تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ 14 ذو القعدة 1445 Tuesday, 21 May , 2024

اخبار ویژه

20

جزییات جدید از استخدام پیمانی وزارت آمورش و پرورش

  • کد خبر : 19669
  • 03 بهمن 1398 - 10:06
جزییات جدید از استخدام پیمانی وزارت آمورش و پرورش

اسامی معرفی شدگان ۳ برابر ظرفیت آزمون استخدام پیمانی وزارت آموزش و پرورش که آبان ۹۸ برگزار شده بود، دی ماه ۹۸ اعلام شد و این افراد باید به همراه مدارکی که در این گفتار ارائه شده است، با پرینت کارنامه آزمون از پروفایل خود در سایت سازمان سنجش، بر اساس جدول زمانی معرفی شده […]

اسامی معرفی شدگان ۳ برابر ظرفیت آزمون استخدام پیمانی وزارت آموزش و پرورش که آبان ۹۸ برگزار شده بود، دی ماه ۹۸ اعلام شد و این افراد باید به همراه مدارکی که در این گفتار ارائه شده است، با پرینت کارنامه آزمون از پروفایل خود در سایت سازمان سنجش، بر اساس جدول زمانی معرفی شده در انتهای این گفتار، به ادارات استانی محل سکونت مراجعه کنند. از ۲۲ تا ۳۰ دی ماه ۹۸، ‌برنامه زمان بندی بر اساس جنسیت و نام خانوادگی و کد شغل انتخابی، تعیین شده است. هم چنین اخیرا، شرایط تبدیل وضعیت استخدام پیمانی به استخدام آزمایشی رسمی و آزمایشی قطعی نیز اعلام شد. ۸ سال باید از زمان  استخدام پیمانی شما گذشته باشد تا وضعیت استخدامی شما به رسمی قطعی تغییر یابد.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: همه چیز درباره آزمون مشتراک فراگیر دستگاه های اجرایی 

استخدام پیمانی وزارت آمورش و پرورش

استخدام آموزش و پرورش در سال ۹۸

همان طور که می دانید، برای استخدام در آموزش و پرورش، شما ۲ راه دارید. یکی این که رشته های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را بر اساس کد رشته محل هایی که در دفترچه آزمون سراسری کارشناسی که تیر ماه هر سال برگزار می شود، انتخاب کرده و مشمول شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان شرکت در آزمون باشید. مدت تحصیل شما، در سنوات خدمتی ، محاسبه خواهد شد.

دیگری، در آزمون فراگیر استخدامی دستگاه های اجرایی که مربوط به پذیرش از طریق دوره های یک ساله ماده ۲۸ است شرکت کرده و حد نصاب لازم را در بخش سوالات عمومی و اختصاصی کسب کنید. شما باید بر اساس کد رشته هایی که در آزمون فراگیر برای معلم شدن مطرح می شود، باید مدرک تحصیلی مرتبط داشته و سن شما نیز در بازه اعلامی باشد.

حتما بخوانید : تبدیل شماره کارت به شماره حساب

مثلا برای این که معلم زبان فارسی شوید، با مدرک کارشناسی مهندسی صنایع یا مکانیک، امکان شرکت در آزمون را ندارید. اگر هم قبول شوید، برای مصاحبه، دعوت نخواهید شد.

در آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی، بیش از ۵۲۲ هزار نفر در آبان ماه ۹۸ شرکت کردند. اسامی ۳ برابر ظرفیت آزمون استخدامی پیمانی وزارت آموزش و پرورش، اخیرا از طریق سایت سازمان سنجش اموزش کشور اعلام شده است.

اگر شما در فهرست معرفی شدگان ۳ برابر ظرفیت آزمون استخدامی پیمانی سال نود و هشت وزارت آموزش و پرورش هستید، بایستی طبق اطلاعیه  ۱۵ دی ماه ۹۸، مدارک و مستندات خود را تحویل ادارات آموزش و پرورش استان محل اشتغال دهید. بایستی مدارک و مستندات مربوطه طبق شیوه نامه ثبت نام آزمون و براساس مدارک و جداول اعلامی، در اختیار ادارات اموزش و پرورش ۳۱ استان کشور قرار بگیرد.

حضور داوطلب جهت شرکت در آزمون مصاحبه استخدام پیمانی وزارت آموزش و پرورش بر اساس مدارکی که در زیر آمده الزامی است و ارائه وکالت نامه به غیر، سبب ابطال جایگاه شما خواهد شد. عدم مراجعه حضوری، به معنی انصراف از استخدام در وزارت اموزش و پرورش در سال  ۹۸ است.

حتما بخوانید: سوالات آزمون مصاحبه استخدامی کشور

مدارک دعوت شدگان به آزمون مصاحبه استخدام پیمانی وزارت آموزش و پرورش ۹۸

مدارک مورد نیاز برای افرادی که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش توانسته اند حد نصاب لازم را کسب کرده و به مصاحبه دعوت شوند به شرح زیر می باشد. حتما این مدارک را با خود به همراه ببرید:

  • پوشه، اولین چیزی است که در زمان مراجعه به اداره آموزش و پرورش استانی که در آزمون، خواهان استخدام در اموزش و پرورش همان استان شده اید، به همراه داشته باشید. پوشه باید فنر دار بوده و ۲ فقره سفید و آبی رنگ مورد نیاز است تا پرونده های شما در آن قرار بگیرد.
  • باید ۴ قطعه عکس تمام رخ ۳ در ۴ رنگی به همراه داشته باشید که در سال جاری گرفته و زمینه سفید داشته باشد. همه عکس ها باید بدون روتوش بوده و پشت نویسی شده بوده و اسم و کد ملی شما پشت آن نوشته شود.
  • اصل شناسنامه و رونوشت کلیه صفحات را به همراه داشته باشید.
  • اصل کارت ملی هوشمند یا تصویر رسید تقاضا و رونوشت آن را به همراه ببرید.
  • اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم و رونوشت آن را به همراه داشته باشید. داشتن کارت پایان خدمت، شرط شرکت در آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی، شرط شرکت در آزمون نظام مهندسی ساختمان، شرط شرکت در آزمون تعیین صلاحیت کاردانان فنی حرفه ای، شرط شرکت در آزمون تعیین صلاحیت معماران تجربی و شرط شرکت در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری است که همه سال در سراسر کشور برگزار می شود.
  • اصل و رونوشت دانشنامه یا گواهی نامه موقت پایان تحصیلات (آخرین مقطع تحصیلی) باید همراه شما باشد. این مدرک باید مطابق با همان مدرکی باشد که شما در زمان ثبت نام در آزمون، از طریق پروفایل خود در سایت سازمان سنجش، خود را دانش آموخته آن رشته در فلان مقطع از فلان دانشگاه معرفی  کردید. دقیقا باید مطابق کد شغل-محل انتخابی باشد. رونوشت آن نیز مورد نیاز است. هر مدرکی به جز مدرک بالا به همراه داشته باشید، سبب رد پرونده شما و  ابطال پرونده شما خواهد بود.

استخدام آموزش و پرورش در سال ۹۸

به  منظور پرینت کارنامه هفتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور در سال ۹۸، بایستی به نشانی اینترنتی به آدرس: result2.sanjesh.org/empk98n7/ مراجعه کرده شماره پرونده و شناسه شناسنامه را واردکنید. اگر  شماره پرونده یا شماره داوطلبی را ندارید یا گم کردید، باید از طریق «سامانه پاسخگویی اینترنتی» سازمان سنجش اقدام کنید.

 قابل توجه دارندگان سوابق غیر رسمی دولتی، نخبگان و سهیمه ایثارگری

اگر شما به عنوان معرفی شده  ۳ برابر ظرفیت آزمون استخدام پیمانی وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۸، سوابق غیر رسمی در  ارگان های وابسته به دولت دارید،  بایستی علاوه بر  مدارکی که در بالا به آن اشاره شد، مدارک زیر را نیز به همراه داشته تا استعلام مربوطه انجام شود. چرا که در پروفایل ثبت  نامی خود در سایت سازمان سنجش، بعضی از شرکت کنندگان، خود را کارمند غیر رسمی دستگاه های دولتی اعلام کرده بودند.

مدارکی که باید به همراه شما باشد به شرح  زیر است:

  • اصل سابقه خدمت غیر رسمی در ارگان دولتی که به صورت پاره وقت یا نیمه وقت یا تمام وقت است باید ارائه شود. سوابقی که از ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ هجری شمسی صادر شده باید مورد قبول است. حقوق شما باید بر اساس اعتبارات دولتی پرداخت شده باشد نه از طریق شرکت های پیمانکاری که قرارداد با دولت دارند. نامه رسمی ارائه شده بایستی به تایید ذیحسابی دستگاه دولتی رسیده و مهر و امضاء بالاترین مقام را دارا باشد. حتما نامه سوابق خدمتی شما بایستی دارای این مشخصات باشد تا پرونده شما رد نشود.
  • کارنامه آزمون استخدامی خود را از طریق پروفایل مربوطه در سایت سازمان سنجش، پرینت بگیرید.
  • اگر از خانواده معظم شهدا یا ایثارگران و جانبازان عزیز هستید، اصل نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه شود.  برای عزیزانی که خواستار استفاده از سهمیه مربوطه هستند، بایستی نامه گواهی حضور در جبهه به منظور استفاده از سهمیه ایثارگران گرامی ارائه شود.  اصل نامه باید ارائه شود و مهر شده باشد. همه  این مدارک از سازمان صادر کننده، استعلام  خواهد شد.
  • اگر در فرم ثبت نام آزمون استخدام پیمانی وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۸، خود را از نخبگان بر اساس ضوابط مربوطه معرفی کردید، بایستی از بنیاد ملی نخبگان، معرفی نامه معتبر داشته باشید. این نامه برای استفاده از امتیاز مختص نخبگان در استخدام پیمانی وزارت آموزش و پرورش، الزامی است. عدم ارائه این گواهی، به معنی عدم استفاده از این تسهیلات ویژه نخبگان در آزمون استخدام آموزش و پرورش است.

 آزمون مصاحبه استخدام پیمانی وزارت آموزش و پرورش

(تصویر فیش حقوق دبیر رسمی آموزش  و پرورش با طبقه شغلی ۱۱  در استان آذربایجان غربی در سال ۹۸)

حتما بخوانید: شرایط معلم شدن و پردیس های دانشگاه فرهنگیان

منظور از نخبگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

منظور از نخبگان که امتیازات و سهیمه ویژه ای به آن ها به منظور استخدام در وزارت اموزش و پرورش و ترفیعات شغلی بعدی اختصاص داده می شود، افراد زیر هستند:

  • همه قهرمانان مقام اول تا سوم رقابت های المپیک و پارالمیپک تابستانی و زمستانی
  • همه قهرمانان مقام اول تا سوم رقابت های آسیایی تابستانی
  • همه قهرمانان مقام اول تا سوم رقابت های قهرمانی جهان کلیه رشته های ورزشی
  • همه قهرمانان مقام اول تا سوم رقابت های قهرمانی کشور کلیه رشته  های ورزشی
  • همه برگزیدگان اول تا سوم مسابقات معتبر قرآنی داخلی و بین المللی که معرفی نامه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشند.
  • همه دارندگان نشان  طلایی المپیادهای دانش آموزی کشور که از دبیرخانه المپیاد، معرفی نامه رسمی داشته باشند.
  • همه برگزیدگان رتبه اول تا سوم جشنواره های معتبر مثل جشنواره خوارزمی، جشنواره جوان خوارزمی، جشنواره رازی و جشنواره فارابی در رشته یا گروه آزمایشی مربوطه
  • همه مخترعینی که دارای گواهی ثبت اختراع از اداره کل مالکیت صنعتی باشند.
  • همه افرادی که از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گواهی اختراع داشته باشند.
  • همه برگزیدگان رتبه های اول تا ۱۰۰ گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک آزمون سراسری
  • همه برگزیدگان رتبه اول اول تا ۵۰ گروه آزمایشی علوم تجربی در آزمون سراسری
  • همه برگزیدگان رتبه اول تا ۲۰  گروه آزمایشی علوم انسانی در آزمون سراسری
  • همه برگزیدگان رتبه اول تا ۲۰ گروه آزمایشی هنر در آزمون سراسری

افرادی که در زمره مشمولان نخبگان فوق الذکر هستند، بایستی با ارائه گواهی معتبردر روز مصاحبه، از ۵ امتیاز بهره مند شوند.

اگر شما، حافظ قرآن کریم هستید و گواهی درجه ۱ تا ۳ داشته و گواهی به امضاء وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده است نیز  مشمول امتیاز نخبگان در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش خواهید شد.

شرایط  تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی به رسمی آزمایشی وزارت آموزش و پرورش

توجه داشته باشید که شرایط تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی به رسمی آزمایشی وزارت آموزش و پرورش به شرح زیر است. این شرایط در سال ۱۳۹۹ «می تواند» بر اساس وضعیت بودجه سال ۹۹ کل کشور، دستخوش تغییراتی شود و به همین خاطر، باید جدید ترین اطلاعات را از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش همیشه استعلام کنید.

نخبگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

تبدیل وضعیت نیروهای استخدام پیمانی وزارت آموزش و پرورش به وضعیت رسمی آزمایشی که استخدام آن ها از طریق قبولی در آزمون مشترک فراگیر و آزمون های عمومی استخدامی موضوع ماده چهل و چهارم قانون مدیریت خدمات کشوری است، در صورت اشتعال به کار پس از ارائه درخواست کارمند و مواقت هسته گزینش وزارت آموزش و پرورش با رعایت شرایطی، امکان پذیر خواهد بود.

اداره کل آموزش و پرورش

شرایط به شرح زیر است:

  • حداقل ۶۰ ماه از استخدام پیمانی کارمند در یکی از ادارات آموزش و پرورش استانی در سراسر کشور گذشته باشد.
  • متقاضی تبدیل وضعیت از استخدام پیمانی به استخدام آزمایشی رسمی باید بر اساس امتیازات ارزشیابی سالانه ۳۶ ماه آخر منتهی به تبدیل وضعیت در دوره پیمانی، باید امتیازش از ۸۰درصد کل امتیازات ارزشیابی،کم تر نباشد.
  • متقاضی تبدیل وضعیت از استخدام پیمانی به استخدام آزمایشی رسمی باید مشمول مجازات های بند «ه»، «و»، «ز» که در ماده ۹ قانون رسیدگی به تخلفات اداری در طول دوره پیمانی نشده باشد.
  • متقاضیانی که از وضعیت استخدام پیمانی به استخدامی رسمی آزمایشی، تغییر وضعیت پیدا می کنند، پس از طی یک دوره ۳۶ ماه، اگر وضعیت آن ها مورد موافقیت هسته گزینش قرار بگیرد، وضعیت آن ها از آزمایشی رسمی به رسمی قطعی تغییر خواهد کرد. یعنی شما پس از استخدام پیمانی، بعد از گذشت ۸ سال، می توانید کارمند رسمی آموزش و پرورش شوید.
  • تبدیل وضعیت نیرو های «طرح مهر آفرین» از پیمانی به رسمی آزمایشی، در سال ۹۸، مجوزی ندارد.
  • صدورحکم استخدام رسمی-آزمایشی کارمندان پیمانی موقت آموزش و پرورش که در وضعیت انتقال موقت به سر می برند از وظایف ادارات آموزش و پرورش مبداء است.
  • تبدیل وضعیت استخدامی کارمندان پیمانی به رسمی – آزمایشی در دوره ماموریت در دستگاه اجرایی مقصد، امکان پذیر نیست. استخدام رسمی آزمایشی این افراد در دستگاه مبداء نیز مشروط بر این است که حداقل ۱۲  ماه منتهی به تبدیل وضعتیت در دستگاه اجرایی مبداء شاغل باشند.
  • طبق بخشنامه ۱۵ دی ماه ۹۸ معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، با در نظر گرفتن ماده ۱۰۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، پرسنل غیر رسمی دولت به محض تغییر وضعیت استخدامی از پیمانی به رسمی چه آزمایشی و چه قطعی، با «درخواست کتبی خود»، مشمول قانون تامین اجتماعی و بیمه پردازی خواهند بود.

ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش

حتما بخوانید:  راهنمای شرکت در آزمون کارشناس رسمی دادگستری

جدول زمان بندی مراجعه قبول شدگان مرد ۳ برابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش  ۹۸

اخیرا، جدول زمان بندی مراجعه قبول شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش که آبان ۹۸ در سراسر کشور برگزار شد، بر اساس جنسیت اعلام شد که جزییاتش را در زیر مشاهده کنید.

مراجعان یکشنبه ۲۲ دی ماه ۱۳۹۸

  • متقاضیان شغل آموزگار ابتدای که حروف اول نام خانوادگی آن ها الف تا غ است از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح مراجعه کنند و بقیه متقاضیان نیز که حروف اول نام خانوادگی آن ها ف تا ی است، از ۱۰ تا ۱۲ مراجعه کنند.
  • متقاضیان شغل دبیری ادبیات فارسی و دبیری ریاضی از ساعت ۱۳ تا ۱۵ و متقاضیان شغل دبیری تربیت بدنی و دبیری شیمی، از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ دقیقه مراجعه کنند که نوبت عصر می باشد.

مراجعان دوشنبه ۲۳  دی ماه ۱۳۹۸

  • متقاضیانی که برای شغل دبیری: زبان و ادبیات انگلیسی، دبیری عربی، دبیری علوم زیستی و بهداشتی و مشاور واحد آموزشی درخواست دارند، ۸ تا ۱۰ صبح مراجعه کنند و افرادی که متقاضی شغل های: دبیری علوم اجتماعی، دبیری علوم تجربی، دبیری فیزیک و دبیری تاریخ هستند، ۱۰ تا ۱۲ مراجعه کنند.
  • اگر متقاضی شغل های دبیری جغرافیا، دبیری حرفه و فن و دبیری هنر هستید، باید ۱۳ تا ۱۵ و اگر متقاضی رشته دبیری معارف اسلامی و مربی امور تربیتی مدارس هستید باید ۱۵ تا ۱۶:۳۰ برای تسلیم مدارک مراجعه کنید.

مراجعان سه  شنبه  ۲۴ دی ماه ۱۳۹۸

  • اگر متقاضی رشته هنرآموز الکترونیک یا هنرآموز مکاترونیک هستید، باید ۸ تا ۱۰ مراجعه کنید. اگر  متقاضی رشته هنرآموز الکترونیک، هنرآموز زراعی و باغی و هنرآموز تاسیسات و هنرآموز ساخت و تولید و ماشین ابزار هستید، باید ۱۰ تا ۱۲ مراجعه کنید.
  • اگر متقاضی رشته های: هنرآموز حسابداری، هنرآموز صنایع چوب، هنرآموز صنایع دستی، هنرآموز صنایع فلزی و هنرآموز رایانه  هستید، باید ۱۳ تا ۱۵ مراجعه کنید.  متقاضیان رشته های: هنراموز گرافیک، مکانیک خودرو و هنرآموز نقشه کشی عمومی و معماری باید ۱۵ تا ۱۶:۳۰ مراجعه کنند.

جدول زمان بندی مراجعه قبول شدگان زن ۳ برابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش  ۹۸

معرفی شدگان زن نیز باید بر اساس روزهای زیر به ادارات اموزش و پرورش استانی مراجعه کنند.

مراجعات چهارشنبه ۲۵دی ۹۸

  • متقاضیان رشته آموزگار ابتدایی که حرف اول نام خانوادگی آن ها الف و ب است، باید ۸ تا ۱۰ مراجعه کنند.
  • مقتاضیان رشته آموزگار ابتدایی که حرف اول نام خانوادگی آن ها پ الی د است، باید ۱۰ تا ۱۲ مراجعه کنند.
  • متقاضیان رشته اموزگار ابتدایی که حرف اول نام خانوادگی، ذ الی س است، باید ۱۳ تا ۱۵ مراجعه کنند.
  • متقاضیان رشته آموزگار ابتدایی که حرف اول نام خانوادگی  ش الی ع است باید ۱۵ تا ۱۶:۳۰  مراجعه کنند.

مراجعان پنج  شنبه ۲۶ دی ۹۸

متقاضیان رشته آموزگار ابتدایی که حرف اول نام خانوادگی، غ الی ل است باید ۸ تا ۱۰ مراجعه کنند.

  • متقاضیان رشته آموزگار ابتدایی که حرف اول نام خانوادگی آن ها م الی ن است، باید ۱۰ تا ۱۲ مراجعه کنند.
  • متقاضیان رشته آموزگارابتدایی که حرف اول نام خانوادگی ، ه الی ی است باید ۱۳ تا ۱۵ مراجعه کنند.
  • متقاضیان رشته دبیر ادبیات فارسی و دبیر زبان عربی باید ۱۵ تا ۱۶:۳۰ مراجعه کنند.

مراجعان شنبه ۲۸ دی ماه  ۱۳۹۸

  • متقاضی رشته دبیری ریاضی و دبیر شیمی و دبیر علوم تجربی و دبیر فیزیک باید۸ تا ۱۰ صبح  مراجعه کنند.
  • متقاضی رشه دبیری زبان و ادبیات انگلیسی و دبیری علوم زیستی و بهداشتی و دبیر جغرافیا، باید ساعت ۱۰ الی ۱۲ مراجعه کنند.
  • متقاضی رشته دبیری  علوم اجتماعی و دبیری تاریخ باید ۱۳ الی ۱۵ مراجعه کنند.
  • متقاضی رشته دبیری حرفه و فن و دبیری معارف اسلامی و دبیری هنر،‌ باید ۱۵ الی ۱۶:۳۰ مراجعه کنند.

مراجعان یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸

  • متقاضی رشته دبیری مراقب سلامت، مربی  امور تربیتی، هنرآموز صنایع دستی و هنرآموز رایانه، باید ۸ تا ۱۰  صبح مراجعه کنند.
  • متقاضی مشاور واحد اموزش، هنراموز صنایع غذایی، هنرآموز معماری و هنرآموز گرافیک باید ۱۰ تا ۱۲ مراجعه کنند.
  • متقاضی هنرآموز حسابداری و هنرآموز گرافیک باید ۱۳ تا ۱۵ مراجعه کنند.
  • متقاضی هنرآموز طراحی و دوخت و رشته هنرآموزی نقاشی باید ۱۵ تا ۱۶:۳۰ مراجعه کنند.

سایت ادارات آموزش و پرورش استان ها برای مراجعه

اگر در یکی از استان های کشور ساکن هستید و ۱۵  دی ۹۸، در فهرست چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی پیمانی وزارت آموزش و پرورش قرار گرفتید، بایستی با مراجعه به سایت های استانی که کد شغل مورد را انتخاب کردید، مدارک را طبق آن چه در بالا ذکر کردیم ارائه کرده و در آزمون مصاحبه  شرکت نمایید.

سایت ادارات آموزش و پرورش استان ها

  • اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ea.medu.ir
  • اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی wa.medu.ir
  • اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل arta.medu.ir
  • اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان Isf.medu.ir
  • اداره کل آموزش و پرورش استان البرز alborz.medu.ir
  • اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام ilam.medu.ir
  • اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر bushehr.medu.ir
  • اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری Chb.medu.ir
  • اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی razavi.medu.ir
  • اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی Khn.medu.ir
  • اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی skh.medu.ir
  • اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان khouz.medu.ir
  • اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان zanjan.medu.ir
  • اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان semnan.medu.ir
  • اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان sb.medu.ir
  • اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران tehranedu.ir
  • اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران teo.medu.ir
  • اداره کل آموزش و پرورش استان فارس fars.medu.ir
  • اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین caspian.medu.ir
  • اداره کل آموزش و پرورش استان قم qom.medu.ir
  • اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان kurd.medu.ir
  • اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان kerman.medu.ir
  • اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه kermanshah.medu.ir
  • اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد kb.medu.ir
  • اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان golestan.medu.ir
  • اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان guilan.medu.ir
  • اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان lorestan.medu.ir
  • اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران mazand.medu.ir
  • اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی markazi.medu.ir
  • اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان hormozgan.medu.ir
  • اداره کل آموزش و پرورش استان همدان hamedan.medu.ir
  • اداره کل آموزش و پرورش استان یزد yazd.medu.ir

حتما بخوانید: آینده ارز و طلا و بورس پس از ترور سپهبد سلیمانی

همراه  گرامی

اطلاعاتی که در بالا اشاره شد، بر اساس بخشنامه های جدید وزارت خانه، سازمان سنجش کشور  و سازمان برنامه و بودجه است. هر سوالی درباره استخدام در این وزارت خانه  دارید یا با ابهامی درباره مدارک قابل ارائه در روز مصاحبه یا وضعیت آزمون مصاحبه و سوالات و این گونه  موارد دارید، صرفا با روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استان محل سکونت تماس گرفته و اطلاعات تکمیلی و به روز دریافت کنید. آدرس و تلفن کلیه ادارات در سایت هایی که در بالا معرفی کردیم، در اختیار مخاطبان گرامی می باشد.


آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور و آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، ۲ آزمون مهم برای علاقمندان به کسب شغل در مراکز دولتی سراسر کشور است که در سال  ۹۸ ، در نیمه دوم آبان ماه توسط سازمان سنجش و آموش کشور برگزار می شود و بین ۱۲ هزار نفر تا ۱۸ هزار نفر پذیرفته می شوند. ثبت نام از ۳۱ شهریور از طریق سایت SANJESH.org آغاز می شود.

آزمونی است کتبی با سوالات ۴ گزینه ای که سوالات عمومی ( از ICDL تا هوش و ادبیات ) و تخصصی ( دروس تخصصی متناسب با هر شغل ) با نمره منفی دارد و سهمیه های ۵ درصدی و ۲۵ درصدی ایثارگران و جانبازان و خانواده شهدا داوطلبان مشمول نیز اعمال می شود. پذیرفته شدگان آزمون کتبی و مصاحبه، بایستی به منظور استخدام پیمانی در وزارت خانه، در آزمون جامع دوره یک ساله مهارت آموزی که شهریور ۱۳۹۹ برگزار می شود، قبول شده تا کار خود را از سال تحصیلی ۱۳۹۹ آغاز کنند.

در صورتی می توانید در آزمون  استخدامی وزارت آموزش و پرورش، شرکت کنید که مقطع و  رشته تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد شما یکی بوده یا گرایش تحصیلی شما با شرایط احراز مشاغل اعلام شده در آگهی استخدامی،‌ بکسان باشد. یعنی با کارشناسی روانشناسی، نمی توانید برای دبیری فیزیک اقدام کنید. شرط سنی و احراز شرایط عمومی پذیرش (مثل سهمیه های بومی ) از سوی کلیه داوطلبان، الزامی است.

برای معلم شدن ، ۲ راه دارید : شرکت در آزمون سراسری و کسب حد نصاب در آزمون کتبی و قبولی و مصاحبه کد رشته محل های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و ۴ سال تحصیل شبانه روزی و ارائه تعهد محضری ۸ ساله برای خدمت در وزارت خانه و یا کسب حد نصاب لازم در آزمون استخدامی ادواری وزارت آموزش و پرورش و قبولی در دوره مهارت آموزی یکساله و تعهد محضری ۱۰ ساله. فرق این ۲ روش در آن است که ۴ سال تحصیل شما در ۲ دانشگاه های  فوق الذکر، جزو سنوات خدمتی بوده اما یک سال  تحصیل در دوره مهارت آموزی، نه جزو سنوات خدمتی است و نه حقوقی به شما تعلق می گیرد.

مفاد امتحانی ده ها شغل از دبیری شیمی  تا مربی امور تربیتی و استاد کاری به همراه شرایط عمومی و اختصاصی و حد نصاب و شیوه پذیرش در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در این گفتار ارائه شده است.

اگر سابقه شرکت در آزمون فراگیر دستگاه های اجرایی یا آزمون وزارت آموزش و پرورش دارید یا در مصاحبه ، نمره قبولی را کسب کردید ، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

۳۰ / آبان / ۹۸

برگزاری هفتمین آزمون استخدامی مشترک دستگاه‌های اجرایی کشور در پنجشنبه در ۹۸/ آبان /۳۰

دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش  گفت : از حدود ۵۲۳ هزار داوطلب متقاضی و ثبت نام کننده در هفتمین آزمون استخدامی مشترک دستگاه‌های اجرایی کشور تا شب گذشته حدود ۴۹۶هزار داوطلب موفق به دریافت کارت ورود به جلسه شدند .

 

شرایط، مدارک و مفاد امتحانی رشته‌های آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۹۸

حتما ببینید: جزییات زمان ثبت نام بهمراه شرایط و مدارک آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۹۹

مقدمه

مخاطب گرامی سایت، توجه داشته باشید که وزارت آموزش و پرورش به منظور تامین سرمایه انسانی متعهد و کارآمد مورد نیاز، طبق مجوز هایی که سازمان اداری و استخدامی کشور در چارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری در اختیارش قرار می دهد، افراد واجد شرایط را از طریق آزمون عمومی و مصاحبه تخصصی، به شرط شرکت و گذراندن موفقیت آمیز دوره یکساله مهارت آموزی، به صورت پیمان در مشاغل آموزشی مورد نیاز استخدام می کند.

اصطلاحاتی که باید در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش بدانید، به شرح  زیر است:

  • دوره یکساله مهارت آموزی: منظور، دوره ای است که شامل دروس تربیتی، تخصصی و کارورزی بوده و برای دانش آموختگان رشته های مختلف دانشگاهی و حوزوی پذیرفته شده در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش اجرا می شود.
  • دامنه پذیرش: منظور از دامنه پذیرش، محدوده اقلیمی است که شامل بخش و شهر و شهرستان بوده و بر اساس تقسیمات کشوری می باشد. پذیرش و جذب داوطلب بر اساس دامنه پذیرش صورت می گیرد.
  • محل خدمت: منظور، منطقه آموزشی است که بر اساس نیاز وزارت آموزش و پرورش، اشتغال قبول شدگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در آن جا صورت می گیرد.

شرایط عمومی استخدام وزارت آموزش و پرورش

  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد به دبین مبین اسلام و یا یکی از ادیات پذیرفته شده در قانون اساسی
  • التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • دارا بودن کارت پایان خدمت عمومی
  • کارت معافیت دائم برای طلاب
  • عدم اعتیار به دخانیهات
  • عدم سوء پیشینه جزایی موثر
  • دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی در یکی از رشته های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
  • داشتن سلامت جسمی  و روانی
  • عدم استخدام داوطلب در دستگاه های اجرایی یا باز خرید خدمت آن ها
  • عدم ممنوعیت از خدمات دولتی به موجب احکام قضایی

شرایط اختصاصی استخدام در وزارت آموزش و پرورش

آنچه درباره حداکثر سن برای استخدام باید بدانیم

  • جانبازان و آزادگان و همسر شهدا و فرزندان و همسر جانبازان بالای بیست و پنج درصد و رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه از شرط حداکثر سن معاف هستند.
  • خانواده معظم شهدا تا ۵ سال

شرایط اختصاصی استخدام در وزارت آموزش و پرورش

  • داشتن حداکثر بیست و پنج سال سن برای داوطبانی که مدرک تحصیلی کاردانی دارند.
  • داشتن حداکثر سی سال سن برای داوطبانی که مدرک تحصیلی کارشناسی دارند
  • داشتن حداکثر سی و پنج سال سن برای داوطلبانی که مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد دارند.
  • دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی در رشته های تحصیلی مرتبط با شغل اعلام شده در آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی
  • داوطلبان کارشناسی ارشد، صرفا در صورتی مجاز به شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش هستند که رشته تحصیلی کارشناسی ارشد آن ها، مطابق با یکی از گرایش های مقطع کارشناسی آن ها باشد. مثلا اگر کارشناسی مدیریت دولتی دارید و کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی، مجاز به شرکت در آزمون بر اساس تبصره ۳ بند ج دفترچه نیستید.
  • اگر متقاضی شرکت در مشاغل هنرآموز (استاد کاری) هستید، بایستی مدرک تحصیلی کاردانی پیوسته داشته یا در صورت داشتن کاردانی ناپیوسته، مدرک تحصیلی شما، دیپلم هنرستان باشد.
  • حسن شهرت و با اخلاق بودن و رعایت شئونات معلمی، از شرایط استخدامی بر اساس شرایط احراز شغل در طرح طبقه بندی مشاغل است.
  • کلیه پذیرفته شدگان آزمون استخدام فراگیر وزارت آموزش و پرورش،‌ بایستی دوره ۱ ساله مهارت آموزی را طی کرده و نمره قبولی در آزمون جامع کسب کنند.
  • تغییر منطقه محل خدمت، پس از قبولی و پیش از استخدام ، ممنوع است. استثنایی برای متاهلان وجود ندارد.
  • داوطلبانی که سهیمه استخدامی دارند، بایستی در زمان مشخص شده، در آزمون استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی شرکت کنند.
  • سهیمه استخدامی ۵ درصد رزمندگان و ۲۵ درصد ایثارگران و ۳ درصد معلولان، اعمال می شود.
  • پذیرفته شده آزمون نهایی استخدامی، مکلف به ارائه تعهد محضری مبنی بر ۱۰ سال خدمت در محل جغرافیایی اعلامی وزارت اموزش و پرورش است.

نکته مهم

اگر دانش آموخته مراکز تربیت معلم سابق، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی هستید، حق ثبت نام در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی (استخدامی آموزش و پرورش) را نخواهید داشت.

مدارک و مراحل ثبت نام در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

مراحل ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش صورت می گیرد. مدارک زیر را آماده کنید:

  • فرم ثبت نام اینترنتی را تکمیل کنید.
  • فایل عکس اسکن شده با کیفیت خوب داشته باشید. حتما ۳ در ۴ و فرمت JPG و فاقد مهر و واضح باشد.
  • حجم فایل عکس داوطلب نباید از ۷۰ کیلوبایت بیشتر باشد. اگر در کافی نت این کار انجام می شود، مراق باشید که عکس دیگر داوطلبان به جای عکس شما، اپلود نشود.
  • عکس رنگی دارای پس زمینه سفید باشد.
  • اسکن عکس از روی کارت های شناسایی، قابل قبول نیست.
  • عکس داوطلبان زن،‌بایستی با حجاب کامل اسلامی باشد.
  • اگر عکس غیر مرتبط ارسال شود، اجازه شرکت شما در آزمون داده نخواهد شد.
  • پرداخت وجه اینترنتی که مبلغ آن توسط سازمان سنجش و سازمان امور اداری و استخدامی اعلام می شود و حدود ۴۰۰ هزار ریال خواهد بود.
  • کد رهگیری پس از اتمام مراحل ثبت نام، بایستی دریافت شود و تا پایان مراحل استخدامی، نیز شما باقی بماند.

مدارک ثبت نام داوطلبان آزمون استخدامی وزارت آموزش  و پرورش

  • دارا بودن مقطع و رشته تحصیلی مرتبط با شرایط احراز مشاغل که در این گفتار معرفی شده است.
  • کارت ملی هوشمند یا رسید دریافت کارت ملی هوشمند
  • شناسنامه عکس دار
  • کارت پایان خدمت
  • مدارک ایثارگری
  • مدارک معلولیت
  • مدارک بومی بودن

اگر مدارک بالا با شرایط  مندرج در این گفتار و اطلاعات ثبت شده در تقاضانامه اینترنتی مغایر باشد یا صوری باشد، در هر مرحله از آزمون، اعلام نتایج، مصاحبه استخدامی و پذیرش تهایی، پذیرش شما کان لم یکن تلقی می شود و حق اعتراض ندارید. لذا اطلاعات و ادعاهای شما به خصوص در زمینه سهیمه،‌ باید مستند باشد.

آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی و آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

  • برگزاری این دو آزمون معمولا در یک روز بوده و داوطلب بایستی تنها در یکی از آزمون ها شرکت کند.
  • آزمون استخدامی وزارت اموزش و پرورش در سال ۹۸، در نیمه دوم آبان ماه خواهد بود.
  • اگر کارت شناسایی برای شرکت در آزمون برای شما صادر شود، به معنی تایید اطلاعات ارسالی شما نیست. مدارک شما پس از آزمون توسط دستگاه های اجرایی مربوطه، بررسی و اصالت آن ها ، راستی آزمایی خواهد شد.
  • شما در این آزمون یک دفترچه سوالات عمومی و یک دفترچه سوالات اختصاصی خواهید داشت.
  • همه سوالات دفترچه عمومی و اختصاصی تستی ۴ گزینه ای است. تشریحی نیست.
  • همه سوالات، ضریب ۱ دارد. فرقی بین عمومی و اختصاصی نیست.
  • مثل کنکور سراسری، پاسخ غلط، یک سوم، نمره منفی دارد. لذا، از پاسخ بدون بررسی و شک دار، پرهیز کنید.

مفاد دفترچه عمومی آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

  • فناوری اطلاعات و ارتباطات در حد ICDL
  • ریاضیات و آمار مقدماتی
  • زبان و ادبیات فارسی
  • معارف اسلامی (اقلیت های مذهبی، از پاسخ به این قسمت معاف هستند)
  • زبان انگلیسی عمومی
  • اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
  • هوش و توان مندی های عمومی

دفترچه سوالات تخصصی آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

سوالات آزمون تخصصی بر اساس دانش و مهارت تخصصی مناسب با خوشه های شغلی یا مشاغل تهیه می شود که در انتهای این گفتار برای بیش  از ۵۰ رشته شغلی، مفاد امتحانی هر  شغل، معرفی شده است.

امتیازات و سهمیه های قانونی

  • امتیاز بومی بودن: ۱۰۰ درصد سهمیه استخدامی در ایلام، اذربایجان غربی (غیر از ارومیه)، بوشهر، سیستان و بلوچستان، چهار محال و بختیاری،‌ خراسان جنوبی،  خوزستان،  کردستان، کهکیلویه و بویر احمد، هرمزگان، جیرفت، کهنوج، به نیروی بومی اختصاص می یابد.
  • سایر استان ها بر اساس امتیاز داوطلبان شهر/شهرستان با اعمال ضریب یک و چهار و نمره مکتسبه برای افراد بومی استان با ضریب یک و دو دهم  است.

شرایط بومی بودن داوطلبان در آزمون استخدامی

  • شهر محل تولد داوطلب یا همسر وی با شهر محل تقاضا برای استخدام یکی باشد.
  • استان محل تولد داوطلب یا همسر وی با استان محل تقاضا برای استخدام یکی باشد.
  • فرزندان کارمندان رسمی یا پیمانی دولت و نیروهای مسلح که شهرستان محل خدمت فعلی یا بازنشستگی، با شهرستان محل تقاضا یکی باشد، بومی حساب می شوند.
  • اگر داوطلب، ۴ سال از سنوات تحصیلی خود را در شهرستان محل تقاضا برای استخدام سپری  کرده باشد،‌ بومی همان منطقه محسوب می شود.
  • اگر داوطلب ۴ سال از سنوات تحصیلی خود را در استان محل تقاضا برای استخدام سپری کرده باشد، بومی همان منطقه محسوب می شود.
  • اگر داوطلب یا پدر و مادرش یا همسرش، حداقل ۴ سال سابقه پرداخت حق بیمه  در شهرستان/استان محل مورد تقاضا برای استخدام داشته باشند، بومی همان شهرستان/استان محسوب می شود.
  • مبنای استان و شهرستان برای تعیین بومی بودن داوطلبان شرکت در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، تقسیمات کشوری در سال ۱۳۹۸ و پس از آن است.

سهمیه ایثارگران در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

  • حذب ایثارگر از محل سهیمه استخدامی است.
  • استخدام ایثارگر با سهیمه ۲۵ درصدی یا ۵ درصدی (ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران) صرفا از طریق شرکت در آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی صورت می گیرد.
  • مشمولین سهیمه ۲۵ درصد، از سهمیه ۵ درصد، بی بهره خواهند بود.
  • هر داوطلب، مجاز به مشمول بودن از مزایای یکی از سهیمه های مشخص شده است.
  • سهیمه ۵ درصدی، به رزمنده با سابقه ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه و همسر و فرزندان آن ها و فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد و فرزندان آزادگان کم تر از ۱۲ ماه اسارت، اختصاص پیدا می کند.
  • سهمیه استخدامی ایثارگران مشمول ۲۵ درصد، با رقابت بین فرزندان شاهد و ایثارگر و بیکار صورت می گیرد.
  • اولویت انتخاب مشمولیت ۵ درصد سهمیه استخدامی، با رزمندگان است.
  • معلولین دارای توانایی جسمی و روانی، ۳ درصد سهمیه خواهند داشت.
  • ۳ درصد سهیمه استخدامی کلیه دستگاه های اجرایی به معلولان دارای سلامت جسمی و روانی اختصاص می یابد. (ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری).

شیوه انتخاب کد/شغل/محل

  • انتخاب کد شغل محل، همزمان با ثبت نام است.
  • هر داوطلب مجاز است بر اساس جدول قهرست مشاغل، حداکثر ۴ کد رشته شغل را انتخاب کند.
  • رعایت بومی بودن در برخی از کد شغل محل ها الزامی است.

تعیین حد نصاب در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

  • نخستین شرط انتخاب داوطلبان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش به منظور گزینش و یا مصاحبه استخدامی، اخذ حد نصاب لازم در آزمون کتبی در امتحان مشترک فراگیر است.
  • برای مشخص کردن حد نصاب در آزمون، ۵۰ درصد مجموع بالا ترین نمره کسب شده در آزمون، محاسبه و مبنای سایر مراحل انتخاب داوطلبان است.
  • نمرات داوطلبان به تفکیک حیطه عمومی و تخصصی با وزن برابر محاسبه و براساس مجموعه نمرات بدست می آید.
  • اگر حد نصاب آزمون کتبی را اخذ نکنید، از سایر مراحل استخدامی حذف خواهید شد.
  • فهرست داوطلبان دارای حد نصاب، فقط بر اساس میانگین نمره عمومی و اختصاصی است و امتیازات بومی در این مرحله، محاسبه نمی شود.
  • امتیازات بومی داوطلبان، صرفا برای استخراج اسامی چند برابر ظرفیت داوطلبانی اعمال می شود که حد نصاب را بدست آورده اند.
  • کسب حد نصاب آزمون فراگیر، هیچ حق استخدامی ایجاد نمی کند.

نحوه گزینش علمی از بین دارنده حد نصاب

  • انتخاب داوطلبان بر اساس نمره کل اولیه با وزن ۴۰ درصد برای حیطه عمومی و ۶۰ درصد برای حیطه تخصصی، با در نظر گرفتن موارد زیر است.
  • نمره کل اولیه داوطلبان بومی استان با ضریب ۱.۲ و شهرستان با ضریب ۱.۴ خواهد بود.

شرایط دوره یکساله مهارت آموزی

  • شرط ا ستخدام پیمانی در آموزش و پرورش، گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان (رشته های دبیری، آموزگاری، مربی تربیتی و مراقبت سلامت و . . . ) و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (رشته های هنرآموز و استادکاری) است.
  • دوره یکساله مهارت آموزی، هیچ حقوق و مزایایی ندارد.
  • صدور حکم استخدام در وزارت آموزش و پرورش، منوط به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی و قبولی در آزمون جامع است.
  • بخشی از هزینه های بزگراری دوره یک ساله مهارت آموزی را داوطلب باید پرداخت کند.
  • رعایت ضوابط برگزاری دوره الزامی است.
  • مدت دوره یکساله مهارت آموزی جزو سنوات خدمتی داوطلبان محسوب نمی شود.
  • گواهی قبولی در آزمون جامع دوره یکساله مهارت آموزی وزارت آموزش و پرورش، هیچ ارزشی برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و مقاطع بالاتر دانشگاهی ندارد.
  • در صورت قبولی در آزمون جامع مهارت آموزی یک ساله اموزش و پرورش، حکم کارگزینی با رعایت مقررات صادر می شود.
  • کلیه مهارت آموزان در زمان ثبت نام در مراکز مجری دوره یکساله مهارت آموزی، موظف به ارائه مدرک روخوانی و روان خوانی قران و مدرک ICDL هستند.
  • هیچ هزینه ای بابت اسکان و غذا پرداخت نمی شود.

چند نکته مهم برای داوطلبان آزمون

  • اگر فردی فاقد گواهی نامه ICDL باشد یا گواهی وی از مراکزی که تایید صلاحیت ندارد اخذ شده باشد،  بایستی به  سایت مرکز مدیریت دولتی رفته و موسسات تایید صلاحیت شده را پیدا کرده و از آنجا، گواهی نامه مهارت های هفت گانه اخذ کند.
  • اگر داوطلبی، مدرک تحصیلی پایین تر از مقاطع تحصیلی اعلام شده داشته باشد، حق شرکت در آزمون استخدامی ندارد.
  • اگر دانش آموخته دانشگاه آزاد هستید، بایستی در صورت قبولی در آزمون استخدامی، ظرف ۶۰  روز، تاییدیه سازمان مرکزی این دانشگاه را اخذ کنید.
  • اگر داوطلبی پس از کسب حد نصاب در آزمون استخدامی، در آزمون مهارت آموزی شرکت نکند، حق استخدام ندارد.
  • اسامی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در آبان ۹۸، در سایت سازمان سنجش اعلام می شود.
  • اصالت مدارک تحصیلی داوطلبان پذیرفته شده در آزمون  استخدامی، قبل از انجام مصاحبه، بررسی خواهد شد.

حتما بخوانید : جزییات استخدام وزارت نفت در تهران : ویژه متخصصان دانشگاهی

مفاد امتحانی گروه های شغلی در آزمون  استخدامی وزارت آموزش  و پرورش

مفاد آزمون شغل دبیری معارف اسلامی

  • اندیشه اسلامی
  • آیین زندگی
  • شناخت منابع و متون اسلامی
  • علوم و تفسیر قرآن
  • احکام و تفسیر

مفاد آزمون شغل دبیر عربی

  • قواعد صرف ونحو
  • ترجمه و تعریب و درک مطلب
  • علوم بلاغی و تاریخ ادبیات و نقد ادبی

مفاد آزمون دبیری ادبیات فارسی

  • نظم و نثر فارسی
  • کلیات ادبی
  • عروض و قافیه
  • زبان فارسی

مفاد آزمون دبیری زیست شناسی

  • زیست سلولی و ملکولی
  • بیوشیمی
  • ژنتیک
  • فیزیولوژی جانوری
  • میکروبیولوژی

مفاد آزمون دبیری  فیزیک

  • مجموعه فیزیک از مکانیک تا نور و امواج
  • ترمودینامیک
  • الکتریسیته

مفاد آزمون دبیری علوم تجربی

  • شیمی آلی ۱ تا ۳
  • طیف سنجی
  • شیمی تجزیه
  • فیزیم
  • زیست سلولی و ملکولی
  • فیزیولوژی جانوی و گیاهی

مفاد آزمون دبیری زبان انگلیسی

  • زبان شناسی
  • اصول و تئوری های تدریس
  • آزمون سازی
  • روش تحقیق

مفاد آزمون دبیری ریاضی

  • مجموعه ریاضی
  • آنالیز ریاضی
  • اصول آموزض ریاضی
  • خلاقیت ریاضی

مفاد آزمون آموزگاری ابتدایی

  • اصول و فلسفه تعلیم و تربیت
  • روان شناسی پرورشی
  • روان شناسی رشد
  • روش ها و فنون تدریس
  • اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی

مفاد آزمون هنرآموز ناوبری

  • آتش نشانی و کمک های اولیه پزشکی و بقا در دیار
  • ملوانی و تخلیه و بارگیری
  • روش مخابرات بین المللی دریایی
  • ناوبری تخمینی ساحلی و کار با نقشه

مفاد آزمون هنرآموز رایانه

  • ذخیره و بازیابی اطلاعات
  • برنامه نویسی پیشرفته
  • شبکه های رایانه ای و امنیت شبکه
  • ساختمان داده
  • طراحی الگوریتم
  • پایگاه داده

مفاد آزمون هنرآموز گرافیک

  • مبانی هنرهای تجسمی
  • عکاسی
  • طراحی و تصویر سازی
  • کارگاه گرافیک
  • کاربرد رایانه و چاپ در گرافیک

مفاد آزمون هنرآموز مکانیک خودرو

  • مخاسبات فنی
  • فناوری سوخت رسانی
  • فناوری شاسی و بدنه و انتقال قدرت
  • فناوری مولد قدرت و برق خودرو

مفاد آزمون هنرآموز ساختمان

  • استاتیک و مقاومت مصالح
  • طراحی و اجرای ساختمان های فلزی و بتنی
  • اصول نقشه کشی و رسم
  • فناوری کارگاه قالب بندی و آرماتور
  • نقشه برداری ساختمان

مفاد آزمون هنرآموز حسابداری

  • مفاهیم و روش های آماری
  • اصول حسابداری
  • حسابداری شرکت ها
  • حسابداری صنعتی
  • کاربرد رایانه در حسابداری

مفاد آزمون هنرآموز طراحی و دوخت

  • الگو و دوخت
  • مبانی هنرهای تجسمی
  • طراحی اندام و رنگ شناسی
  • علوم الیاف
  • تاریخ هنر ایران
  • تاریخ لباس

مفاد آزمون هنرآموز زراعی و باغی

  • حفظ و اصلاح نبابات
  • تولید محصولات زراعی و باغی
  • ماشین های زراعی و باغی
  • گیاه شناسی
  • آب و خاک

مفاد آزمون هنرآموز صنایع چوب

  • خواص فیزیکی و مکانیکی چوب
  • خشک کردن و نگهداری چوب
  • محاسبات فنی صنایع چوب
  • فناوری کارگاه و ماشین آلات چوب
  • نقشه کشی تخصصی صنایع چوب

مفاد آزمون هنراموز الکتروتکنیک

  • ریاضی مهندسی
  • تحللیل مدارهای الکتریکی
  • ماشین های الکتریکی
  • فناوری و کارگاه مدار فرمان و سیم پیچ

مفاد آزمون دبیری شیمی

  • شیمی فیزیک ۱ و ۲
  • شیمی معدنی ۱ و ۲
  • شیمی آلی ۱ و ۲و ۳و
  • شیمی تجزیه ۱و ۲

مفاد آزمون استاد کار الکتروتکنیک

  • مدارهای الکتریکی
  • ماشین های الکتریکی
  • کارگاه مدار فرمان و سیم پیچ
  • تاسیسات الکتریکی
  • رسم فنی
  • اندازه گیری الکتریکی

مفادآزمون استاد کار رایانه

  • برنامه سازی رایانه ای
  • بسته های نرم افزاری و کارگاهی
  • شبکه های رایانه ای
  • بانک اطلاعاتی
  • سخت افزار و کارگاه
  • سیستم عامل

مفاد آزمون استاد کار مکانیک خودرو

  • فناوری مولد قدرت
  • فناوری انتقال قدرت
  • فناوری برق خودر
  • فناوری شاسی و بدنه
  • فناوری سوخت رسانی
  • فناوری موتورهای دیزل

مفاد آزمون استاد کار تاسیسات

  • تاسیسات بهداشتی و کارگاه
  • تاسیسات حرارتی و کارگاه
  • تاسیسات برودتی و کارگاه
  • رسم فنی
  • برق تاسیسات

مفاد آزمون استاد کار ماشین های کشاورزی

  • ماشین های تهیه زمین و کاشت
  • ماشین های داشت و برداشت
  • کاربرد و سرویس تراکتور
  • پمپ ها و ماشین های آبیاری
  • تعمیر و نگهداری ماشین کشاورزی

مفاد آزمون استاد کار ساخت و تولید

  • تعمیر و نگهداری ماشین تراش و فرز
  • تراشکار و کارگاه
  • فرزکاری و کارگاه
  • سنگ زنی و کارگاه
  • رسم فنی

مفاد آزمون استاد کار صنایع چوب

  • فناوری کارگاه صنایع چوب
  • مواد اولیه صنایع چوب
  • ابزار و ماشین آلات صنایع چوب
  • رسم فنی

مفاد آزمون استاد کار طراحی و دوخت

  • فناوری الگو
  • فناوری دوخت
  • طراحی اندام و رنگ شناسی
  • شناخت الیاف و بافت پارچه

مفاد آزمون صنایع شیمیایی

  • شیمی آلی (تجزیه و معدنی)
  • آزمایشگاه
  • عملیات دستگاهی در صنایع شیمیایی

مفاد آزمون تاسیسات

  • تاسیسات بهداشتی و ساختمانی
  • تاسیسات حرارتی
  • تاسیسات برودتی
  • برقتاسیسات
  • رسم فنی و نقشه کشی

مفاد آزمون نقشه کشی معماری

  • مبانی طراحی معماری
  • نقشه کشی و ترسیم فنی
  • ایستایی و عناصر
  • متره و برآورد
  • اصول نقشه کشی به کمک رایانه

مفاد آزمون ساخت و تولید

  • فناوری ماشین های ابزار و کارگاه
  • نقشه کشی ۱ و ۲
  • محاسبات فنی
  • ماشین های کنترل عدد
  • علوم مواد
  • اندازه گیری دقیق

مفاد آزمون هنرآموز صنایع غذایی

  • اصول صنایع غذایی
  • فرآورده های دامی
  • فرآورده های گیانی
  • ماشین های صنایع غذایی
  • میکروبیولوژی مواد غذایی و عملیات

مفاد آزمون صنایع دستی

  • هنرهای سنتی و صنایع دستی
  • تاریخ هنر ایران
  • مبانی هنرهای تجسمی
  • طراحی سنتی
  • هندسه نقوش
  • شناخت مواد و مصالح

مفاد آزمون صنایع فلزی

  • جوشکاری با برق و گاز
  • فناوری نیم ساخته های فلزی
  • استاتیک
  • مقاومت مصالح
  • علم مواد

مفاد آزمون متالوژی

  • فیزیک حرارت
  • متالوژی فیزیکی
  • عملیات حرارتی
  • ریخته گری آلیاژهای آهنی و غیر آهنی
  • اصول ریخته گری

مفاد آزمون الکترونیک

  • ریاضی مهندسی
  • مدارهای الکتریکی ۱ و ۲
  • الکترونیک ۱و ۲
  • مبانی و آزمایشگاه مخابرات و رادیو
  • مدارهای منطقی

مفاد آزمون علوم دامی

  • پرورش دام و طیور
  • تغذیه دام
  • ژنتیک
  • میکروبیولوژی و آزمایشگاه
  • تشریخ و فیزیولوژی

مفاد آزمون انیمیشن

  • حرکت سازی
  • فیلم نامه
  • رایانه انیمیشن
  • کارگردانی انیمیشن
  • طراحی

مفاد آزمون مکاترونیک

  • مجموعه دروس الکترونیک
  • مجموعه دروس رایانه

مفاد آزمون دبیری هنر

  • مبانی هنرهای تجسمی
  • طراحی
  • خلاقیت تصویری
  • درک عمومی هنر

مفاد آزمون دبیری تاریخ

  • تاریخ جهان
  • تاریخ ایران پیش از اسلام
  • تاریخ ایران دوره  اسلامی
  • تاریخ ایران معاصر با نگاهی ویژه به انقلاب اسلامی

مفاد آزمون دبیری جغرافیا

  • جغرافیای شهری
  • جغرافیای روستایی
  • آب و هوا شناسی
  • ژئومورفولوژی
  • جغرافیای سیاسی
  • سنجش از دور و GIS

مفاد آزمون دبیری  زمین شناسی

  • کانی شناسی
  • سنگ شناسی
  • فسیل شناسی
  • آب و هوا
  • اطلاعات عمومی
  • نجوم
  • آب های زمینی

مفاد آزمون دبیری تربیت بدنی

  • روش تدریس در تربیت بدنی رشد و تکامل و یادگیری حرکتی
  • مبانی فیزیولوژی ورزشی
  • سنجش و اندازه گیری در تربیت بدنی
  • مدیریت برگزاری مسابقات ورزشی

مفاد آزمون مشاور  واحد آموزشی

  • اصول و فنون مشاوره
  • مشاوه مدرسه
  • مشاوره خانواده
  • راهنمایی و مشاوره شغلی
  • روان شناسی تربیتی
  • روان شناسی یادگیری

مفاد آزمون آموزگار استثنایی

  • آموزش و پرورش استثنایی
  • آموزش و پرورش افراد نابینا
  • آموزش و پرورش افراد ناشنوا
  • اختلالات گویایی
  • اختلالات رشدی
  • ژنتیک (نارسایی های استثنایی)

مفاد آزمون مراقبت سلامت – مربی بهداشت

  • کلیات خدمات بهداشتی
  • اموزش بهداشت و ارتباطات
  • تغذیه و بهداشت مواد غذایی
  • بهداشت مدارس
  • آخرین دستورالعمل برنامه ایمن سازی کشوری
  • کمک های اولیه

مفاد آزمون هنراموز کار و فناوری

مهندسی  عمران

  • استاتیک، مقاومت مصلح، طراحی و اجرای ساختمان های فلزی و بتنی
  • اصول نقشه کشی و رسم آن
  • فناوری کارگاه قالب بندی و آرماتور
  • نقشه برداری ساختمان

مهندسی مکانیک

  • محاسبات فنی
  • فناوری سوخت رسانی
  • فناوری شاسی و بدنه و انتقال قدرت
  • فناوری مولد قدرت و برق خودرو

مهندسی صنایع

  • علم مواد
  • فناوری و کارگاه مقدمات چوب و فلز
  • رسم فنی
  • محاسبات فنی
  • استاتیک و مقاومت مصالح

مهندسی  رایانه

  • ذخیره و بازیابی اطلاعات
  • برنامه نویسی پیشرفته
  • شبکه های رایانه و امنیت شبکه
  • ساختمان داده ها
  • طراحی الگوریتم
  • پایگاه داده

مفاد آزمون دبیری علوم اجتماعی

  • مبانی جامعه شناسی
  • روش تحقیق
  • نظریه های جامعه شناسی
  • مفاهیم و حوزه های جامعه شناسی

مفاد آزمون مربی امور تربیتی مدارس

  • تعلیم و تربیت اسلامی
  • فلسفه و مبانی تعلیم و تربیت در اسناد تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • سبک زندگی اسلامی ایران
  • آشنایی با علوم قرانی
  • مباحث فرهنگی روز
  • رفتار و روابط انسانی در مدرسه
  • مبانی روان شناسی عمومی و رشد

مفاد آزمون هنراموز مشاین های کشاورزی

  • آب و خاک و گیاه
  • ماشین های کشاورزی
  • سرویس و کاربرد تراکتور مکانیک خاک و طراحی پی
  • سیستم های آبیاری
  • محاسبات فنی

شرایط بومی بودن داوطلبان در آزمون استخدامی

(جدول کد شهر ها و استان ها )

شغل محل های وزارت آموزش و پرورش  برای رشته  استاد کار  الکتروتکنیک

(نمونه فهرست شغل محل های وزارت آموزش و پرورش  برای رشته  استاد کار  الکتروتکنیک و دامنه های پذیرش)

همراه گرامی

اگر شما هم برای شرکت در آزمون استخدامی وزارت اموزش و پرورش، با سوالی روبرو شدید، در ساعات اداری، با روابط عمو می این وزارت خانه با شماره ۰۲۱۸۸۸۰۵۴۳۱ مطرح کنید تا پاسخ دقیق و رسمی دریافت نمایید.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=19669

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. سلام شرط بومی برداشته شده است؟دیگه نیست .دامنه پذیرش مال دفترچه قبلیه؟ خواهش میکنم راهنمایی کنید واقعا بومی برداشته شده برا آموزش وپرورش یا نه؟

  2. سلام
    شرط بومی بودن وجود داره یا حذف شده ?
    مثلا من ک استان سمنانم میتونم کد شغلیمو بزنم استان البرز?
    شانسم کم نمیشه?

  3. اقا خواهشا یکی پاسخگو باشه شرط بومی بودن برداشته شده یا نه؟

  4. دفترچه سال قبل را اینجا گذاشتید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن