جزئیات جدید سقف کارت به کارت
اقدامات ویژه بانک مرکزی درخصوص مقابله با شیوع کرونا در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه دارد.

به گزارش اخبار اقتصادشهر ، این بانک در بخشنامه ای به شبکه بانکی تاکید کرد با توجه به شرایط خاص بهداشتی کشور و نیز در راستای مدیریت، کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، به منظور تسهیل استفاده هموطنان از درگاههای غیرحضوری و کاهش مراجعات حضوری مردم به شعب و دستگاههای خودپرداز، موارد مقرر در بخشنامه شماره 99.276091 مورخ 29 آبان 1399، در سال آتی (1400) نیز در دستور کار قرار گیرد.
بر این اساس تمهیدات ویژه بانک مرکزی با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب بانکها در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا به شرح زیر است:
– سقف انتقال وجه کارت به کارت شتابی و درون بانکی از مبدا هر کارت به 100 میلیون ریال در هر روز افزایش مییابد. ذکر این نکته ضروری است که میزان کارمزد انتقال وجه بیش از 30 میلیون ریال به صورت پلکانی لحاظ خواهد شد.
– سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت از طریق پرداختسازها از 10 میلیون ریال به ۳۰ میلیون ریال با حصول اطمینان از انطباق شماره ملی دارنده کارت و شماره ملی دارنده سیم کارت انجامدهنده تراکنش قابل افزایش است. با توجه به خطرات ناشی از سوءاستفادههای احتمالی در صورت عدم اعمال کنترل فوق، افزایش سقف انتقال وجه مجاز نیست. ذکر این نکته ضروری است که در صورت پیوستن بانکها و پرداختسازها به هاب فناوران مالی این سقف می تواند تا مبلغ 50 میلیون ریال افزایش یابد.
– امکان تمدید تاریخ انقضای کارتهای بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری تا پایان سال 1400 و به مدت یک سال بلامانع است. همچنین ضروری است اقدامات لازم برای احراز هویت غیر حضوری و اطلاعرسانی به مشتریان صورت گیرد.
سقف صدور کارت هدیه چقدر است؟
– سقف صدور کارت هدیه تا اطلاع ثانوی و به صورت موقت به ۲۰ میلیون ریال افزایش یابد.
– ضروری است فرآیندهای افتتاح حساب و دریافت تسهیلات در راستای کاهش زمان حضور مشتریان در شعب اصلاح شود و مشتریان بتوانند تمام اقدامات لازم نظیر تکمیل فرمها را به صورت غیرحضوری انجام دهند و پس از مراجعه حضوری صرفاً برای احراز هویت و با صرف حداقل زمان در کوتاهترین زمان ممکن امور مربوط به انجام رسد. منبع




سلام و عرض ادب و احترام، انصافاً شفافیت سازی کرده یعنی مردم اینقدرهالویندکه پایه حقوق شهرداران مناطق تهران حتی برفرض اینکه پایه حقوق حضرات راست باشد که نیست ولی اگرمیخواین شفاف سازی کنید لطفاً جمع دریافتی شهرداران را شفاف بیارین حضرات بابت حق جلسات حداقل سه برابر پایه حقوقی که آمده است، جناب شریعت مداری وزیر کار کابینه پرزیدنت فریدون سال گذشته به گفته خودش که در آرشیو سیما موجود است ماهیانه مبلغ 86میلیون تومان ودرسالجاری1399مبلغ185میلیون تومان ازطرفی اگرواقعا دریافتی شهرداران مناطق تهران حداقل 2800وحداکثر 8800میلیون تومان بع نظر خودتوو باور کردنیه که اگردرست باشد که نیست پس حق دارند رشوه بگیرند، دزدی منند، اختلاس کنند، ازرانت استفاده کنند لطفاً شفافیون به شعور مردم توهين نکنید… خودتووبد