انحصار صدور مجوز جایگاههای پمپ بنزین و گاز در نزد افراد و شرکت های خاص/ سوال از زنگنه در مجلس
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از انحصار صدور مجوز جایگاههای پمپ بنزین و گاز توسط افراد و شرکت های خاص خبر داد و گفت: زنگنه وزیر نفت باید با حضور در مجلس پاسخگو باشد.

جلال محمود زاده نماینده مهاباد در مجلس شورا ی اسلامی در گفتوگو با خبرنگار اقتصاد شهروند با اشاره به سؤال خود از بیژن زنگنه وزیر نفت گفت: محور این سؤال در خصوص بی عدالتی در صدور مجوز برای جایگاههای پمپ بنزین و گاز است.
وی با بیان اینکه وزارت نفت برای صدور مجوز احداث جایگاههای پمپ بنزین و گاز تبعیض قائل میشود، گفت: متأسفانه برای صدور مجوز حرف اصلی را روابط، ارتباطات و پارتی بازی میزند؛ نه شایستگی و رعایت عدالت.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صدور مجوز برای جایگاههای پمپ بنزین و گاز باید بر محور عدالت و نیاز منطقه باشد نه اینکه برخی افراد که دارای شرکتهای مجموعهای و هلدینگ هستند بتوانند با نفوذ و پارتی مجوز بگیرند.
محمودزاده گفت: مشاهده میکنیم حتی در مناطق محروم این مجوز به افراد صاحب نفوذ داده میشود نه به افراد بومی و نیازمند شغل و کار. یعنی افرادی در این مناطق صاحبان پمپ بنزین و گاز هستند که اصلا مال آن مناطق نیستند.
وی با بیان اینکه وزارت نفت نباید مجوز احداث جایگاههای پمپ بنزین و گاز را انحصاراً به شرکتهای خاص بدهد، تأکید کرد: متأسفانه رفتار انحصاری وزارت نفت در صدور مجوز باعث شده تا مردم مناطق مختلف نسبت به این قضیه معترض باشند و به ما نمایندگان مراجعه کنند تا این موضوع پیگیری شود.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر نفت باید با حضور در مجلس پاسخگوی این اقدام باشد، گفت: اینجانب در همین زمینه از زنگنه سؤال کردم که این سؤال برای بیشتر به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شد .



