تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

اخبار ویژه

1

معاون وزیر کار: همه کارگاه‌ها باید طبقه بندی مشاغل را اجرا کنند

  • کد خبر : 29573
  • 10 دی 1398 - 8:57
معاون وزیر کار: همه کارگاه‌ها باید طبقه بندی مشاغل را اجرا کنند

معاون وزیر کار گفت: همه کارگران اعم از قرارداد موقت، دائم و فصلی باید با طرح طبقه بندی مشاغل تطبیق داده شوند و مزد و مزایای آنها در چارچوب نظام جبران خدمات طرح طبقه بندی مشاغل پرداخت شود. حاتم شاکرمی در همایش کارشناسان طبقه بندی مشاغل ایران با اشاره به دامنه شمول طرح طبقه بندی […]

معاون وزیر کار گفت: همه کارگران اعم از قرارداد موقت، دائم و فصلی باید با طرح طبقه بندی مشاغل تطبیق داده شوند و مزد و مزایای آنها در چارچوب نظام جبران خدمات طرح طبقه بندی مشاغل پرداخت شود.
حاتم شاکرمی در همایش کارشناسان طبقه بندی مشاغل ایران با اشاره به دامنه شمول طرح طبقه بندی مشاغل اظهار داشت: پرداخت بدون تبعیض مزد برای انجام کارهای هم ارزش از حقوق اولیه نیروی کار است.

وی افزود: پیمانکارانی که تحت هر شرایطی با شرکت‌های پیمان‌دهنده قرارداد داشته و فعالیت می‌کنند باید از طرح طبقه بندی مشاغل کارگاه اصلی تبعیت کنند.

شاکرمی تصریح کرد: هدف از نظام جبران خدمت که یکی از موضوعات با اهمیت در رابطه با مدیریت منابع انسانی و کارآفرینی است ارتقای انگیزش و بهره وری کارکنان و حفظ و صیانت از نیروی انسانی شاغل در سازمان‌ها است.

وی گفت: با رشد پدیده جهانی شدن اقتصاد، توسعه فن آوری و دانش و گسترش بخش خدمات، لزوم تغییر بازنگری در نظام طبقه بندی مشاغل و تحول در مدیریت منابع انسانی امری ضروری بوده است.

شاکرمی ادامه داد: نظام طبقه بندی مشاغل باید متناسب با تحولات تکنولوژیکی و تغییرات روزافزون نظام اقتصادی و روابط کار صنعتی و همچنین نیازهای نوین شرکت‌ها و واحدهای اقتصادی انعطاف پذیر بوده و منتج به افزایش بهره وری نیروی کار و کارگاه شود.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اهداف طرح طبقه بندی مشاغل نیز گفت: از اهداف این طرح، سرعت بخشیدن و شفافیت است که اجرای صحیح آن باعث افزایش بهره وری، ایجاد انگیزه در نیروی کار، ایجاد تعادل در بازار کار، پاسخگویی به نیازهای سیستم جبران خدمت، هم افزایی بین کارگر و کارفرما و در نهایت کاهش دعاوی کارگر و کارفرما و ممانعت از اعمال نظرهای فردی می‌شود.

شاکرمی گفت: این معاونت آمادگی دارد برای ارتقا بیشتر سطح خدمات خود، نشست‌های مشترک همفکری و هم اندیشی در خصوص طرح‌ها و مدل‌های جدید ارزشیابی مشاغل برگزار کند.

در ادامه این مراسم، کوروش یزدان مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار، ضمن تشریح الزامات و موارد قانونی مرتبط با طرح‌های طبقه بندی مشاغل، به مشکلات اجرایی آن پرداخت و گفت: در حال حاضر اداره کل روابط کار و جبران خدمت، تعامل و انعطاف پذیری لازم را برای بررسی روش‌های ارزیابی مشاغل و نظام پرداخت مزدی مشروط به برقراری عدالت مزدی برای کارهای هم ارزش را فراهم کرده است.

وی با اشاره به الکترونیکی کردن فرآیند گردش کار بررسی و تائید طرح‌های طبقه بندی مشاغل از طریق سامانه جامع روابط کار از تمامی ذی نفعان خواست با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به احراز هویت و ثبت نام اقدام کنند.

خبرآنلاین

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=29573

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن