تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024

اخبار ویژه

20

محاسبه حقوق، هم‌ترازی، پاداش پایان خدمت و بیمه تکمیلی بازنشستگی

  • کد خبر : 11211
  • 05 آبان 1398 - 17:04
محاسبه حقوق، هم‌ترازی، پاداش پایان خدمت و بیمه تکمیلی بازنشستگی

همه چیز درباره بیمه تکمیلی بازنشستگی ، محاسبه حقوق، هم‌ترازی و پاداش پایان خدمت صندوق بازنشستگی کشوری از زمان مدیرعاملی دکتر سید میعاد صالحی، بر مدار شفاف سازی قرار گرفته و جزییات حقوق و تحصیلات و سابقه مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت های هلدینگ آن، از خرداد ماه ۹۸ در اختیار عموم قرار گرفته […]

همه چیز درباره بیمه تکمیلی بازنشستگی ، محاسبه حقوق، هم‌ترازی و پاداش پایان خدمت

صندوق بازنشستگی کشوری از زمان مدیرعاملی دکتر سید میعاد صالحی، بر مدار شفاف سازی قرار گرفته و جزییات حقوق و تحصیلات و سابقه مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت های هلدینگ آن، از خرداد ماه ۹۸ در اختیار عموم قرار گرفته و هر ماه نیز به روز رسانی می شود. صندوق بازنشستگی کشوری، میلیون ها بازنشسته و وظیفه بگیر در ۳۱  استان کشور دارد و یکی از بزرگ ترین مجموعه های سرمایه گذاری کشور و از نهادهای زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که بسیاری از خدماتش طبق قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق و قانون مدیریت خدمات کشوری است.

گزارش امروز اقتصاد شهروند، شما را با نحوه محاسبه حقوق، هم  ترازی ها، پاداش پایان خدمت و شرایط و شیوه دریافت بیمه تکمیلی خدمات درمانی برای بیمه  شده اصلی و افراد تحت تکفل، آشنا میکند.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : اخبار بازنشستگان

محاسبه حقوق، هم‌ترازی، پاداش پایان خدمت و بیمه تکمیلی بازنشستگی

حتما ببینید: جزییات حقوق اعضا هلدینگ صندوق بازنشستگی  کشوری

به منظور محاسبه حقوق بازنشستگی، چه فاکتورهایی، امتیاز آور است؟

توجه داشته باشید که عوامل امتیاز آور برای محاسبه حقوق بازنشستگان کشوری، طبق قانون  مدیریت خدمات کشوری  محاسبه می شود و معیار آن، مستندات قانونی است.  لذا، شاغلانی که در گروه های بیست گانه که در اجرای  قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق دولت باشند، حائز امتیاز هستند. هم چنین، مشاغل سرپرستی، از عوامل امتیاز آور در  قانون  مدیریت خدمات کشوری جهت محاسبه حقوق بازنشستگی است.

علاوه بر موارد فوق، اگر در مناطق جنگ زده خدمت کرده باشید، به نسبت افرادی که در مناطق  عادی خدمت کرده  اند، امتیاز بیش تری دریافت کرده و ضریب حقوق بازنشستگی شما افزایش  خواهد یافت. اگر بیش  از ۳۰ سال خدمت کرده  باشید، تا سقف ۱۰ سال، ضریب ۵.۲ برای شما منظور  می شود.

به منظور محاسبه حقوق بازنشستگی، چه فاکتورهایی، امتیاز آور است؟

(تصویر سامانه  فیش حقوق)

این ضریب طبق قانون، بر  اساس امتیاز تخصصی بند الف بوده و برای کلیه شاغلانی  که کم تر از ۳۰ سال، سابقه خدمتی هم دارند، به ازای هر سال، ۵.۲ درصد از امتیاز کاسته خواهد شد.  به شرط این که، میزان حقوق بازنشستگان از حداقل  حقوق بازنشستگی کم تر نباشد. این عوامل امتیاز آور و محاسبه آن و ضرایب، موضوعی است که باید از بخش  مالی صندوق بازنشستگی کشوری بر اساس اطلاعات به روز شده، کسب اطلاع دقیق کنید.

حتما بخوانید: جزییات افزایش  حداقل حقوق فرهنگیان و بازنشستگان

من، سنوات خدمت ارفاقی داشته و طبق قوانین قبلی، مشمول بودند. آیا این میزان سنوات در تعیین حقوق بازنشستگی من در سال ۱۳۹۸ موثر  است؟

بله. تاثیر دارد.

یکی از عوامل امتیاز آور در حقوق بازنشستگی، مشاغل سرپرستی است. منظور چیست؟

بر اساس تبصره یک ماده صد و نه قانون نظام پرداخت هماهنگ حقوق، مشاغل که بر اساس طرح طبقه بندی مشاغل تحت این عنوان شناخته شده و از مزایا و امتیازات خاصی برخوردار می گردند به شرح  زیر است:

  • مشاغل سرپرستی در سازمان ها و نهادها و هم تراز آن ۵ درصد
  • مشاغل در سطح معاونان مدیرکل و هم تراز آن ها ۱۰ درصد
  • کلیه مدیران کل و هم تزار آن ها ۱۵ درصد
  • مدیران عامل و روسای سازمان ها و اعضای هیات مدیره شرکت های دولتی ۲۰ درصد
  • کلیه افرادی که در قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق، از ان ها به عنوان «مقامات» یاد شده است. مثل رئیس جمهور. معاون اول قوه  قضاییه و امثالهم.

آیا درصدهای مشاغل مدیریتی، معیار خاصی دارد؟

بله. درصد  های مشاغل مدیریتی برای محاسبه حقوق بازنشستگی، ضرایبی دارد. اگر فردی، در طول خدمت، حداقل ۲۴ ماه دارای یکی از مشاغل مدیریتی باشد و در این سطح حضور داشته باشد، درصد های مشاغل مدیریتی  به  او تعلق می گیرد. اگر فردی،‌ کم تر از ۲۴ ماه، تصدی مشاغل مدیریتی داشته باشد، به همان نسبت از مزایای مندرج در قانون، بهره مند خواهند شد.

آیا محاسبه حقوق بازنشستگی افرادی که در طول  خدمت، در مشاغل سرپرستی و مدیریتی بوده اند، فرایندی و کلی است یا جز به جز محاسبه می شود؟

کلیه محاسبات مربوط به حقوق بازنشستگی افراد مشمول صندوق بازنشستگی کشوری، به صورت جز به  جز بوده و مجموع محاسبات، حقوق بازنشستگی را تعیین  می کند. لذا، اگر شما، حقوقی را بر اساس امتیاز عامل مشاغل مدیریتی کسب کرده باشند، تاثیری در محاسبه  ضریب سنوات مازاد بر ۳۰ سال، نخواهد داشت و قابل تسری نیست.

حداقل و حداکثر امتیازات هر یک از گروه ها چقدر است؟

توجه داشته باشید که بر اساس ماده  ۱۰۹ قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق، حداقل امتیاز در گروه های یک و دو به طور مشترک ۴ هزار امتیاز است که امتیاز حداکثری در گروه ۲۰، ۱۳ هزار می باشد.

فاصله طبقاتی امتیاز در هر گروه چگونه است؟

این فاصله از گروه ۲ به بعد، برای هر گروه، پانصد امتیاز است.

ضریب اعلام شده در زمان محاسبه حقوق چقدر است؟

طبق ماده صد و بیست و پنج نظام هماهنگ پرداخت حقوق، ۵۰۰ است.

چگونه امتیاز کارگری که در طول  خدمت در مناطق جنگ زده اشتغال داشته است، محاسبه می شود؟

نحوه تاثیر، طبق بند ۲ ماه شصت و هشت  قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق بوده و برای هر سال اشتغال  در مناطق جنگ زده، ۱۲۵ امتیاز تعلق می گیرد. یعنی به ازای ۱۲  ماه  کارکرد در مناطق جنگ زده و با توجه به ضریب ۵۰۰ که  در بالا گفتیم، ۶۲ هزار و ۵۰۰ ریال به مجموع حقوق افزوده می شود که نقش موثری در رقم نهایی حقوق بازنشستگی خواهد داشت.

 آیا مدت روز و ماه هم  برای کسانی که در مناطق جنگ زده اشتغال داشتند در محاسبه حقوق بازنشستگی موثر است؟

بله. مدت روز و ماه هم برای افرادی که سابقه پرداخت کسور بازنشستگی آنان کمتر یا بیشتر از ۳۰ سال است (موضوع تبصره  ۲  ماده  ۱۰۹) یا افرادی که سابقه اشتغال در مناطق جنگ زده  دارند (ماده۶۸ قانون)، محاسبه می شود.

آیا جانبازان و ایثارگران که مشمول صندوق بازنشستگی کشوری هستند، امتیاز خاصی برای محاسبه حقوق بازنشستگی دارند؟

خیر. علت این است که این افراد در زمان اشتغال و در اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت، به واسطه ایثارگری، مقطع تحصیلی بالا تر و گروه های تشویقی دریافت کردند، لذا بر  اساس همین گروه ها، امتیاز شغلی آن ها بالا تر بوده و مبنای محاسبه خواهد بود.

همه آمار های شغلی تاثیر گذار در محاسبه حقوق بازنشستگی، از چه مرجعی استخراج می شود؟

اطلاعات مرتبط با سابقه مدیریتی ۲ ساله  و اشتغال در مناطق جنگ زده و هم چنین بازنشستگان دستگاه های اجرایی، از طریق پرتال صندوق بازنشستگی کشوری استخراج می شود و ربطی به مرکز آمار ایران  ندارد.

آیا می توان اطلاعات زمان اشتغال در مناطق جنگ زده جنوب و غرب کشور را در اختیار معاونت مالی صندوق بازنشستگی کشوری قرار داد؟

خیر. این اطلاعات باید به تایید دستگاه های اجرایی مربوطه رسیده و از طریق فرآیند اداری، در اختیار صندوق  بازنشستگی کشوری قرار گرفته  تا در روند محاسبه، لحاظ شود.

اگر اطلاعات ارسالی به صندوق از طریق دستگاه ها،‌ناقص یا اشتباه باشد، چه باید بکتم؟

به دستگاه اجرایی مربوطه مراجعه و با مستندات و مدارک، درخواست ادعای  سابقه کنید.

آیا امکان افزایش حقوق بازنشستگان مشمول قانون نظام پرداخت هماهنگ حقوق از افرادی که در  سال ۱۳۸۶ بازنشسته  شده اند، وجود دارد؟

بله. طبق تصویب نامهشماره  ۳۵۰۹۵/ت۳۹۹۱۶ مورخ هفتم خرداد ماه سال هشتاد و هفت، اگر حقوق بازنشستگی کسانیکه از اول سال هشتاد و شش، بازنشسته شده اند، از حقوق کسانی  که مشمول ماده  ۱۰۹ و۱۱۰ قانون خدمات کشوری هستند،‌ کم تر شود، حقوق بازنشستگی آن ها ازابتدای سال  هشتاد و هفت، به همان میزان مشمولیت ماده۱۰۹ و۱۱۰، افزایش  خواهد یافت.

حکم  هم  ترازی حقوق بازنشستگان کشوری سال ۸۹ و ۸۸ چه زمانی عملیاتی می شود؟

از سال ۱۳۹۰ به مرحله اجرا درآمده است طبق اعتبارات قانون پنج ساله برنامه پنجم توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور.

هم ترازی قبل از سال ۱۳۹۰ چگونه  محاسبه شده  است؟

طبق  ماده صد و نهم قانون مدیریت خدمات کشوری، امتیاز گروه  شغلی نظام هماهنگ در خصوص بازنشستگان  سال هشتاد و هشت، از تاریخ  بازنشستگی، ضرب در ضریب عمومی سال بازنشستگی (ضریب ۶۰۰ ریال) شده و افزایش  شش درصدی سال ۸۹ و ده درصدی سال ۱۳۹۰ به آن اضافه  می شود. برای  بازنشستگان سال ۱۳۸۹، طبق  ماده  صد و نه، از  زمان بازنشستگی اولیه، امتیاز گروه  شغلی نظام  هماهنگ، ضرب در ضریب عمومی سال بازنشستگی که ۶۳۶ ریال است شده  و افزایش ۱۰ درصدی سال نود هم  به آن اضافه  می شود.

میزان کسور جانبازان در صندوق بازنشستگی برای محاسبه حقوق بازنشستگی چگونه است؟

در اجرای  تبصره شش  الحاقی قانون نحوه بازنشستگی جانبازان  که در بیست و یکم  خرداد ماه  سال هشتاد و سه تصویب شد، بدهی خدمت ارفاقی این عزیزان، به ۲ صورت شده است:

  • کسور بازنشستگی سنوات ارفاقی که طبق آخرین حقوق و مزایای برداشت کسور بازنشستگی محاسبه می شود.
  • حقوق بازنشستگی سنوات ارفاقی که بر اساس اولین حقوق بازنشستگی تعیین  شده و برای جانبازان عزیز هم محاسبه  می  شود.

بازنشستگی پیش از موعد چگونه است؟

اگر فردی،۳۰  سال سابقه  خدمت در مشاغل غیر  تخصصی داشته باشد، بازنشستگی عادی  خواهد داشت. اگر مشاغل تخصصی مشغول به کار  باشد، با تحصیلات  کارشناسی و بالا تر با داشتن سی و پنج سال سابقه خدمت امکان  دارد.

بازنشستگی پیش از موعد بانوان با ۲۰  سال  سابقه  خدمت قابل  قبول امکان دارد. ۵ سال ارفاقی به شرط پذیرش  بازنشستگی از طرف دستگاه اجرایی مربوطه و پرداخت مبلغ کسور بازنشستگی از طرف دستگاه مطبوع، امکان پذیر است.

موضوعات بازخریدی، به  صندوق مرتبط نیست  و به دستگاه اجرای مربوط است. اگر میخواهید، باید با صندوق، قرارداد منعقد کرده و به  صورت بیمه خویش فرمایی، حق  بیمه با کسور  بازنشستگی سهم  خود و کارفرما را بر  اساس آخرین حقوق زمان اشتغال و ضرایب افزایش  حقوق برای مانده سنوات به صندوق پرداخت کنید تا ۳۰  سال سابقه تکمیلی شود و طبق بخشنامه شماره  ۱۰۱، امکان بازنشستگی شما فراهم شود.

آیا فرزند دختر یک بازنشسته که شغل و همسر  ندارد، می تواند حقوق والدین را دریافت کند؟

بله.  مجاز است.

پاداش پایان خدمت چگونه محاسبه می شود؟

پاداش پایان خدمت بازنشستگان بر  اساس مصوبه  ششم آذر ماه سال هشتاد و هفت هیات وزیران، به  دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است و پرداخت این پاداش بر  اساس منابع داخلی همان دستگاه، امکان پذیر  خواهد بود. برای دریافت پاداش بازنشستگی قبل از سال ۱۳۷۹، بایستی فرم  احراز هویت را در سایت صندوق پر کنند. پاداش قبل از سال ۱۳۷۹ به بازنشسته فوت کرده که مستمری بگیر ندارند و وارث دارند، تعلق نمی گیرد.

علت هم ماده هشتاد و شش قانون استخدام کشوری است که اجازه پرداخت را به احدی از وراث نمی دهد. توجه کنید که پاداش پایان خدمت کلیه بازنشستگان قبل از سال ۱۳۷۹، تا شهریور ماه سال ۱۳۸۹ پرداخت شد. در غیر این صورت، به نمایندگی صندوق ها در سراسر کشور مراجعه کنید.

چرا به بازنشسته ای که ورثه حقوق  بگیر ندارند، پاداش بازنشستگی قبل از سال ۱۳۷۹ تعلق نمی گیرد؟

برخورداری از ما به التفاوت پاداش پایان خدمت برای بازنشستگان قبل از سال ۱۳۷۹، طبق تصویب نامه نهم دی ماه  سال هشتاد و هشت (روز بصیرت) بوده است و این الزام  را ایجاد کرده است. پس  پاداش  طبق ماده  هشتاد و شش قانون استخدام کشوری، در حق ورثه قانونی  پرداخت میشود چه وظیفه بگیر بوده  یا نبوده باشند.

چه گروهی از افراد مشمول صندوق، می توانند بیمه تکمیلی بگیرند؟

  • همه بیمه شده های اصلی شامل بازنشسته و از کار افتاده و وراث وظیفه  بگیر که شماره دفتر  کل دارند.
  • همه افراد تحت تکفل که دفترچه بیمه پایه دارد.
  • همسران دائمی فرد بازنشسته
  • همه فرزندان ذکور که شغل نداشته و زیر ۲۲  سال سن  داشته باشند. دانشجوی ذکور مقطع دکترا تا سن ۲۶ سالگی بیمه  تکمیلی گرفته و تحت تکفل محسوب می شود.
  • همه فرزندان اناث که شغل و همسر ندارند.
  • فرزندان از کار افتاده کلی یا معلول ذهنی یا جسمی با ارائه کارت بهزیستی یا گواهی معتبر پزشکی قانونی.
  • همه نوادگانی  که پدر آن  ها در قید حیات نیست و تحت تکفل بیمه شده اصلی هستند. نوادگان تحت تکفل از  کار افتاده کی یا معول ذهنی با جسمی.
  • شوهر علیل و از کار افتاده
  • فرزندان افرادی که فاید قهمسر باشند.
  • پدر و مادر فرد بازنشسته و از کار افتاده  با ارائه مدارک و مستندان قانونی

اگر فرزند ذکور یا اناث بنده، شرایط بیمه تکمیلی را از دست بدهد، چه باید کرد؟

این عزیزان با پرداخت حق بیمه تا خاتمه  قرارداد، پوشش بیمه ای آن ها مانعی ندارد.

اگر فردی بیمه پایه نباشد، بیمه تکمیلی تعلق  می گیرد؟

اصلا

اگر بیمه پایه فردی از نوع تامین اجتماعی باشد، بیمه تکمیلی تعلق می گیرد؟

توجه کنید که بیمه پایه می تواند از نوع خدمات درمانی، تامین اجتماعی یا نیروهای مسلح باشد.

منظور از مرجع ذی صلاح  جهت احراز تحت تکفل بودن  افراد چیست؟

دستگاه محل خدمت، شورای حل اختلاف استان محل سکونت.

آیا بازنشسته می تواند ۲ فرزند از ۵ قرزند خود را که تحت تکفلش هستند را بیمه تکمیلی کند؟

خیر. باید کل افراد را تحت تکفل قرار دهد. قانون همه یا هیچ است.

آیا وظیفه بگیر، می تواند افراد تحت تکفل خود را بیمه  کند؟

خیر. اگر وظیفه بگیری بیش از یک نفر تحت تکفل دارد، می تواند هر کدام را به صورت جداگانه نسبت به انصراف و یا برقراری بیمه تکمیلی، اقدام کند.

مدت قرارداد بیمه تکمیلی درمان چقدر است؟

۱۲ ماه. از اول شهریور  ماه سال ۱۳۹۷ تا سی و یکم مرداد ماه سال نود و هشت.

چه زمانی می توان نسبت به بیمه تکمیلی درمان، انصراف داد یا نسبت به برقراری آن اقدام کرد؟

۹۰  روز  پس  از  شروع قرارداد، می توانید نسب به انصراف و یا برقراری بیمه تکمیلی درمانی خود و هم  چنین افراد تحت تکفل اقدام کنید. اگر بازنشسته ای، افراد تحت تکفل دارد که از شرایط قرارداد بیمه تکمیلی خارج می شوند، بایستی نسبت  به انصراف آن ها اقدام کند تا مشمول حق سرانه بیمه تکمیلی نشده و از حقوق وی کسر نشود.

افزایش سن فرزندان ذکور یا ازدواج فرزندان اناث یا شغل پیدا کردن آن ها، سبب می شود که از تحت تکفل خارج شوند.

حق بیمه تکمیلی درمانی چقدر است؟

ماهانه  ۳۰۰ هزار ریال است. این مبلغ از حقوق بازنشسته، کسر می  شود و احتمال دارد که سالانه درصدی به آن اضاقه شود. صندوق، جهت حمایت از خانواده های پر جمعیت، تنها از ۴ نفر از آن ها حق بیمه تکمیلی کسر  می  کند که ماهانه  ۱ میلیون و ۲۰۰  هزار ریال (نه  تومان) می شود. بازنشسته می تواند هر تعداد افراد تحت تکفل دارد، بیمه کند.

بیمه تکمیلی خدمات درمانی صندوق، شامل چه تعهداتی می شود؟

برای کسب  اطلاعات تکمیلی به این لینک  رجوع کنید. برای این که بدانید که بیمه تکمیلی هستید یا خیر، شماره دفتر کد و کد ملی خود را در فرمی که در این آدرس است وارد کنید.

بیمه تکمیلی خدمات درمانی صندوق، شامل چه تعهداتی می شود؟

هزینه های درمانی را چگونه می توان دریافت کرد؟

به شعب مراجعه کنید یا به نمایندگی های شرکت آتیه سازان حافظ و اسناد پزشکی را نیز  تسلیم کنید. مبلغ محاسبه شده هزینه  کرد اسناد، توسط کارشناسان محاسبه می شود و به حساب حقوقی نزد بانک صادرات واریز  می شود و پرداخت دستی وجود ندارد. صدور معرفی نامه در مراکز درمانی، به صورت آنلاین انجام می شود.

لیست بیمارستان های طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان حاقظ را چگونه بدست آورم؟

به این لینک  مراجعه کنید.

سقف تعهدات بیمه تکمیلی درمان از اول شهریور  ۹۷ تا سی و یکم مرداد ۹۸

سقف تعهدات تا ۲۰۰ میلیون ریال برای بستری فوق تخصصی و سرپایی و بیماری خاص

  • کلیه هزینه های بستری در مراکز درمانی برای اعمال جراحی تخصصی و فوق تخصصی مثل قلب و عروق و مغز و اعصاب و ستون فقرات
  • برخی از جراحی های لگن و مفصل ران و مفصل زانو
  • برخی از جراحی گران فیمت پیوند کلیه و کبد و مغز استخوان
  • پرداخت هزینه دارو های تخصصی برای درمان عوارض جانبی بیماری های خاص و صعب العلاج و عوارض شیمی درمانی و مبتلایان به سرطان بر حسب تجویز پزشک معالج متخصص بر اساس فهرست  رسمی دارو های ایران
  • پرداخت هزینه های ویزیت و آزمایش و رادیولوژی و خدمات سرپایی
  • پرداخت هزینه های بیماری های خاص و صعب العلاج از تالاسمی و هموفلی تا پیوند کلیه و آلزایمر و مغز استخوان و بیماری های خود ایمنی مثل پمفیگوس و پسوریازیس و کانسر و پری کانسر.

سقف تعهدات ۱۰۰ میلیون ریال برای بستری عمومی

  • هزینه های بستری در بیمارستان ناشی از درمان طبی و اعمال جراجی و خدمات مراقبت روزانه و جراجی دیسک ستون فقرات
  • آنژیوگرافی و سی آنژیوگرافی مالتی دتکتور و آنژیوگرافی های بعضی از عروق محیطی و دیجیتال.
  • لیزر تراپی چشم (ضایعات شبکه ای و یاگ لیزر)
  • تزریق ماده فارماکولوژیک داخل ویتره
  • انواع اندوسونوگرافی، آندوسکوپی و کولونوسکوپی، PET SCAN و گامانایف
  • سوزن براکی تراپی و سنگ شکن و نمونه برداری از ارگان های مختلف بدن از پستان  تا پروستات

سقف تعهدات تا ۷۵ میلیون ریال خدمات تشخصیصی و درمانی سرپایی

  • کلیه هزینه های خدمات  تشخیصی و درمانی و سرپایی و فلوروسکوپی و ماموگرافی و سنجش تراکم استخوان و آنژیوگرافی
  • انواع سونوگرافی و CT-SCAN و MRI و ECC, UBM. HTR, GDX, FNA, IOL MASTER, PRP, ERG, BODY BOX و پاپ اسمیر و نوار عضله و نوار  مغز و فیزیوتراپی و کایروپرکتیک و اپتومتری و پریمتری اتوماتیک

سقف تعهدات تا ۳۵  میلیون ریال به جز خدمات پزشکی قانون و آزمایشگاهی ناباروری

  • کلیه هزینه های خدمات آزمایشی اعم از طبی و آسیب شناسی از تجزیه ادرار تا شیمی بالینی و هرمون شناسی و تومور مارکردها و خون شناسی و انعقاد بانک خون و میکروب شناسی.
  • هزینه های پاتولوژی مربوط به کلیه  موارد نمونه برداری که به صورت سرپایی است.

سقف تعهدات تا ۴ میلیون ریال

  • اعمال مجاز سرپایی (بر اساس کتاب ارزش نسبی خدمات  سلامت) از شکستگی و در رفتگی تا گچ گیری و اکسیزیون میخچه و جراحی ناخن فرو رفته در نسج نرم و ناخنک چشم
  • در آوردن جسم خارجی از گوش و بینی
  • کنترل خون ریزی بینی

سقف تعهدات ۱۸ میلیون ریال برای خدمات رادیوگرافی

کلیه خدمات رادیوگرافی

  • سقف تعهدات ۸۵۰ هزار ریال برای آمبولانس شهری
  • سقف تعهدات ۳ میلیون ریال برای آمبولانس بین شهری
لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=11211

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن