اقتصاد شهر

مصرف برق کشور عادی شد

بر اساس آخرین یافته‌های نقشه پهنه‌بندی امروز مصرف برق کشور، بجز کلانشهر مشهد که در محدوده زرد قرار گرفته، مصرف برق در اغلب نقاط شبکه ایده‌آل و در وضعیت سبز است.
به گزارش اقتصادشهروند از وزارت نیرو (پاون)، لازم است مشترکان برق شهرستان مشهد که در محدوده زرد مصرف قرار دارند، با رعایت الگوی کاهش پنج درصدی مصرف برق، به روند تامین برق مطمئن و پایدار و اجتناب از اعمال محدودیت در شبکه کمک کنند.

استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم برودت کولرهای گازی روی ۲۴ درجه، استفاده از نور طبیعی در ساختمان‌ها و انتقال زمان استفاده از وسایل برقی پرمصرف مانند اتو، ماشین ظرفشویی، لباسشویی و جاروبرقی به زمان غیرپیک و پرهیز از همزمانی مصرف به‌ویژه در ساعات پیک روز (۱۲ تا ۱۶) از جمله راهکارهای ساده کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق عنوان شده است.

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا