مترو ۵ سال دیگر به نمایشگاه بینالمللی تهران میرسد
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه درخصوص زمان بهرهبرداری از مترو نمایشگاه بین المللی گفت: اگر شرایط تأمین مالی انجام شود، طی ۵ سال، محدوده غربی خط ۱۰ که ایستگاه نمایشگاه بینالمللی هم در آن قرار دارد و شامل ۲۰کیلومتر میشود، به بهرهبرداری خواهد رسید.
با اشاره به تفاهمنامه اخیر امضاشده میان شرکت مترو و شرکت نمایشگاههای بینالمللی اظهار کرد: خط 10 از 4 خط جدیدی است که در دستورالعمل احداث قرار گرفته و ایستگاه نمایشگاه بینالمللی تهران در این خط جانمایی شده است.
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با اشاره به تعهدات شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ایران برای احداث ایستگاه در محل نمایشگاه بین المللی گفت: شرکت نمایشگاههای بین المللی در این تفاهمنامه متعهد شده است که زمین را برای احداث ایستگاه در اختیار مترو قرار دهد و علاوه بر آن سرمایهگذار احداث این ایستگاه را به شرکت مترو تهران و حومه معرفی کند.
وی خاطرنشان کرد: اگر شرایط تأمین مالی این پروژه انجام شود، در بازه زمانی 5 ساله، محدوده غربی خط 10 که که نخستین خط شرقی – غربی مترو در شمال تهران بهطول 20 کیلومتر است، به بهرهبرداری خواهد رسید.
روز چهارشنبه 26 تیرماه تفاهمنامهای میان شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی جمهوری اسلامی ایران، شهرداری منطقه یک و مترو تهران منعقد شد که بر اساس آن نمایشگاه بینالمللی تهران به سیستم حمل و نقل متروی تهران متصل میشود. احداث این ایستگاه مترو و اتصال نمایشگاه بینالمللی به سیستم حمل و نقل قطار شهری علاوه بر دسترسی آسان بازدیدکنندگان به نمایشگاه، روانسازی ترافیک در معابر بزرگراهی حاشیه نمایشگاه را نیز درپی دارد.
منبع:تسنیم



