اقتصاد شهر

بیش از ۳۰ درصد از پست‌های دستگاه‌های دولتی خالی است

اربابی گفت: به طور میانگین بیش از ۳۰ درصد از پست‌های دستگاه‌های دولتی و ادارات کشور خالی و بلاتصدی است.
به گزارش اقتصاد شهروند، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، زهرا اربابی معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: البته پست‌های سازمانی در برخی ادارات پر و وضعیت سازمان‌ها نسبت به یکدیگر متفاوت است.

وی اظهار کرد: هر سازمان، ساختاری دارد که باید به تصویب سازمان اداری و استخدامی کشور برسد و در چارچوب ضوابط برای تشکیلات مصوب و پست‌های تعریف شده نیروی انسانی جذب شود.

وی گفت: بعضی سازمان‌ها نسبت به تغییر و بازنگری ساختار مبادرت می‌کنند که در این شرایط هم اگر کمبودی در نیروی انسانی ایجاد شود، با دریافت مجوز برای استخدام نیروی جدید، نسبت به جذب نیرو از طریق آزمون اقدام می‌شود.

اربابی از اجرایی شدن برنامه جامع اصلاح نظام اداری در سال آتی خبر داد و گفت: این طرح شامل ۱۰ برنامه است و همه دستگاه‌ها مکلف هستند برای اجرایی شدن آن، برنامه‌های عملیاتی را تدوین کنند.

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه کشور تأکید کرد: به طور حتم، اعتبار مورد نیاز در بودجه سال آتی پیش‌بینی می‌شود.

شایان ذکر است که چهار میلیون نفر در بخش اداری کشور مشغول به کار هستند که یک میلیون نفر آنان را زنان تشکیل می‌دهند و نیمی از زنان کارمند هم در آموزش و پرورش شاغل هستند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا