نبض بازار

محموله گوشت گوسفندی کنیا در راه ایران

در پی سفر رییس جمهوری به قاره آفریقا، نخستین محموله گوشت گرم گوسفندی از کنیا به ایران ارسال شد.

به گزارش نبض بازار اقتصادشهروند ، در منطقه «نایروک» (یکی از ایالات کنیا) تعداد ۲ هزار راس دام گوسفندی در قرنطینه قرار دارد که آماده کشتار است و در این زمینه، همه پروتکل‌ها و آزمایشات لازم انجام شده است.

در حال حاضر دامپزشکان ایرانی با همکاری دامپزشکی کنیا توانسته اند همه گوسفندان را پلاک کوبی کنند و کارشناسان امیدوارند گوشت گرم گوسفندی کیفی به بهترین شکل وارد کشور شود. در این پیوند، ️«جعفر برمکی» سفیر ایران در کنیا اظهار داشت: نخستین محموله گوشت گرم گوسفندی از این کشور آفریقایی به ایران ارسال شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: گونه غالب گوسفندی در کنیا، «قره گل» ایران است که بیش از ۲۵ سال پیش وارد این کشور شد.

گوشت قرمز از گذشته تاکنون به عنوان یکی از اساسی‌ترین مواد غذایی موجود در سفره ایرانیان شناخته می‌شود که ارزش غذایی بالایی نیز دارد. با این حال همواره به دلیل نیاز مصرف‌کنندگان، کشور به سمت واردات گوشت قرمز می‌رود و به طور متوسط سالیانه ۱۰۰ هزار تن گوشت قرمز طی ۱۰ سال گذشته وارد کشور شده است.   منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا