تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 7 ذو القعدة 1445 Tuesday, 14 May , 2024

اخبار ویژه

4

جنجال خانه های ۲۵ متری در تهران!

  • کد خبر : 66922
  • 25 شهریور 1402 - 14:54
جنجال خانه های ۲۵ متری در تهران!

جدال بر سر ساخت این میکروآپارتمان‌ها میان وزارت راه، شهرداری تهران و اتحادیه تعاونی های عمرانی به‌عنوان سازنده، بالا گرفته است. اتحادیه عنوان می‌کند در حال اخذ مجوز ساخت است اما مسئولان شهرداری تهران اعلام کرده‌اند که مجوزی برای ساخت خانه های 25 متری صادر نمی‌شود.

به گزارش اخبار مسکن اقتصادشهروند ، مدیر عامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران به بیان توضیحاتی درباره صفر تا صد طرح ساخت خانه های ۲۵ متری و هدف از ساخت این منازل و نحوه مالکیت آنها پرداخته است.

خشایار باقر پور مدیر عامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران در خصوص ساخت خانه های ۲۵ متری گفت: طرح ساخت خانه های ۲۵ متری در بخش تعاون کشور و اتحادیه های تعاونی های عمرانی در نظر گرفته شده و ویژه مسکن زوج های جوان برای تسهیل در امر ازدواج است.

وی در ادامه بیان کرد: در طرح ساخت خانه های ۲۵ متری۳۰ تا ۴۰ هزار واحد در استان تهران و البرز به صورت پایلوت اجرا می‌شود و اگر رضایت بخش باشد و بازخوردهای مثبتی از آن بگیریم در سایر استان‌ها هم ساخته شود.

باقرپور افزود: شهرداری برای این متراژ مجوز نمی‌دهد و ابتکار ما این بوده که از مجوز هتل‌آپارتمان استفاده کردیم تا این خانه‌ها را بسازیم. برخی به نحوی در برابر این خانه‌های موضع‌گیری کردند که گویا قرار است تمام کشور تبدیل به خانه های ۲۵ متری شود. هدف از ساخت این خانه‌ها این است که جوانان با هزینه معقول شروع زندگی را در یک خانه اقتصادی داشته باشند و امکاناتی که در این متراژ وجود ندارد به صورت اشتراکی در اختیار آنها گذاشته می شود مثل سالن های پذیرایی تایمی و سایر امکانات.

حتما بخوانید : آیا تهرانی ها توان مالی خرید خانه ۲۵ متری دارند؟!

وی خاطرنشان کرد: هیچ زمین دولتی برای این طرح دریافت نکردیم و قرارداد با بخش های غیر دولتی در یک زمین ۱۱ هزار متری در منطقه ۱۹ در شرف انعقاد است و متناسب با این کاربری را هم دارد و بعد از انعقاد قرارداد عملیات ساخت شروع خواهد شد.

باقرپور گفت: این خانه‌ها در واقع هتل آپارتمان هستند و محدودیتی برای متراژ وجود ندارد. مالکیت با اسناد مشاعی به افراد داده خواهد شد. با این خانه ها زوج جوان دغدغه اجاره ندارند.

شهرداری: مجوز ساخت نمی دهیم!

در مقابل اما معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران به بیان توضیحاتی درباره ساخت خانه های ۲۵ متری در تهران پرداخت و از عدم اعطای مجوز به این منازل خبر داد.

حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در برنامه تهران بیست در خصوص ساخت خانه های ۲۵ متری گفت: سرانه سکونت برای هر نفر ۱۷ و نیم متر است و حداقل منزل مسکونی برای خانوار ۳ نفره ۵۴ متر است.  تا کنون درخواستی برای گرفتن مجوز برای ساخت منازل  ۲۵ متری در تهران به شهرداری داده نشده و اگر هم داده شود شهرداری این مجوز را صادر نمی‌کند و ساخت این خانه ها از اساس کذب است.

تفکیک سند برای هتل آپارتمان ممکن نیست!

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: این مسئله از اساس کذب است. اصلا مشخص نیست این ۱۱ هزار متر زمین از کدام شهرداری منطقه مجوز گرفته است. در منطقه ۱۹ هیچ گونه درخواستی برای مجوز به ما صادر نشده است و هیچ زمینی با این شرایط در این منطقه وجود ندارد.

وی در ادامه در واکنش به اینکه این منازل در واقع هتل آپارتمان هستند توضیح داد: اگر قرار باشد به‌عنوان واحد مسکونی این هتل آپارتمان ارائه شود چطور قرار است سند آن تفکیک شود. سبک زندگی در هتل آپارتمان است و سهم مشاعی در آن دارند زیرا سند برای آنها صادر نمی‌شود. اگر هتل باشد زیرمجموعه وزارت میراث فرهنگی می شود و شهرداری در آن دخل و تصرفی ندارد.

صارمی با بیان اینکه این مطلب خیلی خام است افزود: هتل کاربری خدماتی دارد نه مسکونی. این اتحادیه تا کنون مجوزی از شهرداری نگرفته و مردم هیچ پولی بابت این خانه ها واریز نکنند. منبع

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=66922

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن