اتهام فروشندگان به تولیدکنندگان خودرو

رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودروی تهران، کاهش عرضه خودرو از سوی سایپا و ایرانخودرو را عامل گرانیهای اخیر در بازار خودرو دانست و از سازمانهای نظارتی خواست به موضوع ورود کنند.
سعید موتمنی با بیان این که افزایش قیمتها تنها در خودروهای پرتیراژ دو شرکت خودروسازی سایپا و ایرانخودرو رخ داده و برای خودروهای بالای ۱۰۰ میلیون تومان افزایش قیمتی وجود نداشته است، اظهار کرد: عرضه این خودروها در بازار به درستی صورت نمی گیرد، اگر عرضه به اندازه کافی انجام شود، گرانی در بازار خودرو ایجاد نمیشود. وی ادامه داد: این گرانیها در حالی است که با توجه به این که نوسان نرخ ارز در بازار وجود نداشته است، نباید افزایش قیمتی در بازار خودرو وجود داشته باشد. گرانیهای اخیر به این دلیل است که شرکتهای خودروسازی نتوانستهاند نیاز بازار را تامین کنند و عرضه کم بوده است. رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودروی تهران افزود: طی دو سه هفته اخیر بیشترین افزایش قیمتها در خودروهای پژو ۲۰۶ و پراید مشاهده شده که عرضه آن به بازار کم بوده است.
خراسان

