تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024

اخبار ویژه

14
آیا خریداران دلار و یورو در سال 98 متضرر شدند؟!

پیش بینی قیمت دلار و یورو در سال ۹۹

  • کد خبر : 38319
  • 05 فروردین 1399 - 23:58
پیش بینی قیمت دلار و یورو در سال ۹۹

اگر شما هم یکی از این افراد هستید حتما این گزارش را بخوانید. با خواندن این گزارش متوجه می شوید که کسانی که در دلار و یورو سرمایه گذاری کرده اند در سال 98 چقدر سود برده اند؟!

به گزارش اقتصاد شهروند ، هر روز قیمت دلار و یورور را چک می کنند. هر روز خبر افزایش قیمت دلار و یورو را می خوانند و محاسبه می کنند که اگر دلار یا یورو خریده بودند چقدر استفاده می کردند و الان که نخریده اند چقدر ضرر کرده اند! دربین دوستانشان هم کسانی را دارند که دلار و یورو خریده اند و از افزایش قیمت دلار و یورو کلی کیف می کنند. با هر افزایش قیمتی محاسبه می کنند که چقدر سود به جیب زده اند!

اگر شما هم یکی از این افراد هستید حتما این گزارش را بخوانید. با خواندن این گزارش متوجه می شوید که کسانی که در دلار و یورو سرمایه گذاری کرده اند در سال ۹۸ چقدر سود برده اند؟!

قیمت دلار ، سال ۹۸ را با ۱۲هزارو ۹۰۰ تومان شروع شد و با قیمت ۱۴هزارو ۹۰۰ تومان به پایان رساند. افزایش تنش ایران و آمریکا ، تشدید تحریمهای آمریکا و اثرات FATF و سیاستهای بانک مرکزی موجب شد دلار نوسانات زیادی را طی سال ۹۸ تجربه کند.

مقایسه قیمت دلار و یورو در سال 98

این نوسانات قیمت دلار در کمترین قیمت خود ۱۱هزارو ۱۰۰ تومان و در بیشترین قیمت خود به رقم ۱۵هزار و ۷۴۵ تومان رسید. همچنین قیمت یورو در پایین ترین ۱۲هزارو ۲۹۴تومان و در بیشترین قیمت ۱۷هزارو ۴۵۲ تومان فروخته شد. در این صورت اگر فرض کنیم سرمایه گذاری دلار یا یورو را درپایین ترین قیمت خریداری و دربالاترین قیمت فروخته باشد معادل ۴۲% سود بدست آورده است. در این صورت هم بازده ۴۲ درصدی با توجه به تورم ۳۴درصدی سود قابل توجهی به حساب نمی آید.

ولی خب قطعا همه چیز طبق فرضیه ما پیش نرفته است!

نمودار شاخص قیمت یورو در سال ۱۳۹۸

نمودار شاخص قیمت دلار در سال ۱۳۹۸

اختلاف بین قیمت دلار در ابتدای سال و انتهای سال ۹۸ معادل ۱۵% و این اختلاف برای یورو تنها ۱۳% بوده است که نه تنها کاهش اثر ناشی از تورم را جبران نکرده بلکه حتی ۵ تا ۸ درصد پایین تر از سود بانکی سود داشته است. که با توجه به ریسک صفردرصد سپرده بانکی در مقابل ریسک بالای خرید و فروش دلار و یورو به نظر ورود به این بازار در سال ۹۸ منطقی به نظر نمی رسد.

اما این بررسی صرفا مربوط به گذشته بود . اگر آدم ریسک گریز یا با ریسک پذیری پایین هستید و تخصصی در خصوص خرید و فروش دلار و یورو ندارید ، پیشنهاد نمی کنیم که وارد بازار ارز شوید اما اگر ریسک پذیر هستید و همچنان بر سرمایه گذاری در بازار دلار و یورو اصرار دارید موارد زیر را حتما در نظر بگیرید.

پیش بینی قیمت دلار و یورو برای سال ۹۹

یکی از عوامل اثر گذار بر قیمت دلار و یورو بررسی بودجه سال ۹۹ است اما به گفته کارشناسان بودجه سال ۹۹ عملیاتی نیست و بخش عمده آن روی کاغذ خواهد ماند. اما باتوجه به کسری بودجه دولت امکان افزایش قیمت دلار و یورو وجود دارد اما طی سال گذشته شایعاتی مطرح بود که دولت با سفته بازی در بازار ارز و نوسان گیری درآمد کسب می کند. البته اثرات نفت ۲۹دلاری را نباید از نظر دور داشت. قاعدتا با کاهش قیمت نفت، درآمد ارزی دولت هم کاهش می یابد و دولت برای جبران آن دوراهکار دارد یا ارز را گرانتر بفروشد و یا از بانک مرکزی استقراض کند که به علت افزایش نقدینگی ، موجب افزایش قیمت دلار و یورو هم خواهد شد.

از طرفی اثر تحریمها بر اقتصاد تقریبا تمام شده و FATF هم برای بازار دیگر ترسناک نیست.

در نهایت آنچه بر قیمت دلار و یورو در شرایط خاص اقتصادی فعلی  اثر نهایی را می گذارد ، تصمیم و سیاستهای بانک مرکزی و مخصوصا همتی ، رئیس کل بانک مرکزی است.

پذیرش مسئولیت ریسک سرمایه گذاری با شماست.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=38319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن