اقتصاد شهر

ارتباط بین سامانه نیما و سامانه جامع تجارت تسهیل شد

بانک مرکزی برای تسهیل در فرایند واردات در مقابل صادرات، ارتباط مستقیم بین تجّار را در سامانه نیما و در بستر ارتباطی سامانه جامع تجارت برقرار کرد.

بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در جهت  تسهیل در فرایند واردات در مقابل صادرات غیر (واگذاری پروانه صادراتی)، ارتباط مستقیم بین واردکنندگان و صادرکنندگان در سامانه نیما و در بستر ارتباطی سامانه جامع تجارت برقرار شده است.

بدین ترتیب در چارچوب دستورالعمل شماره ۹۷/۲۹۹۸۷۴ مورخ ۹۸/۸/۲۷ و بسته تشویقی ابلاغی مورخ ۹۷/۱۱/۲۴، صادرکنندگان می‌توانند ارز‌های حاصل از صادرات خود را در قالب «آگهی» در سامانه جامع تجارت به ثبت رسانده و واردکنندگانی که متقاضی استفاده از این ارز‌ها هستند، با صادرکنندگان وارد مذاکره و معامله شوند.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که رفع تعهد بازگشت ارز حاصل از صادرات برای صادرکنندگان، منوط به طی نمودن کامل فرآیند و ثبت اطلاعات پروانه صادراتی در بانک عامل توسط واردکننده خواهد بود و ثبت آگهی به خودی خود موجب رفع تعهد نمی‌گردد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا