اخبار مسکن

افزایش سود وام و اخذ یارانه‌های دولتی از دلالان مسکن مهر

به گزارش اقتصاد شهروند، معاون وزیر راه از ۲ راهکار برای تعیین تکلیف مسکن مهر دلالان خبر داد و گفت:‌علاوه بر افزایش نرخ سود وام به ۱۸ درصد،یارانه‌های دولتی هزینه شده در مسکن مهر نیز از دلالان دریافت می‌شود.

حبیب‌الله طاهرخانی اظهار کرد: برخی از مالکان واحدهای مسکن مهر که در چارچوب دلالی قرار گرفته اند، قاعدتاً واحد را تحویل نمی‌گیرند و به‌دنبال مشتری هستند. به این منظور دو ساز و کار متفاوت را برای ساماندهی این واحدها در نظر گرفته‌ایم.
وی ادامه داد: برنامه اول ما افزایش میزان سود تسهیلات این قبیل واحدهای مسکن مهری است. به این منظور نرخ تسهیلات این واحدها از 4 درصد کنونی به 18 درصد افزایش می‌یابد؛ دومین راهکار نیز، اخذ هزینه کمک‌ها و تسهیلاتی است که در مرحله آماده‌سازی و محوطه‌سازی، توسط دولت به این واحدها شده است.

طاهرخانی بیان کرد:‌ در سایت‌های مختلف مسکن مهر و به‌ویژه سایت‌هایی که هزینه آماده‌سازی و محوطه‌سازی، بالا بوده کمک‌های دولتی زیادی به این واحدها انجام شده است. یکی از ساز و کارهای ما برای مبارزه با دلالی واحدهای مسکن مهر، اخذ این هزینه‌ها از مالکانی است که واحد خود را تحویل نمی‌گیرند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: پس از مصوبه‌ بانک مسکن و با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی با طی مراحل قانونی، این اقدام به احتمال زیاد تا پیش از پایان سال جاری، عملیاتی خواهد شد.

تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا