فعالیت خودروسازان زیر ذرهبین مجلس

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی در حال تدوین گزارشی از فعالیتهای خودروسازان برای ارائه به رئیسجمهوری و رئیس مجلس است تا با ارائه راهکارهای جدید، شعار «رونق تولید» محقق شود.
به گزارش اقتصاد شهروند به نقل از خبرآنلاین، «عزیز اکبریان» در بازدید از خطوط تولید شرکت سایپا افزود: نشستهای مختلفی با وزیران اقتصادی و معاونان رئیسجمهوری برای بهبود فعالیت صنعت خودرو برگزار شده و ضرورت حمایت و تدوین قوانین جدید برای رشد تولید در این صنعت مورد تأکید قرار گرفته است.
به گفته وی، خودروسازی نیازمند همکاری همهجانبه دولت، مجلس و بانک مرکزی است تا تسهیلات ارزانقیمت با هدف حمایت از تولید در اختیار این صنعت قرار گیرد.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: صنعت خودرو از اهمیت زیادی در رشد اقتصادی کشور برخوردار است و همه باید برای کمک به ادامه حرکت تولید داخل با وجود فشارها و محدودیتهای موجود تلاش کنند.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برنامه افزایش تولید محصول در گروه خودروسازی سایپا طراحی شده که با دستیابی به اهداف آن، زمینه رشد عرضه خودرو به بازار و پاسخگویی به تعهدات قبلی و نیازهای موجود نیز فراهم خواهد شد.
پاییز پارسال تولید روزانه سایپا نزدیک به ۴۰۰ دستگاه و ایران خودرو به حدود ۸۰۰ دستگاه رسیده و خودروهای زیادی کف کارخانه ها مانده بود که نقص قطعه داشت، اما در پایان اسفندماه گذشته و با بسته های طراحی شده، مجموع تولید این ۲ خودروساز به بیش از چهار هزار دستگاه رسید.

