تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 13 ذو القعدة 1445 Monday, 20 May , 2024

اخبار ویژه

10

بازارهای مالی ثبات می‌یابد؟ / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

  • کد خبر : 60365
  • 29 خرداد 1401 - 14:53
بازارهای مالی ثبات می‌یابد؟ / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه افزایش قابل توجهی داشته است و به همین دلیل بخشی از مردم به خرید طلای آب شده روی آورده‌اند تا از این طریق دست‌کم بتوانند سرمایه خود را حفظ کنند.

به گزارش اخبار طلا و ارز اقتصادشهروند ، هفته گذشته قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به ۱۶ میلیون و ۵۰۰ تومان رسید و نگرانی برای افزایش آن قیمت در بازار بیشتر شد. اما دراولین روز هفته جاری قیمت سکه تمام به ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. اثر گذاری نرخ دلار بر قیمت سکه به اندازه‌ای است که با هر تغییر قیمت ارز، بازار سکه و طلا نیز واکنش نشان می‌دهند. ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران وضعیت کنونی بازار طلا و سکه را بررسی کرده و در پیش‌بینی قیمت‌ها گفته اگر مسیری که برای کنترل و نظارت بر بازار ارز فراهم شده، ادامه پیدا کند قطعاً قیمت سکه و طلا به ثبات خواهد رسید.

محمدولی گفته قیمت ارز مولفه اصلی تعیین کننده قیمت سکه و طلا در بازار داخلی است، پس هر گونه تغییر قیمت دلار مستقیم بر قیمت سکه تأثیر خواهد گذاشت. اگر عرضه و تقاضای دلار در بازار به تراز مناسبی برسد و تأمین ارز در بازار بدون واسطه و دلالی و در نهایت به دور از قیمت‌های کاذب انجام بگیرد، طبیعاً بر قیمت سکه اثرگذار خواهد بود.

او گفته اگر نیاز بازار ارز به موقع تأمین و از افزایش قیمت دلار جلوگیری شود، می‌توان انتظار ثبات قیمت سکه و طلا در بازار را داشت. پیش‌بینی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از قیمت سکه در روز‌های آینده نشان می‌دهد؛ اگر روند نزول قیمت دلار در بازار ادامه داشته باشد، قیمت سکه نیز کاهش خواهد یافت در غیر این صورت اگر بازار ارز دچار تغییرات ناشی از سیاست‌های داخلی و بین‌المللی شود قیمت سکه باز به سمت نوسان تغییر جهت خواهد داد.

به گفته محمدولی؛ با کاهش قیمت سکه معاملات در بازار پُرسود‌تر و افزایش خواهد داشت. وی گفت: هفته گذشته افزایش نوسان قیمت طلا و سکه باعث کاهش تقاضا در این بازار شد چراکه گرانی بیش از حد طلا از توان خرید مردم خارج است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: مردم برای حفظ ارزش سرمایه‌های خود به سمت بازار سکه می‌روند. با وجود گرانی سکه، اما مردم همچنان از سرمایه‌گذاری در این بازاراستقبال می‌کنند، اما تقاضای خرید در بازار طلا به دلیل وزن، اجرت و مالیات بر ارزش افزوده کمتر شده است. مردم با توجه به کاهش قدرت خرید و از همه مهمتر حفظ سرمایه‌های خود به خرید طلای آب شده و دست دوم روی آورده‌اند .

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=60365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن