اخبار تاپبورس

جلسات فشرده برای حل مشکلات سهامداران بورس

روز گذشته هم در مجلس و هم در دولت در خصوص حل مشکلات سهامداران بورس جلساتی برگزار و تصمیم گرفته شد تا با فروش 200 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی و پرداخت معادل ریالی آن به صندوق تثبیت سهام اقدام شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد شهروند، دیروز سه شنبه هم دولتی ها برای حل مشکل بورس جلسه داشتند و هم مجلسی ها.

در کمیسیون اقتصادی مجلس جلسه ویژه بررسی بازار بورس با حضور اعضای این کمیسیون، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی و فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و درائی برگزار شد

این جلسه که سه ساعت به طول انجامید، راهکارهای بهبود بازار بورس بررسی شد.

البته کمیسیون اقتصادی مجلس روز دوشنبه همین هفته نیز جلسه ای با مدیران ارشد سازمان بورس برگزار کرد.

اما در دولت هم جلسه ای برای حل مشکل بورس برگزار شد.

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با حضور رئیس جمهور جلسه داشت .

بنا به آنچه که همتی رئیس کل بانک مرکزی بعد از جلسه دولت اعلام کرد، حمایت از بازار سرمایه و اقدام برای افزایش اعتماد سهامداران به بازار بورس ، حمایت از بورس خصوصاً سهامداران خرد ، مجاز بودن بانک‌ها در اعطای تسهلات در کارگزاری‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری پیشنهاد مستثنی شدن بانک‌ها از قانون رفع موانع تولید در خرید سهام بورسی غیر مدیریتی، فروش 200 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی و پرداخت معادل ریالی آن به صندوق تثبیت سهام و نیز اصلاح نرخ تسعیر دارای‌های ارزی بانک‌های مواردی از موافقیت‌های بانک مرکزی بود.

در نهایت قرار است جمع بندی محورهای جلسات مجلس و دولت در نشست سران قوا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا