بورس

آغاز واگذاری سهام دولت در ۳ شرکت بورسی از هفته آینده

دژپسند از واگذاری سهام دولتی در ۳ شرکت بورسی از هفته آینده در بازار سرمایه خبر داد.
فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصاد و دارایی در حاشیه نشست توجیهی واگذاری‌های بزرگ در بخش خصوصی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمام تلاشمان را برای افزایش کیفیت واگذاری‌ها روی صحنه آورده ایم و در هفته آینده کلید واگذاری سهام دولتی در شرکت‌های بورسی با واگذاری ۱۰ تا ۲۰ درصد از سهم دولت در ۳ شرکت بورسی را آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: تمام مبالغ حاصل از این واگذاری ها  به خزانه واریز نمی‌شود بلکه طبق جدول بندی به مقاصد مختلف اقتصادی تزریق می‌شود. اینکه در برخی از رسانه‌ها خبر از جبران کسری بودجه به واسطه واگذاری سهام های دولتی مطرح می می کنند به دور از انصاف و منطق اقتصادی دولت است.

وزیر اقتصاد گفت: سهام ۱۸ شرکت دولتی به صورت ۲ مدل واگذار می‌شود یکی به صورت بلوکی و دیگری به صورت نقدی صورت می‌گیرد.

دژپسند در پاسخ به سوالی، مبنی بر اختلاف ایجاد شده بین آمارهای بازگشت ارز حاصل از صادرات غیر نفتی، گفت: دلیل اختلاف آمار محاسباتی بین بانک مرکزی و وزارت اقتصاد به نوع محاسبه ها باز می گردد که خوشبختانه هشدارهای  پیاپی این نهادها منجر شد تا روند بازگشت ارز حاصل از صادرات سرعت گرفته است. بانک مرکزی مهلتی را برای این افراد تعیین کرده است که امیدواریم این بازرگانان ارز حاصل از صادرات غیرنفتی خود را به چرخه بازگردانند.

وی افزود: رقم صادرات غیرنفتی دوماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۸ درصدی داشته است که این نشان دهنده تزریق ارز با سرعت بیشتر به سامانه ارزی کشور است.

این مقام مسئول  با اشاره به توئیت وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی  برای فروش سهام برخی بنگاه‌ها به کارگران به صورت شورایی گفت: از جمله پیشنهادات و طرح‌ها این است که سهام این بانک‌ها به کارگران واگذار شود تا به صورت شورایی اداره شود. البته این روش در حال حاضر شدنی نیست و  باید منتظر زمان مناسب تری برای آن باشیم.

دژپسند در پایان به اجرایی شدن لایحه پیشنهادی افزایش پایه های مالیاتی از جمله ارز، سکه و خودرو و…اشاره و از نهایی شدن آن تا پایان خرداد خبر داد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا