تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ 14 ذو القعدة 1445 Tuesday, 21 May , 2024

اخبار ویژه

15

بدعت جدید رئیس بیمه مرکزی در افزایش قیمت بیمه شخص ثالث

  • کد خبر : 37597
  • 29 اسفند 1398 - 6:56
بدعت جدید رئیس بیمه مرکزی در افزایش قیمت بیمه شخص ثالث

این افزایش بیش از حد قیمت بیمه در حالی صورت می گیرد که رئیس بیمه مرکزی می گوید سعی کردیم نرخ حق بیمه سال ۹۹ را بدون سود باشد و تلاش کردیم افزایش آنچنانی در نرخ حق بیمه نداشته باشیم.

به گزارش اقتصاد شهروند ، در حالی که بیمه شخص ثالث خودروها در امسال ۱۵ درصد افزایش قیمت داشت، در سال آینده بیش از ۲۵ در صد افزایش می یابد این یعنی بیش از ۱۰ درصد بیشتر از افزایش قیمت ۹۸٫ ضمن اینکه رئیس کل بیمه مرکزی در بدعتی جدید هزینه چهار درصدی هم برای کارهای اداری از خودروها دریافت می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد شهروند، غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی دیروز چهارشنبه، اعلام کرد که نرخ بیمه شخص ثالث در سال آینده بیش از ۲۵ درصد افزایش می یابد.

وی در اظهاراتی عجیب گفت: «با توجه به افزایش ۲۲ درصدی نرخ دیه نسبت به سال ۹۸ در صنعت بیمه سعی کردیم نرخ حق بیمه سال ۹۹ را بدون سود و تنها با لحاظ ۳ درصد هزینه های اداری، با توجه به نرخ دیه اعلام شده از سوی قوه قضائیه حدود ۲۵ درصد افزایش خواهیم داد. افزایش ۲۵ درصد و خورده ای حق بیمه خودروها در سال ۹۹ طی روز جاری به شرکت های بیمه ابلاغ شده است. تلاش کردیم افزایش آنچنانی در نرخ حق بیمه نداشته باشیم».

اظهارات رئیس کل بیمه مرکزی در حالی صورت می گیرد که اولا دیه برای سال آینده کمتر از ۲۱ و نیم درصد افزایش داشت نه ۲۲ درصد. چرا که دیه در سال جاری در ماهای غیر حرام ۲۷۰ میلیون تومان بود که این رقم برای سال آینده به مبلغ ۳۳۰ میلیون تومان رسید.

از طرف دیگر سلیمانی در حالی از دریافت سه درصد برای هزینه ادرای سخن می گوید که اولا این هزینه یک بدعتی جدید است دوما این هزینه سه درصد نیست و بیش از چهار درصد است. چون دیه ۲۱ و نیم درصد افزایش داشت و بیمه حق بیمه رو بیش از ۲۴ درصد افزایش داد. این یعنی حدود چهاردرصد اضافه بر افزایش حق دیه.

این افزایش بیش از حد قیمت بیمه در حالی صورت می گیرد که رئیس بیمه مرکزی می گوید سعی کردیم نرخ حق بیمه سال ۹۹ را بدون سود باشد و تلاش کردیم افزایش آنچنانی در نرخ حق بیمه نداشته باشیم.

در شرایطی که مردم در اسفند ماه به دلیل شرایط شیوع کرونا کسب و کار شان تعطیل شده و درآمد نداشته و این روند در فروردین و احتمالا در اردیبهشت هم ادامه دارد، معلوم نیست چرا حق بیمه شخص ثالث بیش از دیه افزایش قیمت دارد.

از طرف دیگر مسئولین بیمه، قیمت بیمه شخص ثالث را بر اساس نرخ دیه تعیین می کنند. سوال این است مگر همه خودروها تصادف می کنند و آدم می کشند که نرخ بیمه بر اساس افزایش نرخ دیه تعیین می شود؟.

جالب تر اینکه بیمه در سال جاری ۱۵ درصد افزایش قیمت داشت چرا به یکباره این افزایش قیمت به ۲۵ درصد رسید؟

آیا نهادهای نظارتی از جمله مجلس در برابر این افزایش قیمت ها سکوت می کنند؟ یا جلوی این افزایش قیمت را خواهند گرفت.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=37597

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. یه عده توی این وضعیت بد بازار مردم رو می چاپند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن