تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ 14 ذو القعدة 1445 Tuesday, 21 May , 2024

اخبار ویژه

16

صفر تا صد آیین نامه تشخیص صلاحیت مشاوران ۹۸ [مهندسان مشاور]

  • کد خبر : 23449
  • 23 دی 1398 - 13:15
صفر تا صد آیین نامه تشخیص صلاحیت مشاوران ۹۸ [مهندسان مشاور]

آیین نامه تشخیص صلاحیت مشاوران، شرایط و امتیازات لازم برای دریافت گواهی صلاحیت مشاوره در تخصص های ۴۳ گانه و پایه های ۳ گانه شرکت های مشاور را ارائه کرده و ضرایب و نحوه محاسبه تجارب و میزان ظرفیت ارجاع کار به آن ها را به صورت سالانه مشخص می کند. شرکت های مشاور در۳ […]

آیین نامه تشخیص صلاحیت مشاوران، شرایط و امتیازات لازم برای دریافت گواهی صلاحیت مشاوره در تخصص های ۴۳ گانه و پایه های ۳ گانه شرکت های مشاور را ارائه کرده و ضرایب و نحوه محاسبه تجارب و میزان ظرفیت ارجاع کار به آن ها را به صورت سالانه مشخص می کند. شرکت های مشاور در۳ گروه: اقتصادی،‌ فنی و مهندسی و مدیریتی در پروژه هایی که ۵۰ درصد اعتبار آن توسط دولت تامین می شود، مشاور کارفرما در امر نظارت بر حسن اجرای تعهدات و فعالیت های پیمانکاران واجد شرایط بر اساس فهارست بهاء می‌باشند. شرایط عمومی و اختصاصی و نمره افراد امتیاز آور و سابقه و حقوق و مدرک تحصیلی ان ها برای اخذ گواهینامه صلاحیت مشاوره، در این گفتار جامع ارائه شده است.

اگر سابقه دریافت گواهینامه صلاحیت مشاوره از سازمان برنامه و بودجه دارید و یا دیدگاهی در این باره دارید، از طریق بخش کامنت به اشتراک بگذارید. لینک گفتار را از طریق کانال های تلگرامی، در اختیار همکاران قرار دهید.

با ما همراه باشید.

آیین نامه تشخبص صلاحیت مشاوران

آیین نامه تشخیص صلاحیت مشاوران که مربوط به شیوه نامه احراز صلاحیت متقاضیان حقیقی و حقوقی ارائه خدمات مشاوره در حوزه های اقتصادی، فنی و مهندسی و هم چنین مدیریتی است، بیست و سوم تیر ماه سال ۱۳۸۳ به تصویب هیات وزیران رسید و توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی وقت، ابلاغ شد. شرکت های مهندسان مشاور، از طریق این آیین نامه برای مشاوره در تخصص ها و گرایش های مختلف، احراز صلاحیت شده و موفق به دریافت رتبه ، تمدید رتبه و ارتقا پایه خواهند شد. اطلاعاتی که در این گفتار ارائه شده است، بخشنامه های سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۳ را در بر می گیرد.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید آن است که کلیه شرکت های مسئولیت محدود تا سهامی عام یا موسسات که قصد دارند طبق قانون مناقصات، در پروژه هایی که بیش از ۵۰ درصد اعتبار آن توسط دولت جمهوری اسلامی ایران تامین می شود شرکت کنند و در اجرای پروژه های صنعتی و اقتصادی  و مطالعاتی، همکاری کنند، بایستی گواهینامه صلاحیت حرفه ای پیمانکاری از سازمان برنامه و بودجه کشور دریافت کرده و به همین منظور،‌ بایستی در سامانه ساجات، ثبت نام نمایند.

اگر گواهی صلاحیت پیمانکاری در یکی از ۱۱ رشته را در اختیار نداشته باشید و پایه ۱ تا ۵ هم نگیرید، مجوز شرکت در مناقصه و باز شدن پاکت قیمت (ج) را نخواهید داشت.

شرکت های مهندسی مشاور و ارائه  دهندگان خدمات مشاوره درحوزه های مدیریتی، اقتصادی و فنی مهندسی  که پیمانکار نیستند و مشاوره تخصصی خدمات به دستگاه های  اجرایی ارائه می کنند، بایستی گواهینامه صلاحیت مشاوره اخذ کنند که روند اخذ، بر اساس آیین نامه تشخیص صلاحیت مشاوران صورت می گیرد.

آیین نامه تشخیص صلاحیت مشاوران که مبنای احراز صلاحیت متقاضیان حقوقی و هم چنین معیار شرایط  عمومی و اختصاصی متخصصان و نحوه امتیاز بندی  است، شامل ۵۸ و ده ها تبصره  است که در این گفتار مرور می شود.

حتما بخوانید: شاخص های تشخیص صلاحیت پیمانکاری سال ۱۳۹۸

چه پروژه هایی نیاز به مشاوره دارد؟

طبق ماده ۱ فصل اول آیین نامه  تشخیص صلاحیت مشاوران ، پروژه هایی نیاز به مشاور مستند به گواهینامه تشخیص صلاحیت مشاوره دارد که حداقل پنجاه درصد اعتبار آن، توسط دولت تامین شده  باشد و برای انجام آن، موافقت نامه  سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مبادله  شده و واگذاری پروژه، بر اساس  رعایت  تشریفات قانون مناقصات کشور باشد. در پروژه هایی که مربوط به  صدور  خدمات  فنی و مهندسی به  کارفرمای خارج از کشور است، حضور مشاور تایید صلاحیت شده بر  اساس  آیین نامه تشخیص صلاحیت مشاوران ، الزامی است.

حتما ببینید: قانون مناقصات و مزایدات را ببینید

مشاور کیست؟

مشاور طبق ماده ۲ آیین نامه تشخیص صلاحیت مشاوره و بخش الف این ماده، شخصی است  حقیقی یا حقوقی (شرکت ها و موسسات) که طبق آیین نامه تشخیص صلاحیت مشاوره، احراز صلاحیت شده و موفق به کسب گواهینامه تشخیص صلاحیت گردیده است و خدمات مشاوره را در اختیار کارفرمایان در دستگاه های اجرایی یا شهرداری ها قرار می دهد. خدمات مشاوره در سه  حوزه: اقتصادی، فنی و مهندسی و مدیریت ارائه می شود.

منظور از خدمات مشاوره اقتصادی چیست؟

طبق آیین نامه تشخیص صلاحیت  مشاوران ، خدمات مشاوره اقتصادی به کارهایی مربوط می شود که در رابطه با امکان سنجی (FEASIBILITY STUDY)، بررسی توجیه فنی و اقتصادی و زیست محیطی طرح های صنعتی و غیر صنعتی  بوده و نظر مشاور، توجیه سرمایه  گذاری یا عدم سرمایه گذاری را به ارمغان خواهد آورد.

از طرفی، خدمات مشاوره اقتصادی در زمینه هایی چون: مطالعات بنیادی، مطالعات موضوعی، مطالعات آماری، مهندسی ارزش (VALUE EXNGINEERING) و پایش و ارزشیابی طرح های اقتصادی و طراحی بیزینس پلن (BUSINESS  PLAN) کاربرد دارد.

طبق تبصره ۱ ماده ۲ آیین نامه تشخیص صلاحیت مشاوره، مطالعات امکان سنجی بایستی فقط توسط مشاورانی انجام شود که دارای گواهی صلاحیت  مشاوره با تخصص «خدمات اقتصادی» و تخصص «فنی-مهندسی» مرتبط با پایه مناسب بوده یا در کنسرسیومی که توسط دارندگان این تخصص ها برگزار می شود، مشارکت داشته باشند.

حتما بخوانید: چگونه کارت بازرگانی بگیریم؟

آیین نامه خرید خدمات مشاوره

طبق تبصره ۲ ماده ۲ آیین نامه تشخیص صلاحیت مشاوره ، مطالعات امکان سنجی در شرکت های ارائه مشاوره  اقتصادی، مشمول ماده بیست و چهارم آیین نامه خرید خدمات مشاوره که اول دی ماه سال ۱۳۸۸ تصویب شد، نبوده و بایستی از طریق فراخوان مشاور، صورت بگیرد.

منظور از خدمات مشاوره فنی-مهندسی چیست؟

منظور از خدمات مشاوره فنی و مهندسی، خدماتی است که مربوط به :

  • تنظیم استاندارد ها و ضوابط و معیارهای فنی و مهندسی است.
  • طراحی مفهوم (CONCEPTUAL DESIGN) و طراحی  پایه و تفصیلی است.
  • کنترل مهندسی است.
  • نظارت بر اجرای پروژه های صنعتی و تولیدی از طراحی تا نصب و راه اندازی است.
  • نظارت بر پروژه های EPC است.
  • نظارت بر خدمات جنبی مهندسی است.

حتما بخوانید: عواقب عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی چیست؟

منظور از خدمات مشاوره ای مدیریتی چیست؟

منظور خدماتی است مربوط به  برنامه ریزی و کنترل پروژه (PROJECT MANAGEMENT  & PLANNING)، مدیریت طراح، طراحی و پیاده سازی نظام های استقرار کیفیت و ارائه خدمات مدیریت و برنامه ریزی آموزش و توسعه منابع انسانی (HUMAN RESOURCE DEVELOPMENT) می باشد.

طبق تبصره  ۳ این آیین نامه، ارائه خدمات مدیریت صرفا توسط مشاورانی امکان پذیر است که بعد از دریافت گواهینامه در یکی از تخصص های مربوطه و احراز صلاحیت ، موفق به دریافت گواهینامه مدیریت طرح در تخصص مربوطه  شوند.

در احراز صلاحیت فنی –مهندسی متقاضیان حقوقی مدیریت طرح، تجربه کاری شرکت در مدیریت  طرح، ملاک ارزیابی هیات ممیز خواهدبود.

منظور از تخصص و گروه تخصصی چیست؟

طبق آیین نامه تشخیص صلاحیت مشاوره ، منظور از «تخصص»، یک یا چند شاخه از علوم و فنون بوده که به لحاظ  علمی و اجرایی، در یک زمینه کاری قرار گرفته باشد. گروه تخصصی نیز منظور، چند تخصصی مرتبط با هم است که در  این آیین نامه، هر  جا صحبت از گروه شد، یعنی گروه تخصصی.

منظور از پایه در آیین نامه تشخیص صلاحیت مشاوره چیست؟

منظور، عددی است  که توان مشاور را در هر  تخصص، تعیین می کند. بر اساس توان مشاور، حداکثر برآورد کار و یا حق الزحمه مناسب و تعداد کار مجاوز مشاور، تعیین می شود. بالا ترین توان فنی مهندسان مشاور در هر تخصص، مثل پیمانکاران، رتبه ۱ است.

منظور از تعداد کار مجاز و حداکثر کار مجاز چیست؟

منظور، حداکثر تعداد کاری است  که می توان به صورت همزمان به مشاور در یک پایه از  هر تخصصی از طرف کارفرمای دولتی یا نهادهای عمومی و شهرداری ها، ارجاع شود. منظور  از حداکثر کار  مناسب، حداکثر مبلغ حق الزحمه ای است  که می  توان در یک پایه  از هر تخصص به مشاور پرداخت نمود.

حتما بخوانید: حق الزحمه مهندسان مشاور در سال ۹۸

مثل پیمانکاران که ظرفیت سالانه ارجاع کار در  هر پایه  دارند، شرکت های مشاور نیز ظرفیت ارجاع کار دارند.

منظور از  سرگروه و پایه نهایی چیست؟

منظور از سرگروه، کارشناسی است که دارای  شرایط  لازم در  یک تخصص را دارد بوده و سرپرستی  فعالیت های آن تخصص را در تشکیلات مشاور بر عهده  داشته باشد. منظور از پایه نهایی، توان فنی و حرفه ای مشاور  است که برای  فعالیت  در  کلیه  تخصص های یک  گروه مورد نیاز است.

فرق مشارکت مدنی با مشارکت ثبتی چیست؟

فرق  مشارکت  مدنی با مشارکت  ثبتی آن است که مشارکت مدنی، بین دو یا چند شخص حقوقی  است  اما مشارکت  ثبتی، بین دو یا چند شخص حقوقی است که اطلاعاتشان در  اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی، ثبت شده  باشد.

منظور از ضریب تعدیل در آیین نامه تشخیص صلاحیت مشاوره چیست؟

منظور از ضریب  تعدیل، ضریبی است که بر اساس شاخص قیمت ها، توسط سازمان برنامه و بودجه تعیین و ابلاع می شود.

منظور از احراز صلاحیت فنی چیست؟

منظور از احراز  صلاحیت  فنی در آیین نامه  تشخیص صلاحیت  مشاوره، تایید توانایی فنی و مهندسی شرکت های  متقاضی گواهینامه طرح و ساخت و مدیریت طرح بر اساس ضوابط بوده و جهت احراز صلاحیت فنی، بایستی پرسنل امتیاز آور هر شرکت و تجربه کار مربوطه ارائه شود.

شخص حقیقی و شخص حقوقی

طبق ماده ۳ آیین نامه تشخیص صلاحیت مشاوره ،شخص حقیقی شخصی است که دارای تحصیلات دانشگاهی باشد. شخص حقوقی، شخصی است  که ۵۰ درصد مالکیت آن متعلق به اشخاص حقوقی غیر دولتی و یا ترکیبی از آن ها باشد.

حتما بخوانید: دستورالعمل نحوه جبران آثار ناشی از افزایش ارز در تعدیلات

اشخاص حقوقی بخش عمومی کیست؟

طبق بند ت ماده ۳  آیین  نامه تشخیص صلاحیت مشاوره، اشخاص حقوقی بخش عمومی، برای انجام  فعالیت  های نظام فنی و اجرایی تشکیل شد و در اداره کل ثبت  شرکت ها ثبت شده  اند و انجام خدمات مشاوره  در موضوع شرکت در اساسنامه قید شده  است. مالکیت این شرکت ها طبق ماده پنجم قانون محاسبات عمومی، متعلق به بخش  عمومی است.

مسئول تشخیص صلاحیت مشاوران کیست؟

مسئول تشخیص صلاحیت مشاوران، سازمان برنامه و بودجه است و این صلاحیت به  مجموعه حقوقی دیگری برون سپاری نشده  است و در پایه های ۱ تا ۳ در هر تخصص و هم چنین پایه نهایی در گروه های تخصصی،  تعیین صلاحیت می کند.

پایه نهایی مشاوره چگونه اعطا می شود؟

طبق تبصره  ۱  ماده ۴ آیین نامه تشخیص صلاحیت مشاوره، اگر صلاحیت انجام کلیه تخصص های یک  گروه در پایه، توسط یک شرکت  مشاور ، احراز شود، کارگروه فنی تشخیص صلاحیت مشاوران، رتبه «پایه نهایی» را اعطا می کند. با توجه به تعداد کار مجاز در هر تخصص، بدون در نظر گرفتن محدودیت حداکثر حق الزحمه، فعالیت  خواهدکرد.

شرایط  عمومی احراز صلاحیت مشاوران چگونه  است؟

شرایط عمومی احراز صلاحیت مشاوران، با معرفی افراد واجد شرایط و بر اساس ضوابط در  کلیه تخصص و گروه های تخصصی، امکان پذیر است.

ظرفیت ارجاع کار به مشاوران فاقد پایه نهایی

اگر مشاوری، فاقد پایه نهایی  باشد، در ارجاع کار، بایستی حداکثر  حق الزحمه ارجاع کار، به جز نظارت کارگاهی، رعایت شود. صرفا مشاوره پایه  ۱ می تواند با اشغال دو ظرفیت کاری، قرارداد هایی تا ۲ برابر ارقامی  که در جدول حداکثر حق الزحمه ارجاع کار به صورت سالانه ابلاغ می شود را منعقد کند.

حداکثر مبلغ حق الزحمه نظارت برای هر  مشاور در هر  پروژه برای ۲  سال،  نباید از  ۳ برابر  حق الزحمه پایه مربوطه، بیش  تر باشد. طبق  تبصره  ۵  ماده  ۵، به  ازای ۳ کار نظارت کارگاهی، ۱ ظرفیت از مشاور  اشغال  می شود. پایه مشاور ناظر کارگاهی، بایستی در حد پایه مشاور طراح یا حداکثر یک پایه کم تر باشد.

همواره به لیست کلی خدمات مشاوره مربوط به هر تخصص و مشخصات پایه  تخصص، گروه و مبلغ حداکثر حق الزحمه مناسب و تعداد کار مجاز برای هر مشاور، توجه کنید.

عوال موثر بر  تشخیص صلاحیت چیست؟

عوامل موثر بر تشخیص صلاحیت متقاضیان دریافت گواهی صلاحیت مشاوره به شرح  زیر است:

  • متقاضی، دارای سرمایه انسانی امتیاز آور بر اساس گروه تخصصی و پایه مورد نظر باشد.
  • سابقه بیمه فرد امتیاز اور
  • قراردادهای قبلی متقاضی و گردش مالی و تجربه کاری
  • ساختار مدیریتی شرکت
  • امکانات پشتیبانی شامل ظرفیت های سخت افزار و نرم افزاری و تجهیزات

امتیاز کل برای تشخیص صلاحیت شرکت های مشاور چگونه بدست می  آید؟

حاصل ضرب ضریب ارزشیابی در مجموع امتیاز های مربوط به ساختار مدیریتی، امکانات، امتیاز تجربه کاری و امتیاز سرمایه انسانی متخصص با مدرک تحصیلی مرتبط یا زمینه.

فهرست تخصص های شرکت های مشاور اقتصادی، فنی و مهندسی و مدیریت

شما به عنوان متقاضی دریافت گواهی صلاحیت مشاوره، می توانید برای دریافت یک یا چند تخصص زیر  اقدام کنید:

  1. تخصص معماری داخلی
  2. تخصص فضای سبز
  3. تخصص ژئوتکنیک
  4. تخصص سازه
  5. تخصص تاسیسات برقی و مکانیکی
  6. تخصص ژئوفیزیک
  7. تخصص محیط زیست
  8. تخصص زمین شناسی
  9. تخصص بازرسی فنی
  10. تخصص خدمات رایانه ای
  11. تخصص گروه خدمات مدیریت
  12. تخصص گروه خدمات اقتصادی
  13. تخصص گروه ایمنی و مشاوره کاهش خطرات و پدافند  غیر  عامل
  14. تتخصص ترافیک و حمل و نقل
  15. تخصص نقشه برداری
  16. تخصص سیستم های اطلاعات جغرافیایی
  17. تخصص هواشناسی
  18. تخصص مقاوم سازی
  19. تخصص شهرسازی
  20. تخصص ساختمان های آموزشی، ورزشی،‌بهداشتی و درمانی، مسکونی و تجاری و نظامی
  21. تخصص سازماندهی و توان مند سازی و مقاوم سازی بافت های فرسوده و سکونت گاه غیر رسمی
  22. تخصص طراحی شهری
  23. تخصص راهسازی
  24. تخصص راه آهن
  25. تخصص فرودگاه سازی
  26. تخصص بندرسازی و سازه های دریایی
  27. تخصص شبکه های آبیاری و زهکشی
  28. تخصص تاسیسات آب و فاضلاب
  29. تخصص حفاظت و مهندسی رودخانه
  30. تخصص کشاورزی ، منابع طبیعی و دامپروری
  31. تخصص شیلات و آبزیان
  32. تخصص گلخانه و مجتمع های گلخانه ای
  33. تخصص گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  34. تخصص مطالعات جغرافیایی و برنامه رزی فضایی
  35. تخصص گروه میراث فرهنگی
  36. تخصص گروه مطالعات اماری
  37. تخصص گروه معدن
  38. تخصص خدمات برنامه ریزی آموزشی و توسعه منابع انسانی
  39. تخصص سد سازی
  40. تخصص نفت و گاز
  41. تخصص گروه انرژی
  42. تخصص گروه صنعت
  43. تخصص اتوماسیون صنعتی

امتیاز نیروی انسانی متخصص در فرآیند تشخیص صلاحیت مشاوران

امتیاز نیروی انسانی متخصص به منظور اخذ امتیاز لازم جهت کسب رتبه مربوطه، از حاصل ضرب امتیاز سوابق کاری مفید با توجه به مدرک تحصیلی در ضریب تداوم ماندگاری در واحد متقاضی بدست می آید.

توجه داشته باشید که امتیاز تحصیلات و تجربه در هر پایه از تخصص برای پرسنل امتیاز اور، بر حسب  مدرک تحصیلی در مقاطع کارشناسی به بالا محاسبه خواهد شد. یعنی مدرک کاردانی، امتیاز اور نیست. ضریب تداوم ماندگاری افراد امتیاز آور، طبق جدولی محاسبه  می شود.

محاسبه امتیاز تجربه کاری مشاوران

شرکت هایی که متقاضی دریافت گواهینامه صلاحیت مشاوره در پایه ۱ هستند،  بایستی علاوه بر  کسب اتیاز تجربه  کار مورد نیاز، ۱ پروژه شاخص در زمینه  طراحی (پایه و تفصیلی) با موضوع اصلی تخصص خود ارائه دهند. مبلغ پروژه شاخص، بعد از تعدیل، باید  بیش از هفتاد و پنج درصد حق  الزحمه پایه ۲ تخصص مربوطه باشد.

سوابق بیست و چهار  سال گذشته شرکت  های متقاضی در محاسبه تجربه  کاری منظور  خواهد شد.

مواردی که منجر به  لغو گواهینامه صلاحیت مشاوره و لغو ارجاع کار می شود

  • اگر قصور مشاور در ارائه خدماتش منجر به فسخ قرارداد (فسخ غیر مصلحتی) شود.
  • ارائه اطلاعات غیر واقعی و مجعول در مراحل تشخیص صلاحیت یا ارجاع کار
  • تخلف اعلام شده از سوی کارفرما
  • پذیرش کار توسط مشاور، مازاد بر ظرفیت کار قانونی بدون کسب مجوز
  • خدشه در قرارداد پیمانکاری
  • ارائه اطلاعات نادرست درباره کلیه کارهای در دست اجرا
  • جایگزین نکردن فرد مناسب در بازه ۳ ماهه در صورت خروج فرد امتیاز آور از شرکت. اگر مشاور، کار در دست اجرا دارد، بایستی ظرف ۳۰ روز، نسبت به  جایگزین کرد فرد امتیاز آور، اقدام کند.

افراد امتیاز آوری که به دلیل قصور در انجام وظایف، از کار  اخراج شده اند، تا ۱۲  ماه نمی توانند برای واحد دیگری کار کنند.

حداقل  شرایط لازم برای تشخیص صلاحیت مشاوران در تخصص های مختلف

در تخصص هایی که در این گفتار اقتصاد شهروند ذکر شد و ۴۳ تخصص را شامل  می شود، حداقل شرایط افراد فنی الزامی امتیاز اور و حداقل امتیاز و شرایط سایر افراد فنی و تجربه کار به شرح زیر است. تغییرات سالانه را از سازمان برنامه و بودجه استعلام کنید.

حداقل شرایط افراد فنی الزامی امتیاز آور در شرکت های متقاضی تشخیص صلاحیت مشاوره

متقاضیان مشاوره پایه ۱ تا ۳

حداقل شرایط سرگروه

  • حداکثر تعداد کاز مجاز: ۴
  • ۱ نفر کارشناس با امتیاز معادل ۵ سال سابقه کار مفید در یکی از تخصص های ۴۳ گانه مورد نظر با ضریب اولویت ۱: ۹۱ در پایه ۳
  • ۱ نفر کارشناس با امتیاز معادل ۸ سال سابقه کار مفید در تخصص مورد تقاضا با ضریب اولویت ۱: ۱۰۳ در پایه ۲
  • ۱ نفر کارشناس با امتیاز معادل ۱۰ سال سابقه کار مفید در تخصص مورد نقاضا با ضریب اولویت یک: ۱۰۳ در پایه ۱

حداقل شرایط افراد فنی الزامی امتیاز آور

  • ۱ نفر کارشناس  با امتیاز معادل ۵ سال  سابقه  کار مفید در تخصص مورد تقاضا با ضریب اولویت ۲ : ۹۱ در پایه ۳
  • ۱ نفر کارشناس با امتیاز معادل ۶ سال سابقه کار مفید در تخصص مورد تقاضا با ضریب اولویت ۲ : ۹۵ در پایه ۲
  • ۱ نفر کارشناس با امتیاز معادل ۸ سال سابقه کار مفید در تخصص مورد تقاضا با ضریب اولویت ۲ : ۱۰۵ در پایه ۱

حداقل امتیاز و شرایط سایر افراد فنی،‌ تجربه کاری و ساختار مدیریتی و امکانات پشتیبانی

سایر افراد فنی

  • ۱ نفر کارشناس با امتیاز معادل ۴ سال سابقه کار مفید در تخصص مورد تقاضا با ضریب اولویت ۳ : ۸۷ (امتیاز تجربه کاری ندارد) در پایه ۳
  • ۱ نفر کارشناس با امتیاز معادل ۵ سال سابقه کار مقید در تخصص مورد تقاضا با ضریب اولویت ۳ : ۹۱ (امتیاز تجربه کاری: ۱۲۰) در پایه ۲
  • ۱ نفر کارشناس با امتیاز معادل ۵ سال سابقه کار مفید در تخصص مورد تقاضا با ضریب اولویت ۳: ۹۵ (امتیاز تجربه کاری: ۲۰۰) در پایه ۱

مجموع امتیازات

  • مجموعه امتیازات کل پایه ۳: ۳۰۹ امتیاز
  • مجموع امتیازات کل پایه ۲: ۴۷۴ امتیاز
  • مجموع امتیازات کل پایه ۳: ۵۹۵ امتیاز

توجه کنید که افراد فنی الزامی امتیاز آور، بایستی به صورت تمام وقت در واحد خدمات مشاور، مشغول باشند و ۵۰ درصد کار مفید ارائه شده، بایستی در طراحی تخصص مورد تقاضا باشد. برای اولویت های ۱ و ۲، میزان تحصیلات حداقل ۳ سال است.

حداقل شرایط سرگروه

  • حداکثر تعداد کاز مجاز پایه ۳ (۴)، پایه ۲ (۵) و پایه ۱ (۶) کار است.
  • ۱ نفر کارشناس با امتیاز معادل ۷ سال سابقه کار مفید در یکی از تخصص های ۴۳ گانه مورد نظر با ضریب اولویت ۱: ۹۹ در پایه ۳
  • ۱ نفر کارشناس با امتیاز معادل ۱۰ سال سابقه کار مفید در تخصص مورد تقاضا با ضریب اولویت ۱: ۱۰۹ در پایه ۲
  • ۱ نفر کارشناس با امتیاز معادل ۱۲ سال سابقه کار مفید در تخصص مورد نقاضا با ضریب اولویت یک: ۱۱۵ در پایه ۱

حداقل شرایط افراد فنی الزامی امتیاز آور

  • ۱ نفر کارشناس  با امتیاز معادل ۵ سال  سابقه  کار مفید در تخصص مورد تقاضا با ضریب اولویت ۲ : ۹۱ در پایه ۳
  • ۱ نفر کارشناس با امتیاز معادل ۷ سال سابقه کار مفید در تخصص مورد تقاضا با ضریب اولویت ۲ : ۹۹ در پایه ۲
  • ۱ نفر کارشناس با امتیاز معادل ۸  و ۱۰ سال سابقه کار مفید در تخصص مورد تقاضا با ضریب اولویت ۲ : ۲۱۲ در پایه ۱

حداقل امتیاز و شرایط سایر افراد فنی،‌ تجربه کاری و ساختار مدیریتی و امکانات پشتیبانی

سایر افراد فنی

  • ۱ نفر کارشناس با امتیاز معادل ۴ سال سابقه کار مفید در تخصص مورد تقاضا با ضریب اولویت ۳ : ۸۷ (امتیاز تجربه کاری ندارد) در پایه ۳
  • ۲ نفر کارشناس با امتیاز معادل ۴ و ۷ سال سابقه کار مقید در تخصص مورد تقاضا با ضریب اولویت ۳ : ۱۸۶ (امتیاز تجربه کاری: ۱۵۰) در پایه ۲
  • ۲ نفر کارشناس با امتیاز معادل ۸ و ۱۰ سال سابقه کار مفید در تخصص مورد تقاضا با ضریب اولویت ۳: ۲۱۲ (امتیاز تجربه کاری: ۲۵۰) در پایه ۱

مجموع امتیازات۳۲۲

  • مجموعه امتیازات کل پایه ۳: ۳۰۹ امتیاز
  • مجموع امتیازات کل پایه ۲: ۶۳۴ امتیاز
  • مجموع امتیازات کل پایه ۳: ۹۱۴ امتیاز

حداقل شرایط سرگروه

  • ۱ نفر کارشناس با امتیاز معادل ۱۰ سال سابقه کار مفید در یکی از تخصص های ۴۳ گانه مورد نظر با ضریب اولویت ۱: ۱۰۹ در پایه ۳
  • ۱ نفر کارشناس با امتیاز معادل ۱۲ سال سابقه کار مفید در تخصص مورد تقاضا با ضریب اولویت ۱: ۱۱۵ در پایه ۲
  • ۱ نفر کارشناس با امتیاز معادل ۱۵ سال سابقه کار مفید در تخصص مورد نقاضا با ضریب اولویت یک: ۱۲۴ در پایه ۱

حداقل شرایط افراد فنی الزامی امتیاز آور

  • ۱ نفر کارشناس با امتیاز معادل ۸ سال  سابقه  کار مفید در تخصص مورد تقاضا با ضریب اولویت ۲ : ۲۰۶ در پایه ۳
  • ۱ نفر کارشناس با امتیاز معادل ۱۰ سال سابقه کار مفید در تخصص مورد تقاضا با ضریب اولویت ۲و۳ : ۳۲۷ در پایه ۲
  • ۲ نفر کارشناس با امتیاز معادل ۸ سال سابقه کار مفید در تخصص مورد تقاضا با ضریب اولویت ۲و۳و۴ : ۴۱۶ در پایه ۱

حداقل امتیاز و شرایط سایر افراد فنی،‌ تجربه کاری و ساختار مدیریتی و امکانات پشتیبانی

سایر افراد فنی

  • ۱ نفر کارشناس با امتیاز معادل ۵ سال سابقه کار مقید در تخصص مورد تقاضا با ضریب اولویت ۳و۴و۵ : ۹۱ (امتیاز تجربه کاری: ۲۵۰) در پایه ۲ / امتیاز ساختار مدیریتی و امکانات پشتیبانی: ۱۲۰
  • ۱ نفر کارشناس با امتیاز معادل ۵ سال سابقه کار مفید در تخصص مورد تقاضا با ضریب اولویت ۳و۴و۵: ۲۰۶ (امتیاز تجربه کاری: ۴۰۰) در پایه ۱ / امتیاز ساختار مدیریتی و امکانات پشتیبانی: ۱۵۰

مجموع امتیازات

  • مجموعه امتیازات کل پایه ۳: ۳۶۵ امتیاز
  • مجموع امتیازات کل پایه ۲: ۹۰۳ امتیاز
  • مجموع امتیازات کل پایه ۳: ۱۲۹۶ امتیاز

در گروه نفت و گاز، شرکت متقاضی باید در بین افراد الزامی، اگر فردی مدرک برق و ابزار دقیق ندارد، بایستی ۱ نفر را به عنوان سایر افراد فنی با مدارک مذکور، معرفی کند.

نحوه محاسبه امتیاز سابقه کار بعد از اخذ مدرک تحصیلی

اگر فاصله بین لیسانس و کارشناسی ارشد، بیش از ۲ سال  باشد، اختلاف امتیاز سنوات مازاد بر ۲ سال، محاسبه و به امتیاز پرسنل، اضافه می شود، اگر فاصله بین کارشناسی ارشد و دکترا، بیش از ۴ سال باشد، امتیاز سنوات مازاد بر ۴ سال، محاسبه و به امتیازات اضافه می شود.

(ضریب اولویت مدرک تحصیلی بر حسب تخصص در گروه شهرسازی و معماری)

(ضریب اولویت مدرک تحصیلی بر حسب تخصص در گروه راه و ترابری)

(ضریب اولویت مدرک تحصیلی  بر  حسب تخصص در گروه مهندسی  آب)

(ضریب  اولویت مدرک تحصیلی بر حسب  تخصص در گروه مطالعات کشاورزی)

(ضریب  اولویت مدرک تحصیلی بر حسب تخصص در گروه انرژی (تخصص تولید نیرو، تخصص انتقال  نیرو توزیع نیرو) )

(ضریب اولویت مدرک تحصیلی بر حسب تخصص در گروه  ارتباطات و فناوری اطلاعات)

(ضریب اولویت مدرک تحصیلی بر حسب  تخصص در گروه صنعت)

(ضریب اولویت مدرک  تحصیلی بر  حسب  تخصص در گروه  معدن)

(ضریب اولویت مدرک تحصیلی بر حسب تخصص در گروه نفت و گاز)

(ضریب اولویت مدرک تحصیلی بر حسب  تخصص در گروه  مطالعات آماری)

(ضریب اولویت مدرک تحصیلی بر  حسب تخصص در گروه میراث فرهنگی)

(ضریب اولویت مدرک تحصیلی بر  حسب  تخصص در گروه خدمات مدیریت)

(ضریب اولویت مدرک تحصیلی بر حسب تخصص گروه خدمات برنامه  ریزی شهری)

(ضریب اولویت مدرک تحصیلی بر حسب تخصص در گروه تخصص های مشترک)

(ضریب اولویت مدرک تحصیلی بر حسب تخصص در گروه تخصص های مشترک از اکولوژی تا هواشناسی)

نحوه محاسبه ضریب ماندگاری افراد امتیاز آور

  • کم تر از ۲ سال سابقه کار متوالی در شرکت متقاضی: ضریب ۱
  • ۲ تا ۵ سال سابقه کار متولی در شرکت متقاضی: ضریب ۱.۱۵
  • ۵ تا ۱۰  سال سابقه کار متوالی در شرکت متقاضی: ضریب  ۱.۳۵
  • ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه  کار  متوالی در شرکت متقاضی: ضریب ۱.۶۰
  • ۱۵ سال سابقه  کار متوالی در شرکت متقاضی: ضریب ۱.۷۰

نحوه محاسبه ضریب تصحیح نوع سابقه کار تجمیعی و  طراحی افراد امتیاز آور

نوع فعالیت: خدمات مشاوره در تخصص مورد تقاضا

  • ضریب امتیاز در تخصص مدیرعامل: ۱۰۰ درصد
  • ضریب امتیاز در تخصص عضو هیات مدیره: ۹۰ درصد
  • ضریب امتیاز در تخصص مدیر پروژه: ۹۵ درصد
  • ضریب امتیاز در تخصص کادر فنی: ۸۰ درصد
  • ضریب امتیاز در تخصص کادر نظارت: ۶۰ امتیاز

نوع فعالیت: عملیات ساخت در ارتباط با تخصص درخواستی

  • ضرایب امتیاز مدیرعامل: ۶۵ درصد
  • ضرایب امتیاز در تخصص رئیس کارگاه: ۵۵ امتیاز
  • ضریب امتیاز در تخصص مدیر پروژه: ۶۰ امتیاز
  • ضریب امتیاز در تخصص کادر فنی: ۴۰ امتیاز

نوع فعالیت: مدیریت اجرایی در ارتباط با تخصص درخواستی

  • ضریب امتیاز مدیر فنی: ۸۰ درصد
  • ضریب امتیاز مدیر پروژه:  ۸۰ درصد
  • ضریب امتیاز در تخصص کارشناس فنی در امور مطالعه و طراحی: ۷۰ درصد
  • ضریب امتیاز در تخصص کارشناس امور اجرایی: ۵۰ درصد

نوع فعالیت: علمی و پژوهشی در ارتباط  با تخصص

  • ضریب امتیاز در تخصص استاد دانشگاه: ۷۰ امتیاز
  • ضریب امتیاز کارشناس موسسات علمی: ۷۰ امتیاز

امتیازات متعلقه به مبلغ حق الزحمه برای تجربه کاری

  1. میزان حق الزحمه دریافتی تا ۱۰۰ میلیون ریال: ۱ امتیاز به ازای هر ۱ میلیون تومان
  2. میزان حق الزحمه دریافتی تا ۲۵۰ میلیون ریال: تا ۱۰  میلیون تومان مثل ردیف ۱ و مازاد هر ۱ میلیون تومان، ۶/۰ امتیاز
  3. میزان حق الزحمه دریافتی تا ۵۰۰ میلیون ریال: تا ۲۵۰ میلیون ریال مثل ردیف ۲  ومازاد هر ۱ میلیون تومان ۴/۰  امتیاز
  4. میزان حق الزحمه دریافتی تا ۱۰۰۰ میلیون ریال: تا ۵۰۰ میلیون ریال مثل ردیف ۳ و مازاد هر ۱ میلیون تومان ۲۵/۰ امتیاز
  5. میزان حق الزحمه دریافتی تا ۲۵۰۰ میلیون ریال: تا ۱۰۰۰ میلیون ریال مثل ردیف ۴ و مازاد هر ۱ میلیون تومان ۱۵/۰ امتیاز
  6. میزان حق الزحمه دریافتی بیش از ۲۵۰۰ میلیون ریال: تا ۲۵۰۰ میلیون ریال مانند ردیف ۵ و مازاد هر ۱۰ میلیون ریال۱/۰ امتیاز

امتیاز ساختار مدیریتی

  • سیستم مستند سازی استاندارد، مدیریت و تضمین کیفیت MIS/DSS/TQM/QA/QC: ۵۰ امتیاز
  • استراتژی بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت برای رسیدن به اهداف: ۱۰ امتیاز
  • تحصیلات کلاسیک در رشته های مرتبط با میدریت علاوه بر رشته  مهندسی: ۲۰ امتیاز
  • نظام برنامه ریزی راهبردی  و کنترل پروژه: ۳۰ امتیاز
  • ساختار سازمانی و تشکیلات اداری منظم: ۱۰ امتیاز
  • طبقه بندی مشاغل: ۱۰ امتیاز

حتما بخوانید: با دریافت کنندگان ارز نیمایی در سال ۹۸

همراه گرامی

اگر متقاضی دریافت گواهی صلاحیت مشاوره در تخصص های ۴۳ گانه فوق الذکر و پایه های ۳ گانه هستید، ضرایب و شرایط و اطلاعاتی که در این گفتار ارائه شده را بررسی کرده و برای ثبت نام، به سایت سازمان برنامه و بودجه بروید تا جدید ترین اطلاعات لازم را کسب کنید.

از کارشناسان شرکت های مهندسی مشاور یا مشاوران اقتصادی و مدیریتی می خواهیم که دیدگاه های خود را درباره مدیریت پیمان و نظارت بر عملکرد پیمانکاران بر اساس فهرست بهاء، در اختیار اقتصاد شهروند قرار دهید.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=23449

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن