پزشکیان: نظارت بر استاندارد کالاها، استاندارد نیست
علاوه بر مشخصات کالاها، نظارت بر اجرای استانداردهای تولید کالا هم باید استانداردسازی شود.
مسعود پزشکیان در حاشیه مراسم روز جهانی استاندارد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در صورت عدم رعایت استانداردها، بازارهای جهانی را از دست خواهیم داد. قبلاً نیز شاهد بودیم که عدهای با طمع کسب سود بالا، کالاهای بیکیفیت را صادر کردند و باعث شدند که کل بازار یک کشور را از دست بدهیم.
وی تصریح کرد: این کار خیانت به تولیدکنندگان واقعی است.
پزشکیان با تأکید بر لزوم استاندارد شدن نظارتها بر رعایت استاندارد تولید کالاها، گفت: این نظارتها باید به نحو احسن انجام شود تا هیچ کالایی بدون رد شدن از مسیر استانداردسازی نتواند وارد بازار شود.
وی افزود: در این زمینه مشکل داریم که باید آن را حل کنیم.
وی، استانداردسازی را عاملی برای دفاع از تولیدات و خدمات عنوان کرد و گفت: مسیر دستیابی به این موضوع باید بر اساس بهترینها انتخاب شود و تلاش کنیم که کالای ایرانی با قیمت و کیفیت مناسب و با توجه به سلیقه مشتری تولید شود.
فارس



