تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 13 ذو القعدة 1445 Monday, 20 May , 2024

اخبار ویژه

10

خرید قسطی مایحتاج روزانه بخاطر گرانی

  • کد خبر : 64237
  • 07 اردیبهشت 1402 - 10:21
خرید قسطی مایحتاج روزانه بخاطر گرانی

اگرچه خرید قسطی مایحتاج روزانه فی‌نفسه کار بدی نیست اما نکته قابل توجه این است که در شرایط اقتصادی فعلی و با افزایش نرخ ارز و تورم و گرانی طاقت‌فرسا، معلوم است که آنقدر وضعیت معیشتی و جیب مردم خالی شده که گاه توانایی تهیه مایحتاج روزانه خود را ندارند.

به گزارش اخبار اقتصادشهر ، در گذشته مردم برای تامین مایحتاج ضروری خود در سوپرمارکت‌ها و مغازه‌های مختلف، حساب دفتری داشتند؛ سنتی که کم‌کم از بین رفت یا دست‌کم کمرنگ شد، اما در سال‌های اخیر دوباره به شکل جدیدی رواج پیدا کرده و برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای امکان خرید قسطی را برای مردم ایجاد کرده‌اند؛ اتفاقی که در شرایط نرمال‌تر اقتصادی کاری مثبت محسوب می‌شود اما در شرایط تشدید تورم و گرانی، یک زنگ خطر است.

امکان خرید قسطی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و آنلاین و استفاده از تخفیف‌های آنان برای اقلام ضروری می‌تواند با استقبال قشرهایی از مردم رو‌به‌رو شود اما این صرفا یک امکان خرید نیست بلکه در این شرایط اقتصادی، هشداری است مبنی بر اینکه نیاز مردم برای پرداخت‌های اقساطی از حد نیازهای گرانقیمت‌تری مثل خانه و خودرو، کم‌کم به اقلامی مثل لوازم خانگی کشید و حالا خیلی‌ها برای خرید مایحتاج روزانه هم دست به دامان خرید قسطی می‌شوند.

با یک میلیون تومان چه می‌توان خرید؟

در شروطی که  برای خرید اقساطی شرح داده، نوشته شده که پس از استعلام از حساب متقاضیان و ثبت چک به مبلغ یک میلیون و صد هزار تومان، حساب متقاضیان به مبلغ یک میلیون تومان شارژ خواهد شد و می‌توانند اقلام مورد نظرشان را خریداری کنند.

با قیمت‌های این روزها، با یک میلیون تومان چه کالاهایی می‌توان خرید؟ هرچند ممکن است از زمان تهیه این گزارش تا زمانی که شما آن را می‌خوانید، قیمت‌ها باز هم تغییر کرده باشد! اما در این لحظه، از فروشگاهی با قیمت‌های متوسط، می‌توان یک شانه تخم مرغ، یک روغن مایع یک و نیم لیتری، دو بسته ماکارونی ۵۰۰ گرمی، یک کیلوگرم برنج ایرانی، دو عدد رب گوجه، دو قالب کره ۱۰۰ گرمی، یک قالب پنیر ۴۰۰ گرمی، یک کیلوگرم گوشت چرخ‌کرده مخلوط (گوساله و گوسفند) و دو کیلوگرم مرغ را با یک میلیون تومان تهیه کرد؛ اقلامی که آنقدرها هم چنگی به دل نمی‌زند.

از سوی دیگر، روی آوردن مردم به خرید قسطی قضیه چندان تازه‌ای نیست. دوازدهم بهمن پارسال همزمان با آغاز دهه فجر بود که سید جواد ساداتی‌نژاد – وزیر وقت جهاد کشاورزی – از طرحی به نام «فجر تا فطر» رونمایی کرد که این طرح تا روز دوم اریبهشت ۱۴۰۲ ادامه پیدا می‌کند. طبق این طرح، کالاهای اساسی در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تخفیف ۵ تا ۲۵ درصد عرضه می‌شود.  منبع

 

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=64237

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن