سوء مدیریت خودروسازان و کیفیت پائین خودروها توام با افزایش قیمت
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به سوء مدیریت خودروسازان داخلی گفت: در حالی که خودروهای ساخت داخل از کیفیت پائینی برخوردار هستند اما شاهد افزایش قیمت ها هم هستیم.

علی بابایی کارنامی نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد شهروند با بیان اینکه ما روی اصل صنعت خودرو سازی حرف و انتقاد داریم، گفت: در 2 شرکت خودروسازی سایپا و ایرانخودرو، سوء مدیریت وجود دارد و وضعیت امروز آنها ناشی از همین موضوع است.
وی با اشاره به موضوع تامین نقدینگی در این زمینه افزود: سوال ما از خودروسازان این است که ارتباط آنها با بازار سرمایه کجاست؟ اگر این ارتباط وجود دارد باید توضیح دهند که این ارتباط در چه حجم و آماری است و اگر وجود ندارد باید پاسخ دهند که چرا چنین ارتباطی برقرار نشده است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از نبود یک ارتباط منطقی بین خودروسازان و قطعه سازان داخلی تصریح کرد: در صورتی ما می توانیم موضوع خودکفایی در صنعت خودرو را مطرح کنیم که ارتباط منطقی بین خودروسازان و قطعه سازان وجود داشته باشد و سوال این است که چرا خودروسازان داخلی به قطعه سازان توجهی ندارند.
بابایی کارنامی با اشاره به ضرورت نیروهای متخصص و ماهر در شرکت های خودرو سازی تاکید کرد: باید مشخص شود که در صنعت خودروی ما چقدر ظرفیت وجود دارد و چه میزان از این ظرفیت توسط نیروی متخصص و ماهر پر شده است.
وی افزود: همچنین باید شفاف شود که این شرکت ها چقدر به نیروهای متخصص نیاز داشته و در حال حاضر چه تعداد متخصص دارند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: نکته مهم دیگر این است که در 2 شرکت خودرو سازی برنامه ها برای رفاه کارگران متناسب با صنعت خودرو چقدر است؟.
بابایی کارنامی به قیمت تمام شده خودروهای داخلی اشاره کرد و افزود: باید دید نیاز بازار ما چقدر است و مسئولین در این زمینه چه برنامه ای دارند.
وی با اشاره به سوء مدیریت خودروسازان داخلی گفت: در حالی که خودروهای ساخت داخل از کیفیت پائینی برخوردار هستند اما شاهد افزایش قیمت ها هم هستیم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: مجلس یازدهم به موضوع صنعت خودرو ورود خواهد کرد و قطعا سیاست های خوبی برای بهبود وضعیت خودروسازان و رضایتمندی مشتریان اتخاذ خواهد شد.

