تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 13 ذو القعدة 1445 Monday, 20 May , 2024

اخبار ویژه

4

بهترین بازار برای سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۲

  • کد خبر : 63416
  • 05 فروردین 1402 - 13:46
بهترین بازار برای سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۲

برخی افراد ریسک پذیر تمایل دارند پس انداز خود را در جایی سرمایه گذاری کنند تا از آن سود و درآمد بدست بیاورند. اما پیدا کردن محل مناسب برای سرمایه گذاری کار ساده ای نیست. در این گزارش سعی داریم شما را با این موضوع اندکی آشنا کنیم.

به گزارش اخبار اقتصادشهر ،بازار مناسب برای سرمایه گذاری برای هرکسی متفاوت است. علاوه بر اینکه بازار ها و کسب و کار برای سرمایه گذاری شرایط متفاوتی دارند ، ویژگی های شخصیتی ، توانایی های فردی ، شرایط مالی فرد و ریسک پذیری از عمده آنها است که در هر فردی با فرد دیگر متفاوت است. اما ما اینجا به طور کلی به بررسی چند بازار برای سرمایه گذاری می پردازیم.

سرمایه گذاری مناسب بستگی به شرایط شخصی و مالی شما دارد، اما در کل برخی از بهترین گزینه های سرمایه گذاری در ایران عبارتند از:

بازار سهام پر ریسک و بازده بیش از تورم

یکی از برترین بازارهای سرمایه گذاری در ایران است که قابلیت افزایش موجودی سرمایه گذاری شما را دارد.با توجه به پویایی بازار سرمایه، تحلیل و پژوهش کافی برای تصمیم‌گیری درست لازم است.
بررسی شرکت‌هایی که قصد سرمایه‌گذاری در آنها را دارید از جمله عملکرد آنها در سال‌های گذشته، سودآوری، ریسک و … می‌باشد.
پیش از اینکه به بازار سرمایه ورود کنید، نیاز است تجربه کافی در زمینه سرمایه‌گذاری داشته باشید، بهترین راه برای موفقیت در این زمینه آمادگی و دانش کافی است.

بازار سهام یک بازار پویا و انعطاف‌پذیر است که تحت تأثیر عوامل گوناگونی قرار می‌گیرد. برای سرمایه‌گذاری در این بازار، لازم است که بازهم تأکید کنم که نیاز به تحلیل و پژوهش دقیق دارید. دو نوع تحلیل برای بازار سهام وجود دارد:

تحلیل بنیادی (Fundamental Analysis): به معنای بررسی و تحلیل قابلیت های اقتصادی و مالی یک شرکت، و شناخت سیاست‌های مدیریتی شرکت است. در این روش باید توجه داشت که ارزش واقعی یک سهم نسبت به قیمت آن مورد مطالعه قرار می‌گیرد.
تحلیل تکنیکال (Technical Analysis): با استفاده از مدل‌های چارت نموداری، برای پیش‌بینی حرکت قیمت سهام در آینده استفاده می‌شود. در این روش بیشتر به الگوهایی که در گذشته دیده شده‌اند، توجه می‌شود.
هر دو روش با کاربرد دادن شاخص‌های مختلفی (مانند شاخص‌های ارزش، ارائه‌کننده درآمد، شاخص سودآوری، میانگین‌های حرکت قیمت و …) به تحلیل بازار پرداخته و در صورت استفاده از آنها به درک بیشتری از بازار دست خواهید یافت.

همچنین، برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام، لازم است که به عوامل مختلفی مانند وضعیت اقتصادی کشور، اطلاعات اظهار نظر مقامات سیاسی و اقتصادی، تحریم‌های بین‌المللی، قوانین و مقررات، تحولات بازار، تحولات صنعتی و … توجه داشته باشید.

دو راه برای شروع سرمایه‌گذاری در بازار سهام:

سرمایه‌گذاری خود شخصی: در این روش، برای خرید سهام، باید به صورت مستقیم‌، از طریق بورس، با داسان‌های بورس، از طریق نمایندگی‌های بورس، یا از طریق وب سایت‌های کارگزاری معتبر، نماد سهام مورد نظر خود را خریداری کنید.
سرمایه‌گذاری از طریق صندوقهای سرمایه گذاری: این صندوقها از طرف شما اقدام به خرید و فروش سهام در موقعیتهای مناسب می کنند. آنها با استفاده از کارشناسان مجرب و تحلیل های دقیق ریسک کمتری را برای شما به همراه دارند.
در هر حال، خریدار سهام با داشتن دانش، تحقیق و نهایتا با عقلانیت دقیق می تواند به صورت موفق از این بازار بهره مند شود

سپرده های بانکی بدون ریسک اما بدون سود

سپرده گذاشتن در بانک ها به دلیل قابلیت دسترسی آسان و کمترین ریسک، به یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری تبدیل شده است. بانکها در زمان تنظیم این مطلب تا ۲۳ درصد هم سود سپرده پرداخت می کنند اما با توجه به تورم بیش از ۵۰ درصد این سود ، چیزی جز ضرر برای شما به همراه نخواهد داشت.

زمین و ملک بدون ریسک اما نیاز به نقدینگی بالا

سرمایه گذاری در زمین و ملک ها به دلیل قدرت فراگیری، ثبات ارزش و قابلیت اجاره کاملاً کارآمد است.بازار ملک یکی از پررونق‌ترین بازارهای سرمایه‌گذاری در ایران است. سرمایه‌گذاری در بخش ملک با توجه به مزایا و فواید بسیاری که دارد، تبدیل به یک راهکار جهت بهره‌برداری از پس‌اندازهای افراد و به دست آوردن سود قابل توجه شده است. در زیر مزایای سرمایه‌گذاری در بازار ملک بیان شده است:

ثبات ارزش: قیمت ملک با توجه به شرایط اقتصادی و محل قرارگیری آن تغییر می‌کند، با این حال، بیشتر زمانها ارزش قیمتی ملک صعودی بوده و این موضوع باعث ارزش‌بالا و ثبات ارزش سرمایه‌گذاری در این بخش شده است.
درآمد پایدار: به دلیل رشد روزافزون جمعیت، همواره نیاز به مسکن و جایی برای زندگی وجود دارد. بنابراین، خرید ملک به عنوان یک سرمایه‌گذاری با درآمد پایدار به نظر می‌رسد.
افزایش قابلیت تغییرسازی: درصورتی که ملک تجاری خریداری کنید، قابلیت تغییر کاربری به یک واحد مسکونی پایینی است و می‌توانید براساس نیاز سرمایه‌گذاری خود، آن را ویرایش کنید.
پایین بودن ریسک: مقدار ریسک در سرمایه‌گذاری در بخش ملک پایین‌ترین میزان خطر را به نسبت به سایر بخش‌های سرمایه‌گذاری دارد.
شایان ذکر است که سرمایه گذاری دربخش ملک نیازمند بررسی دقیق وبدون خطاست. پیشنهاد می‌شود از افراد متخصص و کارشناسان مشورت گرفته و سپس به سرمایه‌گذاری پرداخت

سرمایه گذاری در استارت آپ ها پر ریسک و تخصصی

پویایی بالا و سرعت رشد آن ها نشان دهنده این است که سرمایه گذاری در استارت آپ ها خیلی قابل توجه است. اما با توجه به شرایط فعلی کسب و کار و ابهام در آینده آن ریسک سرمایه گذاری در استارتاپها بسیار بالا و این فضا نا مطمئن است.

بازار سکه و طلا پر بازده و مطمئن

بازار سکه و طلا از دیگر گزینه‌های سرمایه‌گذاری در ایران است که ممکن است برای بعضی افراد جذاب باشد. این دو کالا از دیرباز به عنوان روشهایی معتبر جهت سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی و دولتی شناخته شده اند.

اما در هر صورت، سکه و طلا نیز همانند هر کالای دیگری آثار مثبت و منفی خاص خود را دارند. از لحاظ مثبت، سکه و طلا به عنوان یک روش دارایی‌دار شناخته شده‌اند؛ به دلیل ثبات ارزش و محبوبیت آن‌ها بین مردم، با توجه به اینکه قابل نقدشوندگی بالایی دارند، در صورت نیاز به پول به راحتی تبدیل به پول نقد می‌شوند؛ بازدهی این بازار در سال ۱۴۰۱ در شکلهای مختلف آن مانند سکه امامی ، نیم سکه ، ربع سکه ، سکه گرمی یا طلای کارکرده بین  ۱۱۴ تا ۱۸۰ درصد رشد داشته است. از لحاظ منفی، باید زمان مناسب و با در نظر گرفتن حباب اقدام به خرید کنید و البته بهتر است نگاه بلند مدت حدود یکساله به آن داشته باشید.

درنهایت، قبل از سرمایه گذاری در هر کدام از موارد فوق، بهتر است مشاوره ای از افراد متخصص و ماهر در این حوزه بگیرید.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=63416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن