بورس

خیز تاریخی بورس تهران برای فتح کانال 5 میلیون واحد

شاخص بورس تهران در دقایق نخست معاملات امروز با رشد قابل توجهی به مرز 4 میلیون و 700 هزار واحد رسید.

به گزارش اقتصاد شهروند ، معاملات امروز بازار سرمایه با موجی از تقاضا آغاز شد و نماگر اصلی بورس تهران در همان دقایق ابتدایی، با جهش بیش از 90 هزار واحدی، خود را به آستانه کانال 4 میلیون و 700 هزار واحدی رساند.

بررسی تابلو معاملات نشان می‌دهد هم‌اکنون 100 درصد نمادهای بازار در دامنه مثبت در حال معامله هستند؛ موضوعی که از برتری کامل تقاضا نسبت به عرضه و شکل‌گیری فضای مثبت در کلیت بازار سهام حکایت دارد.

سبزپوشی یکپارچه نمادهای بورسی در شرایطی رقم خورده که فعالان بازار سرمایه روند ورود نقدینگی، تحولات متغیرهای اقتصادی و چشم‌انداز سودآوری شرکت‌ها را از عوامل اثرگذار بر تداوم حرکت شاخص ارزیابی می‌کنند.

در صورت حفظ روند صعودی معاملات، عبور شاخص کل بورس از سطح 4 میلیون و 700 هزار واحد می‌تواند به عنوان یک رکورد جدید در عملکرد بازار سرمایه به ثبت برسد.

با وجود شروع پرقدرت معاملات و شکل‌گیری صف‌های خرید در اغلب نمادها، به نظر می‌رسد چشم‌انداز کوتاه‌مدت بازار سرمایه همچنان مثبت باشد. افزایش تقاضا و بازگشت اعتماد نسبی سرمایه‌گذاران، سیگنال امیدوارکننده‌ای برای تداوم روند صعودی شاخص محسوب می‌شود؛ با این حال، پایداری این مسیر به عوامل متعددی از جمله شرایط سیاسی و اقتصادی، روند ورود نقدینگی و عملکرد شرکت‌های بزرگ بازار وابسته خواهد بود.

در این میان، یکی از مهم‌ترین متغیرهای پیش‌روی بورس، بازگشایی نماد شرکت‌های بزرگ و شاخص‌سازی مانند فولاد و فارس است که در هفته‌های اخیر تحت تأثیر آسیب‌های ناشی از جنگ و بررسی وضعیت عملیاتی، متوقف شده‌اند. نحوه بازگشت این نمادها و واکنش سهامداران به چشم‌انداز سودآوری آنها می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در مسیر آتی شاخص کل داشته باشد؛ به‌طوری‌که حفظ تقاضا در این گروه‌ها می‌تواند زمینه عبور پایدار بورس از کانال‌های جدید را فراهم کند و در مقابل، افزایش فشار فروش ممکن است بخشی از رشد اخیر بازار را تحت تأثیر قرار دهد. منبع

منبع: خبر گزاری تسنیم

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. الهام سعادتی : افراد پولدار و شرکتهای سرمایه گذار در بورس ایران، وقتی میبین… گفت:

    افراد پولدار و شرکتهای سرمایه گذار در بورس ایران، وقتی میبینن امارات،عمان،کویت،قطر،عراق توی این دوران جنگ،دامنه بورسشون رو پایین نیاوردن با وجود اینکه درگیر جنگ بودن،به تدریج از بازار سهام ایران خارج میشن.این یعنی خروج سرمایه گذاری در شرکت ها و کارخانه های ایران.
    این خودکشی اقتصادی دقیقا در کدام کتاب اقتصادیه؟
    دامنه 3درصد،ترشح مغزی چه فیلسوف اقتصادیه؟!چرا کشورهای همسایه ما ندارن؟

    به هر راهی میتونید،به افراد شورای عالی بورس،نامه بزنید که دامنه بازار رو به همون 7 درصد سابق برگردونن.
    این وضع ادامه داشته باشه،آینده وحشتناکی در پیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا