اخبار تاپاخبار خودروتیتر امروزشفافیت اقتصادی

باید جلوی فسادها و بی عدالتی در صنعت خودرو را گرفت

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به وجود فساد در شرکت های خودروسازی، گفت: مجلس یازدهم باید برای جلوگیری از فساد در صنعت خودرو سازی برنامه ریزی دقیقی داشته باشد.

سید محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد شهروند با تاکید بر اینکه باید جلوی فسادها و بی عدالتی در صنعت خودرو را گرفت، گفت: برخی می گویند برای جلوگیری از تخلفات خودروسازان باید تعرفه واردات خودرو کاهش یابد تا واردات انجام شود و خودروسازان برای بهبود وضعیت خود برنامه ریزی کنند.

وی با اشاره به تحقیق و تفحص مجلس دهم از صنعت خودرو سازی گفت: در این تحقیق و تفحص مجلس و گزارش نمایندگان به فساد در خودرو و شرکت های خودرو سازی اشاره شده و آمده بود که حتی اگر تعرفه واردات کاهش یابد باز فساد ادامه دارد.

حتما بخوانید :مجلس یازدهم باید ریشه مافیای خودرو را قیچی کند/خودروهای تولید داخل بی کیفیت و گران

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بخشی از فساد در صنعت خودرو ناشی از خلاء قانونی است و همین خلاء های قانونی باعث شده تا تحقیق و تفحص های مجلس در این زمینه به سرانجام نرسد.

ابطحی گفت: گزارش تکان دهنده ای از سوی کمیسیون اصل 90 تهیه شد که تنها 12 تحقیق و تفحص مجلس به قوه قضائیه ارجاع شده و بقیه تحقیق و تفحص ها سرانجامی نداشته است.

وی نارضایتی مردم از کیفیت خودروهای تولید داخل را یادآور شد و افزود: مردم پول خودروهای با کیفیت را پرداخت می کنند اما سوار خودروهای بی کیفیت می شوند.

ابطحی با بیان اینکه در مالکیت شرکت های خودرو سازی ابهام وجود دارد، تصریح کرد: ما نمی دانیم که این شرکت ها دولتی هستند یا خصوصی یا خصولتی؟.

وی افزود: مجلس یازدهم باید برای جلوگیری از فساد در صنعت خودرو سازی برنامه ریزی دقیقی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا