اقتصاد شهر

بارش‌های اخیر نباید بهانه‌ای برای افزایش مصرف شود/ ضرورت اصلاح ساختار کولر‌های آبی در کشور

امینی گفت: بارش‌های اخیر نباید بهانه‌ای شود که مردم صرفه‌جویی آب را فراموش کنند و به هر میزان که دوست دارند، مصرف داشته باشند.
سلام امینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از روند صعودی مصرف آب در شهر تهران اظهار کرد: اگرچه میزان بارش نسبت به سال‌های گذشته بهتر بوده است؛ اما این امر دلیل نمی‌شود که مدیریت مصرف از سوی خانوار‌ها رها شود.

وی با تأکید بر اینکه مردم صرفه‌جویی مصرف آب  را جدی بگیرند، گفت: بارش‌های اخیر نباید بهانه‌ای شود که مردم صرفه‌جویی آب را فراموش کنند و به هر میزان که دوست دارند، مصرف داشته باشند.

امینی ادامه داد: با توجه به آنکه افزایش مصرف آب، فشار بر تجهیزات و دستگاه‌ها را زیاد می‌کند، به همین دلیل آب و فاضلاب استان تهران، افت فشار آب را در دستور کار خود قرار داده است تا با فشار بیش از پیش بر دستگاه‌ها کار به قطعی آب نکشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بخش اعظم افزایش مصرف آب را مربوط به کولر‌های آبی دانست و گفت: کولر‌های آبی در مدت زمان ۲۴ ساعت بیش از ۲۰۰ لیتر آب مصرف می‌کند، از این رو مردم برای بهینه سازی مصرف باید استانداردسازی کولر‌های آبی را مورد توجه قرار دهند.

به گفته وی، با وجود شرایط مساعد بارندگی و ترسالی، مردم باید در مصرف آب دقت داشته باشند و شرایط به گونه‌ای نباشد که مجموع میزان بارندگی و ذخایر پشت سد‌ها ظرف مدت یکسال مصرف شود چرا که به سبب قرار گرفتن کشور در کمربندی خشک و نیمه خشک معلوم نیست سال آینده وضعیت بارش به کدام سمت و سو رود.

امینی تنظیم کولر‌های آبی را یکی از راهکار‌های مهم صرفه جویی مصرف آب در تابستان برشمرد و گفت: استانداردسازی و اصلاح ساختار کولر‌های آبی و استفاده از یک سری تجهیزات در کاهش مصرف آب و برق کولر‌های آبی تأثیر بسزایی دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: اخیرا در کمیسیون مباحثی در زمینه اعطای تسهیلات مبنی بر اصلاح ساختار و استانداردسازی کولر‌های آبی مطرح شده است تا با مجهز شدن کولر‌های آبی به طراحی و تجهیزات جدید مصرف کاهش یابد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا