اقتصاد شهر

کارتهای اعتباری برای اقشار آسیب دیده از کرونا

به گزارش اقتصاد شهروند ، بر اساس دستورالعمل ابلاغی معاون اول رئیس جمهوری کارت‌های اعتباری یک و دو میلیون تومانی در طرح خرید اعتباری اضطراری ناشی از شیوع کرونا به اقشار آسیب‌پذیر تعلق می‌گیرد.

این کارت‌ها در طرح خرید اعتباری اضطراری ناشی از شیوع کرونا براساس دستورالعمل ابلاغی معاون اول رئیس جمهور به اقشار آسیب‌پذیر فاقد درآمد ثابت از قبیل رانندگان تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس و کرایه‌های بین‌شهری، دستفروشان و کارگران فصلی تا سقف ۴ میلیون خانوار به تشخیص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعلق می‌گیرد.

بانک‌های عامل همان بانک واریز کننده یارانه افراد بوده و موظفند ۴۸ ساعت پس از اعلام وزارت کار، به ترتیب اعتبار ۱ میلیون تومانی را در کارت خانوار‌های یک نفره و ۲ میلیون تومانی را در کارت خانوار بیش از یک نفره فاقد درآمد ثابت منظور نمایند.

بازپرداخت طی ۲۷ ماه که ۳ ماه آن تنفس است صورت می‌گیرد و ۸ درصد از سود ۱۲ درصدی آن توسط دولت به بانک‌ها پرداخت می‌شود.

مشمولین نیازی به مراجعه به بانک‌ها نداشته و بانک‌ها با اخذ تعهد الکترونیک می‌توانند اقساط را از یارانه و کمک هزینه معیشتی افراد کسر نمایند.

دارابودن چک برگشتی و اقساط معوق بانکی مانع دریافت این تسهیلات نمی‌شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

نوشته های مشابه

‫14 دیدگاه ها

  1. رضا لطفی اززنجان : سلام همسرمنم شغل آزاد داره تعمیرات منزل انجام میده از وقتی ک… گفت:

    سلام همسرمنم شغل آزاد داره تعمیرات منزل انجام میده از وقتی که دولت دستور دادن خود به خود فشتری هاهم کف شدن ده روز مونده به عیدمغازه اش تعطیله الان تکلیف ما چیه ازکجابیارین پول کرایه پول خوردوخوارکمون وبابا توروخدا رسیدگی کنید

  2. سلام..بر عزیزان
    .کارگر
    راننده
    مداحان
    دست فروشان
    در ضمن بنده ایمل ندارم.

    ایمل ندارم.کدملی000 رسول پاشاپور

  3. ببخشید بنده تازه ازدواج کردم اما کارت یارانه من جدا هستش و هنوز یکی نکردم .بسته حمایتی کرونا که چندهفته قبل واریز شد نیز من نگرفتم .بنده کارگر هستم که درحال حاضر بیکارم و از هیچ جا حمایت نمیشم و حقوق ثابت ندارم و خانم بنده هم دچار بیماری کولیت هستش ولی دولت از بنده که زیر کف خط فقر هستم حمایت نمیکند .از شما عاجزانه خواهش میکنم حداقل این یک میلیون نام به من تعلق بگیره. چون واقعا دیگه نمیتونم از پس خرج دارو خانمم و اجاره خونه بیان. خواهشا رسیدگی کنید.

  4. سلام بنده تازه ازدواج کردم و هنوز کارت یارانه من یکی نیست . دفعه قبل هم بسته حمایتی کرونا بهم تعلق نگرفت. بنده یه کارگر هستم که درحال حاضر بیکارم و از هیچ جا حمایت نمیشم و حقوق ثابت ندارم و زیر کف خط فقر هستم خانم بنده دچار بیماری کولیت هستش بخدا دیگه از پس هزینه های دارویی و اجاره برنمیام . از شما عاجزانه خواهش میکنم که حداقل وام یک میلیونی تعلق بگیره. واقعا محتاج این کمک هستم. اگه به امثال من کمک نکنید به کی میخوایین کمک کنید

  5. کی میدن بیچاره کردین ماروازبس امیدواری دادید من پیک موتوری بودم بدیددیگه همش وعده توخالی بسته معیشتی که به سه میلیون نفردادین یعنی این مملکت فقط ۳میلیون نفرقشرضعیف داره کرونابرای این ظلمی که به بندا های خدامیکنید اومده تاگریبان همه تونونگیره نمیره نکنیداینقدرظلم

  6. سلام ما دست فروش هستیم ولی اسم مان در هیچ جا ثبت نشده است

  7. سلام شوهر من کارگر رستوران دوماه بیکار چجوری به ما یارانه معیشتی کوران تعلق نگرفت

  8. سلام حسن سلطانی هستم کارگر هستم الان یک ماه سرکارنرفتم چون ناراحتی قلبی مستم واسم من دارم و یک خانواده شش نفری مستم ما باید چکار کنم

  9. سلام حسن سلطانی هستم کارگر هستم الان یک ماه سرکارنرفتم چون ناراحتی قلبی مستم واسم من دارم و یک خانواده شش نفری مستم ما باید چکار کنم

    نه

  10. سلام بنده ارایشگر هستم از روزی که کرونا شروع شده مغازم بسته شده و درامد دیگری ندارم موندم چه کار کنم

  11. سلام من من کارگر فصلی هستم وگردش مالی انچنانی هم نداشتم یعنی مدتحاست تو حسابم پولی نیست سه تاهم بچه دارم ولی نمی دونم دیگه از ما نیازمندتر کی بود که به ما یارانه کرونا یا هرچی تعلق نگرفته بخدا سه ماهه بیکارم

  12. من الان سه ماهه بیکارم با ستا بچه کار گر فصلی هستم با این بیماری دیگه کارم نیست ما باید چکار کنیم بدون همایت

  13. باسلام.همسر بنده سفره خونه کوچیکی داره که دولت تاگرون آخرحسابشو درآورده ونوشته بسته معیشتی بشما تعلق نمیگیرد ولی حساب نکرده۲سوم اون حساب فقط براخرید وسایل مغازست وما مستآجریم باماهی۷۰۰وچقدپیش که مجبورشدیم چندتا وام بگیریم و و و.چرا به اونا زود رسیدگی میشه ولی اینطرف قضیه مهم نیست براشون؟الان از اول اسفند مغازمونم بستست چرا باز ماهارو حساب نیاوردن که۲ماهه۴نفر چجوری بدون یگرون درآمد روزگار قرنطینشونو میگذرونن؟لطفا به ما هم جواب بدین

  14. با سلام‌لطفا حق التدریس های اموزش پرورش هم‌ تکلیفشو مشخص کنید.

    ماهی‌۹۰۰ هزار حقوق‌میگیریم‌ که‌ هزینه کرایه رفت و برگشت هم‌نمیشه والله نه حقوق کارگری میگیرم‌نه کارمندی .

    از‌پایه حقوق قانون کارم‌ کمتر هست ما هم‌خانواده داریم والله خرج داره از کجا بیاریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا