آیا پای مافیای دارو در میان است؟/ چه کسی راست می گوید؟
به گزارش اقتاصد شهروند، تصمیم هلالاحمر برای واردات یک دارو در مقابله با کرونا و مخالفت تلویحی سخنگوی وزارت بهداشت بر تاثیر این دارو برای کرونا، این سوال در ذهن پیش می آید که کدام یک راست می گویند و آیا پای مافیای دارو در میان است؟
کریم همتی سرپرست جمعیت هلال احمر در روز شنبه و اولین روز کاری خود بعنوان سرپرست این جمعیت از واردات 2 میلیون کپسول «تامیفلو» و 600 هزار قرص کلترا از سوی سازمان تدارکات پزشکی این جمعیت تا پایان هفته جاری به کشور خبر داد.
اما در همین زمینه جهانپور سخنگو و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت: اعلام خبر واردات 2 میلیون کپسول تامیفلو در حالی است که سخنگوی وزارت بهداشت، صبح امروز با بیان اینکه تامیفلو یا oseltamivir مهارکننده رقابتی آنزیم نورآمینیداز ویروسی است و مطابق بررسیهای انجامشده این دارو در پیشگیری یا درمان کرونا تأثیری ندارد.
اینکه جمعیت هلال احمر تصمیم دارد تا برای مقابله با کرونا، دارو وارد کند و سخنگوی وزارت بهداشت تلویحا مخالف این واردات است، این سوال را در اذهان بوجود می آورد که آیا این مخالفت واقعا برای بی تاثیر بودن دارو در مقابله با کروناست؟ کدام راست می گویند؟ جمعیت هلال احمر یا وزارت بهداشت؟.
آیا جمعیت هلال احمر با علم به اینکه این دارو برای مقابله با کرونا تاثیر دارد، می خواهد آنرا وارد کند؟ اگر جمعیت هلال احمر از نتایج اقدام خود اطمینان دارد، چرا وزارت بهداشت و درمان مخالفت می کند؟.
آیا مافیای دارو در این زمینه نقش دارند؟ نقش مافیا در این زمینه چه می تواند باشد؟



