منتظر روز ارائه صورتحساب نمی مانیم!
منتخبان مجلس یازدهم به دولت هشدار دادند که مواظب نحوه هزینه یک میلیارد یورویی که از صندوق توسعه ملی برای جبران هزینه های کرونایی برداشت می کند باشد و باید در این زمینه به مجلس یازدهم حساب پس دهد.

به گزارش اقتصاد شهروند ، حسن روحانی رئیس جمهور از رهبر معظم انقلاب درخواست کرد تا برای مقابله و مدیریت عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور ، مبلغ یک میلیارد یورو از منابع صندوق توسعه ملی اختصاص یابد.
مقام معظم رهبری هم روز دوشنبه با این درخواست موافقت کردند.
روحانی با قدردانی از موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی، دستورات لازم را برای تامین نیازهای ضروری در این عرصه، صادر کرد.
انتشار این خبر با واکنش هایی از سوی منتخبان مجلس یازدهم مواجه شد.
برخی از منتخبان مجلس یازدهم به دولت در خصوص نحوه هزینه این مبلغ هشدار داده و تاکید کردند که باید یورو به یوری این مبلغ را به مجلس آینده حساب پس دهد.
در همین راستا ولی اسماعیلی منتخب گرمی در مجلس یازدهم در توئیتی نوشت: «حواس دولت محترم انشالله جمع است! از یورو به یوروی دریافتی از «صندوق توسعه ملی» که جهت حفظ جان ملت در برابر کرونا و تامین معیشت قشر آسیب پذیر اخذ شده در مجلس یازدهم حساب کشی خواهیم کرد».
همچنین الیاس نادران منتخب تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم در توئیت اینگونه نظر خود را بیان کرد:«مجوز برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برای جبران هزینه های کرونایی مردم صادر شده. قبلا هم برای سیل 98 چنین مجوزی صادر شد. آقایان دولت بدانند که باید ریز حساب این هزینهها را به مجلس یازدهم بفرستند.
مالک شریعتی از منتخبین مردم تهران در توییتی نوشت: نداشتن این منبع خوب یگ آسیب داشت ، اما هزینه کردن نادرست آن دو آسیب دارد.
پیگیری از دولت در این خصوص را قبل از شروع مجلس یازدهم دنبال خواهیم کرد تا با ارتقاء زیرساختهای کسب و کار مردم و به نفع طبقات ضعیف تر جامعه هزینه شود. منتظر روز ارائه صورتحساب نمی مانیم.





