تاریخ : یکشنبه, ۱۰ تیر , ۱۴۰۳ 24 ذو الحجة 1445 Sunday, 30 June , 2024

اخبار ویژه

20
ذاکر در گفتگو با اقتصاد شهروند:

دولت و بانک مسکن هیچ نظارتی بر قیمت اوراق تسهیلات مسکن ندارند/هدایت و کنترل بازار توسط دلال

  • کد خبر : 47554
  • 20 خرداد 1399 - 8:57
دولت و بانک مسکن هیچ نظارتی بر قیمت اوراق تسهیلات مسکن ندارند/هدایت و کنترل بازار توسط دلال

نماینده ارومیه در مجلس با بیان اینکه دولت و بانک مسکن هیچ نظارتی بر قیمت اوراق تسهیلات مسکن ندارند، گفت: این دلال است که بازار مسکن و تسهیلات آنرا هدایت و کنترل می کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد شهروند با اشاره به ۲ برابر شدن قیمت اوراق تسهیلات مسکن گفت: وقتی قیمت اوراق از ۴۰ هزار تومان به بیش از ۸۰ هزار تومان می رسد یعنی نظارت دولت در این زمینه مخدوش است و دلالان سیاست ها را تعیین می کنند.

وی با تاکید بر اینکه سوال این است که دولت چطور اوراق صادر می کند و می فروشد اما نظارتی بر کنترل قیمت آن ندارد، افزود: متاسفانه دولت در این زمینه تعیین قیمت را به دلالان واگذار کرده و آنها هر قیمتی بخواهند تعیین می کنند.

نماینده ارومیه در مجلس با بیان اینکه کنترل و هدایت بازار از سوی دلال اشتباه است، افزود: در گذشته با این بهانه که صدور اوراق تسهیلات باعث تثبیت قیمت‌ می شود، اوراق را به فروش می رساندند اما اکنون مشاهده می شود که دلال بازی در زمینه اوراق به نوعی به سودجویی تبدیل شده است.

حجت الاسلام ذاکر گفت: یک زوج جوان به امید خانه دار شدن، به سراغ وام مسکن می رود اما وقتی در دام دلالان می افتند هم پول شان می رود و هم بی مسکن می شوند.

وی گفت: این چه کمکی به مردم برای خانه دار شدن است که برای گرفتن وام ۲۴۰ میلیون تومانی باید ۴۰ میلیون تومان برای خرید اوراق اختصاص یابد. یعنی در واقع شما ۲۰۰ میلیون پول دستت می آید و برای این مبلغ هم باید بیش از ۵۰۰ میلیون تومان به بانک برگردانید.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی این اقدام به معنای خالی کردن جیب مردم است، تصریح کرد: بانک مسکن باید در این زمینه پاسخگو باشد و مجلس انقلابی یازدهم در این زمینه سکوت نخواهد کرد.

حجت الاسلام ذاکر از ناراحتی و نگرانی مردم در این زمینه سخن گفت و اظهار داشت: ما این مطالبه مردم را پیگیری خواهیم کرد و از وزیر راه و شهرسازی در این زمینه در مجلس توضیح می خواهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد شهروند؛ در روزهای گذشته قیمت اوراق تسهیلات مسکن بشدت افزایش یافت و قیمت هر برگه ۵۰۰ هزار تومانی از ۴۶ هزار تومان به حدود ۹۰ هزار تومان رسید. به عبارت دیگر برای دریافت وام ۲۴۰ میلیون تومان باید ۴۸۰ اوراق ۵۰۰ هزار تومانی از کارگزاری بانک مسکن خریداری شود که قیمت هر برگ اوراق در اردیبهشت امسال ۴۶ هزار و ۳۶۰ تومان بود اما به یکباره به مرز ۹۰ هزار تومان نزدیک شده است.
افزایش ۲ برابری قیمت اوراق تسهیلات مسکن در حالی است که مسئولین بانک مسکن با هزار منت و آب و تاب خبر افزایش وام خرید مسکن را اعلام می کنند و آنرا یک افتخار برای خود می دانند در حالی که مردم سود چند برابری برای گرفتن این وام پرداخت می کنند.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=47554

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری و مالیاتی محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی ، خدمات مالیاتی ، مشاوره مالیاتی و امور حسابرسی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم لایحه دفاعیه مالیاتی

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن