۶۷۴۱۱۷۱ اعلام شده است. امور سهام شرکت بورس اوراق بهادار تهران نیز ۲۶۷۴۱۲۸۸ می باشد.

حتما بخوانید: با ۱۰ شرکت تامین سرمایه بازار بورس ۹۸ آشنا شویم

غول سعادت آباد و نماد بورس

همان طور که می دانید و قبلا هم در سرویس بورس  اقتصاد شهروند تاکید کردیم، یکی از نمادهای فراکابی بازار سرمایه ایران، نماد بورس است است  که متعلق به شرکت بورس اوراق بهادار تهران می باشد. هنوز ۹۹ درصد بازار بورس ایران خبر ندارد که شرکت بورس اوراق بهادار تهران که وظیفه  سازماندهی، مدیریت و برنامه  ریزی بازار بورس کشور را بر عهده دارد، در قالب یک شرکت سهامی عام و نه دولتی فعالیت دارد و هموطنان قادر به خرید و فروش سهام این  شرکت از طریق نماد «بورس» در بازار اول تالار اصلی هستند.

شرکت بورس، ۲  میلیارد قطعه سهم  بوده و ۵۰۷ هزار و ۹۹ سهم، حجم مبنا آن  می باشد. ۸۹  درصد سهم، شناور است و میانگین حجم ماهانه آن ۴ میلیون و ۶۴۷ هزار سهم  می باشد. قیمت هر سهم بورس  اوراق بهادار تهران در آخرین روز پاییز نود و هشت به حدود ۲۰۰۰ تومان رسید. این در حالی است که قیمت هر سهم  «بورس» در آخرین روز پاییز نود و هفت، ۴۸۸ تومان بود.  یعنی سهامداری با این سهم عالی با فاند خوب، حدود ۴۰۰ درصد سود خالص را به پرتفو سهامداران صبورش ظرف یک سال اضافه  کرده است.

غول سعادت آباد و نماد بورس

(تابلو نماد بورس در آخرین  روز پاییز  نود و هشت)

تابلو نماد بورس انرژی

(تابلو نماد بورس انرژی در آخرین روز پاییز نود و هشت)

تابلو نماد فرابورس

(تابلو نماد فرابورس در آخرین روز پاییز نود و هشت)

تابلو نماد بورس کالا

(تابلو نماد بورس کالا در آخرین روز پاییز نود و هشت)

سهام  فراکابی  در بورس ایران:  به نمادهای «بورس»، «انرژی۳»، «فرابورس» و «کالا» اطلاق می شود که به دلیل نقش حاکمیتی آن ها در بازار و کارمزدهایی که از معاملات سهامداران و کارگزاری ها دریافت می‌کنند، گاوهای شیرده بازار سرمایه در بلند مدت محسوب می شود و حرفه  ای های بورس، توصیه می‌کنند که سهامداران خرد، بخشی از سبد خود را به خرید سهام فراکابی اختصاص دهند.

حتما بخوانید:  پیش بینی سهم ذوب آهن اصفهان

یکی از سهام فراکابی عالی بازار سرمایه ایران، انرژی ۳  است  که نماد شرکت  بورس انرژی ایران است که بعضی ها از آن به عنوان شگفت انگیز ترین سهم بورس تا سال ۱۴۰۰ یاد می‌کنند و کلا ۱۲۵ میلیون قطعه سهم  می باشد.

درباره شرکت بورس تهران

شرکت بورس اوراق بهادار تهران (سهامی عام) در ۱۵ آذر ماه سال  ۱۳۸۵  با شماره ۲۸۶۵۰۲ ثبت شد. نماد «بورس» به عنوان یکی  از نمادهای بازار سرمایه ایران، ۲۳ مهر  ماه سال ۱۳۹۵ در بازار اول-تابلوی اصلی بازگشایی  شد.

درباره شرکت بورس تهران

(تصویر اطلاعات سهامداران عمده شرکت بورس اوراق بهادار تهران بر اساس گزارش فعالیت ۱۲  ماهه هیات مدیره بورس که ۳۰ تیر ۱۳۹۸ روی کدال منتشر شد)

پروژه احداث ساختمان مرکزی بورس  اوراق بهادار در زمینی  به وسعت  ۲۶۲۱ متر مربع واقع در سعادت آباد (نبش خیابان سیزدهم) به منظور اجرایی کردن چشم انداز بورس در محیطی تخصصی و مناسب از سال ۱۳۸۹ در دستور کار قرار گرفت و توسط کمیته ساختمان شرکت بورس مدیریت شد. ۱۷ طبقه بوده که ۶ طبقه  زیر  زمین، ۱۰ طبقه  روی آن است. ۳۳  هزار و ۷۶۸ متر مربع مساحت کل زیر بنا بوده و مالکیتش به صورت شش دانگ در اختیار بورس اوراق بهادار می باشد.

آخرین افزایش سرمایه سهم «بورس»، ۵ مرداد ماه ۱۳۹۸ رخ داد که سرمایه از ۱.۵ میلیارد قطعه سهم  به  ۲ میلیارد قطعه سهم رسید.  ارزش  شرکت بورس تهران در آخرین روز پاییز ۹۸، از مرز ۴۰۰۰ میلیارد تومان عبور کرد. تا پاییز ۱۴۰۰، این رقم احتمالا چند برابر خواهد شد. لذا سهامداری با این سهم فراکابی خوب را توصیه می‌کنیم.

همراه گرامی

اگر به ساختمان بورس تهران در منطقه سعادت آباد مراجعه کردید، نظرات و دیدگاه های خود را درباره این ساختمان و امکاناتش به ما اطلاع  دهید. هم چنین در صورتی که سهامدار نماد «بورس» هستید، تحلیل های خود را درباره آینده این سهم فراکابی به اطلاع اقتصاد شهروند برسانید.  لینک این گفتار را به دوستان و آشنایان خود از طریق شبکه های اجتماعی اطلاع دهید.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=28994

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 17در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۱۱
  1. یعنی اکنون بورس تهرانو بردن اینجا!؟ چرا خبرش منتشر نشد پس؟ ساختمان پیشین بورس چی میشه پس؟ میخوان موزه کنن یا تخریب میشه؟

    • بله.ساختمان بورس به این محل جید انتقال یافته است
      خبرش هم بارها اعلام شد و در صدا و سیما نیز پوشش خبری پیدا کرد. ساختمان پیشین، تعطیل شد.
      درباره موزه شدنش خبر نداریم

  2. ساختمان جدید بورس در بهترین موقعیت و مکان تهران واقعا محشر هست ..با بهترین تجهیزات وامکانات روز و بام سبز(باغ بام) میباشد…این ساختمان در تهران همزاد ندارد از همه لحاظ بهترین ها به کار رفته است…ارزش و قیمت گذاری آن اینکه پروانه ها تجاری هستند قیمت هاش خیره کننده است..

    • بله. یکی از بهترین سهام در بازار سرمایه ایران، نماد بورس است که به دلیل تجدید ارزیابی داریی ها ناشی از قیمت واقعی این ساختمان، رشد خوبی را تجربه خواهد کرد.
      خرید یکی از فراکابی ها را توصیه می کنیم
      منظور از فراکابی،سهام:کالا،بورس، فرابورس و انرژی۳ است

  3. امروز میتونم برم برای ثبته نام

  4. آره برو تا دیر نشده

  5. سلام برای فروش سهام بایدبه این ساختمان مراجعه کنم؟

  6. ورود‌برای‌‌عموم‌آزاد‌است‌یا‌نه؟

  7. بیسواد ها سازمان بورس با شرکت بورس فرق داره
    این که شما نوشتی شرکت بورس هست نه سازمان

  8. برید پولاتونو دود کنید تو هوا !

  9. عملکرد ساختمان بورس اگه خوب بودخودش موفق بود نه که طبقه اخر ساختمان را فارم بزند و استخراج ارز دیجیتال کند ما تو این منطقه ۳۰ سال هستیم الودگی شدید صوتی ایجاد کرده هر چی فوش نفرین از ریس گرفته تا پرسنل مردم بهشون می گن بعد می گویند مردم در مصرف برق صرفه جویی کنید خودشون استخراج ارز دیجیتال می کنند کلی وسایل الکتریکی ما سوخته برای همین بار سنگین برق

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن