تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024

اخبار ویژه

26

در غول دریایی ایران چه خبر است؟ جزییات قراردادهای میلیون یورویی

  • کد خبر : 55368
  • 15 فروردین 1400 - 15:30
در غول دریایی ایران چه خبر است؟ جزییات قراردادهای میلیون یورویی

در گزارش امروز اقتصادشهروند، نگاهی داریم به افشای اطلاعات با اهمیت خصدرا در روزهای پایانی سال 99 و بررسی سهامداران عمده و اتفاقات عجیب و غریبی که روی غول تجهیزات سازی کشور در سال 99 علیرغم افزایش شناسایی سود و افشای اطلاعات مختلف رخ داده است.

شرکت صنایع دریایی ایران ؛ خصدرا

شرکت صنایع دریایی ایران با نماد خصدرا (وبسایت )، یکی از غول های ساخت تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بوده و توانایی ساخت کشتی های غول پیکر اقیانوس پیما همچون افرامکس و انجام موفق بسیاری از پروژه های مربوط به فاز های مناطق نفت خیز جنوب از جمله پارس جنوبی را در کارنامه سی و اندی ساله خود دارد. پروژه های کشتی سازی، خشکی و زیر بنایی و فراساحل صدرا، این شرکت را به یکی از پیمانکاران بزرگ و موفق کشور پس از  انقلاب تبدیل کرده است.

خصدرا در ۲۵ اسفند ۹۹ بر اساس ماده ۱۳ مکرر نحوه انجام معاملات اوراق بهادار و با توجه به ظن وقوع جرائم موضوع ماده ۴۶ قانون بازار اوراق بهادار کشور تا ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ شمسی تعلیق شد.

قرارداد های کلان این شرکت شامل ساخت ۵ فروند شناور راهنما بر فولادی به ارزش ۴٫۷ میلیون یورو و قرارداد ساخت ۳ نفتکش ۱۳۰ هزار تنی افرامکس (دومی به آب انداخته شد) برای کارفرمای ونزوئلایی به ارزش ۲۴۸ میلیون یورو به مدت ۳ سال و قرارداد تعمیرات خطوط لوله دریایی، رایزرها و سکوها در میادین گازی پارس جنوبی به ارزش ۳۳ میلیون و ۴۵۹ هزار یورو به مدت ۲۴ ماه است که گزارش افشای اطلاعات با اهمیت آن ها روانه کدال گردید و تصاویر نامه های رد و بدل شده کارفرما با خصدرا و فرابورس در انتهای این گزارش ارائه شده است.

خصدرا که در بازار توافق معامله می شد، به بازار پایه زرد فرابورس انتقال یافت و با افزایش سرمایه ۱۷۰۰ درصدی از بخشی از تجدید ارزیابی دارایی های عظیم شرکت، قیمت هر سهمش به ۹۷۷۸ تومان رسید. پس از افزایش سرمایه، قیمت هر سهم خصدرا با ریزش دستوری بورس  در مرداد ۹۹ به این سو، به زیر ۳۰۰ تومان رسید تا یکی از مفت ترین سهام بازار سرمایه کشور با توجه به فاند خیره کننده شرکت باشد.

قیمت هر سهم خصدرا در آخرین روز معاملاتی در سال کرونایی ۹۹ به ۲۸۷ تومان رسید. خصدرا دارای ۲۶ میلیارد و ۲۲۱ میلیون قطعه سهم است و حجم مبنای ۱۰ میلیون سهمی داشت. خصدرا در آخرین روز معاملاتی در سال ۹۹، با EPS منفی ۱۳ و میزان P/E منفی ۲۲۰، گروه پیمانکاران صنعتی را ترک کرد.

در گزارش امروز اقتصادشهروند، نگاهی داریم به افشای اطلاعات با اهمیت خصدرا در روزهای پایانی سال ۹۹ و بررسی سهامداران عمده و اتفاقات عجیب و غریبی که روی غول تجهیزات سازی کشور در سال ۹۹ علیرغم افزایش شناسایی سود و افشای اطلاعات مختلف رخ داده است.

اگر شما مخاطب گرامی از سهامداران قدیم و جدید خصدرا هستید و سابقه شرکت در مجامع دارید، نظرات و دیدگاه های خود را از طریق بخش کامنت به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: درباره سپرده: شاه ماهی بورس ایران

داستان خصدرا

داستان خصدرا

خصدرا یکی از غول های تجهیزات سازی در کشور است و رد پای آن از صنعت نفت و گاز و پتروشیمی و پالایشگاه تا کشتی سازی و تعمیرات دیده می شود. هزاران پرسنل با ده ها پیمانکار که به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای کلکسیونی از پروژه های خرد و کلان ارزی و ریالی آن در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند، بخشی از واقعیت های  این غول دریایی کشور را بیان می کند.

تا ۲۵ اسفند ۹۹، شرکت شهریار مهستان با ۸٫۸ درصد سهام و شرکت مهندسی پترو تدبیر پارس با ۸٫۴ درصد سهام و یک شخص حقیقی به نام دکتر بهروز محمدی با ۱٫۲۷ درصد سهام، سهامداران عمده خصدرا بودند. خصدرا در طول فعالیت خود در بازار سرمایه  کشور، سهامداران عمده متعدد و مدیرعامل های گوناگونی را تجربه کرده است که هر یک در تاریخ پر فراز و نشیب این سهم، نقش آفرینی کرده اند.

شرکت مهندسی نیروی نفت و گاز سپانیر، شرکت مهندسی پترو پایدار ایرانیان از جمله  شرکت هایی بودند که در هیات مدیره صدرا حضور داشتند.

اطلاعات هیات مدیره شرکت صنایع دریایی ایران

(اطلاعات هیات مدیره شرکت صنایع دریایی ایران)

تأسیس کارخانجات کشتی سازی, تأسیسات، ماشین آلات و تجهیزات لازم در خشکی، دریا جهت طراحی، ساخت، تبدیل، تعمیر، نیمه شناور و خود ایستا, طراحی و ساخت و نصب خطوط دکل ها، پل های ارتباطی و انتقال نیرو در خشکی، و دریا و طراحی انواع مجتمع های پالایشی و لوله گذاری و طراحی و احداث مجتمع های بندر و داخل آب ساحلی، بخشی از فعالیت های ساخت و ساز این غول دریایی ایران را شامل می شود که در خاورمیانه، از برترین پیمانکاران صنعتی حوزه ساحل و فراساحل محسوب می شود.

کلکسیونی از پروژه های صنعتی در حال اجرا و تکمیل شده صنایع دریایی ایران را در سایت sadra.ir دنبال کنید. دفتر مرکزی صدرا در شهرک غرب تهران است و یکی از کارخانه هایش نیز در جزیره صدرا در بوشهر و دیگری در مجتمع نکا (جنب نیروگاه شهید سلیمی) است.

تصویر ایندکس سایت صدرا

(تصویر ایندکس سایت صدرا که فرصت های شغلی خوبی برای دانشجویان و دانش آموختگان رشته های فنی و مهندسی در سال ۱۴۰۰ دارد)

پروانه های بهره برداری صنعتی صدرا

صدرا در سال ۱۳۶۴  تاسیس شد. پروانه های بهره برداری آن به شرح زیر است:

–          کارخانه کشتی سازی بوشهر با ظرفیت سالانه ۸۰۰۰ تن شناور فولادی در سال ۱۳۶۸ تاسیس شد

–          کارخانه سکوسازی بوشهر با ظرفیت ساخت ۱۰ هزار تن انواع سازه دریایی در سال ۱۳۶۸ تاسیس شد

–          کارخانه دریای خزر بهشهر با ظرفیت ساخت ۱۰ هزار تن شناور فولادی و انواع سازه دریایی

–          کارخانه  فراساحل جزیره با ساخت ۳۰ هزار تن انواع سازه دریایی که سال ۱۳۷۹ تاسیس شد

–          کارخانه کشتی سازی جزیره در بوشهر با ظرفیت ساخت ۲۰ هزار تن انواع کشتی در سال ۱۳۷۹ تاسیس شد.

شرکت های گروه صدرا

بر اساس گزارش فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره صدرا در سال ۹۷، میزان سهام شرکت صنعتی دریایی صدرا در شرکت های پرتفو غیر بورسی آن به شرح زیر است:

–          شرکت مهندسی و خدمات نفت کاو ژرف صاحب ۲ درصد سهام

–          شرکت ونیز ایران صاحب ۳۹ درصد سهام

–          شرکت مهندسی پژوهش صنعت نفت صاحب ۱۰۰ درصد سهام

–          شرکت توسعه خدمات نفتی صدرا (عدم فعالیت)

–          شرکت فن آوری آب های عمیق صاحب ۱۰۰ درصد سهام

–          شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران صاحب ۰٫۰۴ درصد سهام

–          شرکت صالکا صاحب ۱۰۰ درصد سهام

–          شرکت مهندسی پژوهش صنعت نفت صدرا ساحل صاحب ۸۰ درصد سهام

بررسی سابقه معاملاتی یک غول در نیمه دوم سال ۹۹

با وجود افزایش سرمایه سنگین پس از گذشت سال ها از بخشی از تجدید ارزیابی دارایی های صدرا و هم چنین افشای مکرر اطلاعات با اهمیت گروه الف در ماه های پایانی سال، همان طور که در عکس زیر مشاهده می کنید، قیمت خصدرا پس از افزایش سرمایه، روی قیمت ۶۵۹ تومان در ۲۱ خرداد ۹۹ باز شد اما پس از آن روند نزولی در پیش گرفت. (برای مشاهده تصویر با کیفیت بهتر روی آن کلیک کنید)

صدرا از اواخر سال 98 تا اواسط اردیبهشت 99

(برای مشاهده تصویر با کیفیت بهتر روی آن کلیک کنید)

صدرا از اواخر سال ۹۸ تا اواسط اردیبهشت ۹۹، به حوالی ۱۰ هزار تومان رسید و هر روز مثبت ۳ درصد را ثبت می کرد.

صدرا تا هفتم مرداد 99، به قیمت 985 تومان هم رسید

(برای مشاهده تصویر با کیفیت بهتر روی آن کلیک کنید)

صدرا تا هفتم مرداد ۹۹، به قیمت ۹۸۵ تومان هم رسید اما با وجود لمس کانال ۹۰۰ تومان، نتوانست در این کانال تثبیت شود و به روند نزولی خود تا زیر ۳۰۰ تومان در اسفند ۹۹ ادامه داد.

صدرا در ماه های شهریور و مهر و آبان همچنان در صف فروش قفل و منفی 3

(برای مشاهده تصویر با کیفیت بهتر روی آن کلیک کنید)

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، صدرا در ماه های شهریور و مهر و آبان همچنان در صف فروش قفل و منفی ۳ را تجربه می کرد.

سابقه معاملاتی خصدرا را از 24 دی 99 تا 24 اسفند 99 نشان می دهد

(برای مشاهده تصویر با کیفیت بهتر روی آن کلیک کنید)

جدول بالا، سابقه معاملاتی خصدرا را از ۲۴ دی ۹۹ تا ۲۴ اسفند ۹۹ نشان می دهد که قیمت از ۳۸۲ تومان تا ۲۸۵ تومان افت کرد. حجم معاملاتی نیز گاها به اندازه حجم مبنا هم نبود که نشان می داد نه تنها صف فروش میلیونی توسط سهامداران عمده حقیقی یا حقوقی جمع نمی شد، بلکه تعداد سفارش شرکتی با بیش از ۲۶ میلیارد قطعه سهم، بعضا در حد ۱۰۰ تا ۲۰۰ تا بود که رقمی عجیب برای این غول دریایی محسوب می شود.

کام سهامداران خصدرا که اوایل سال ۹۹ با افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی بخشی از دارایی های کلان و ارزشمند خصدرا، شیرین شده بود، آخر سال کرونایی ۹۹ که مصادف با دامنه نوسان نامتقارن و ریزش دستوری و فروش گسترده اوراق توسط دولت تدبیر بود، کاملا تلخ شد.

تعلیق صدرا تا ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ شمسی نیز به نوعی عرق سرد بر پیشانی سهامدرانش بود که حتی نمی توانستند در ۲ هفته اول سال ۱۴۰۰ شمسی، نسبت به فروش سهام و تامین نقدینگی در فروردین ، اقدام کنند.

پروژه های جاری شرکت بر اساس گزارش تیر  ۹۸

صدرا بر اساس گزارش فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به اسفند ۹۷ که تیر ۹۸ و یک سال پیش از سال کرونایی جهش تولید روی کدال آمد، پروژه های جاری خود را موارد زیر اعلام کرد. بخشی از این پروژه ها تکمیل و بخشی در حال اجرا است و امیدواریم در سال های پیش رو به بهره برداری رسیده و صورت وضعیت های ارزی و ریالی صدرا، نقد شود و شاهد کاهش زیان انباشته و افزایش سودآوری این غول دریایی باشیم.

–          پروژه های فراساحل فازهای ۲۲ و ۲۴ و ۱۳ و ۱۷ پارس جنوبی

–          طرح توسعه و بازسازی میدان رشادت

–          پروژه های کشتی سازی افرامکس که کشتی دوم به آب انداخته شد.

–          ادامه ساخت سکوهای پارس جنوبی

–          اتمام ساخت و بارگیری و حمل و نصب سکوهای فاز ۱۳D-13B-24A

–          راه اندازی و شروع به تولید سکوهای ۱۸B22-24A-13B-13D پارس جنوبی

–          تکمیل عملیات نصب خط لوله اصلی فاز ۲۳

–          تکمیل عملیات نصب خط لوله میانی ۲۴B

–          عملیات لوله گذاری خطوط لوله ۱۸ و ۴ اینچی درون میدانی ۱۳A-C به طول ۶۱۳۰ کیلومتر

–          عملیات نصب اسپولهای ۱۸ و ۴ اینچی درون میدانی

–          از سرگیری ساخت پروژه نفتکس دوم ۱۱۳ هزار تنی افرامکس

–          انجام و اتمام تعمیرات ادواری داکینگ شناور PLB و بهره برداری از آن در پروژه های جاری صدرا

–          تعمیرات یدک کش آیدا و ورود به ناوگان

–          تعمیرات ادواری داکینگ شناور تدارکاتی صدرا سرویس

–          مدیریت و راهبری و نت ۱۹ فروند شناوران ملکی و استیجاری

–          انعقاد بیش از ۱۰۲ قرارداد تامین کالا در سال ۹۷

–          طراحی و ساخت ۳۰ فروند شناور خدماتی PSV

مروری بر گزارش افشای اطلاعات با اهمیت صدرا در نیمه دوم سال ۹۹

با مروری بر گزارش افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف و ب خصدرا که در نیمه دوم سال ۹۹، کدال را بمباران کرد، می توان دریافت که روند تکمیل پروژه ها و سودسازی و تامین نقدینگی صدرا در سال ۹۹ به نسبت سال های گذشته، بهتر است و این امید به روند صعودی قیمت سهم صدرا را در سال ۱۴۰۰ شمسی را افزایش می دهد.

امه بهمن ماه 99 شرکت نفت فلات قاره ایران به مهندس صمدی مدیرعامل شرکت صدرا

یکی از این گزارش  ها، نامه بهمن ماه ۹۹ شرکت نفت فلات قاره ایران به مهندس صمدی مدیرعامل شرکت صدرا بود که تصویر نامه را در بالا مشاهده می کنید. این نامه، تغییراتی در قرارداد نصب خط لوله در ساحل بهرگان و تاسیسات نفتی شرکت نفت فلات قاره که قرار است صدرا در این پروژه  نقش آفرینی کند نشان می دهد.

از دیگر افشاهای اطلاعات با اهمیت خصدرا در نیمه دوم سال، مربوط به نامه فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا سپاه

از دیگر افشاهای اطلاعات با اهمیت خصدرا در نیمه دوم سال، مربوط به نامه فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا سپاه به شرکت های حاضر در مناقصه پروژه بندر شهید بهشتی چابهار است که صدرا یکی از آن ها محسوب می شود. صدرا یکی از پیمانکاران ارشد قرارگاه خاتم محسوب می شود.

شرکت صدرا در 19 بهمن 99 در نامه ای مهم به مدیر نظارت بر ناشران بازار پایه  فرابورس ایران درباره الحاقیه قرارداد 4 فروند نفتکش 113000 تنی افرامکس

شرکت صدرا در ۱۹ بهمن ۹۹ در نامه ای مهم به مدیر نظارت بر ناشران بازار پایه  فرابورس ایران درباره الحاقیه قرارداد ۴ فروند نفتکش ۱۱۳۰۰۰ تنی افرامکس توضیحاتی ارائه داد که در تصویر بالا مشاهده می کنید. بر  این اساس، قرارداد ساخت ۴ فروند کشتی افرامکس ۱۱۳۰۰۰ تنی برای کشور ونزوئلا منعقد شده است. مبلغ قرارداد این غول تجهیزات سازی ایران ۲۴۸ میلیون یورو است که مدت قراردادش نیز تا ۳ سال دیگر تمدید شد. این قرارداد یکی از بزرگ ترین قراردادهای تجهیزات سازی دریایی ایران برای خارج از کشور است.

در بهمن 99 نیز مدیر نظارت بر ناشران بازار پایه فرابورس ایران با ارسال نامه ای به صدرا

در بهمن ۹۹ نیز مدیر نظارت بر ناشران بازار پایه فرابورس ایران با ارسال نامه ای به صدرا اعلام کرد که درباره اطلاعیه ساخت و تحویل ۵ فروند شناور راهنمابر فولادی بنادر شمالی کشور توسط صدرا، اطلاعات این شرکت با سازمان دریانوردی ارسال شود.

شرکت صنایع دریایی ایران در دی ماه سال 99، با  ارسال نامه ای به سرپرست نظارت بر  ناشران بازار پایه فرابورس ایران

ماجرا از این قرار بود که شرکت صنایع دریایی ایران در دی ماه سال ۹۹، با  ارسال نامه ای به سرپرست نظارت بر  ناشران بازار پایه فرابورس ایران که در تصویر بالا مشاهده می کنید، جزییات قرارداد ۴ میلیون و ۷۱۵ هزار  و ۷۰۰ یورویی را اعلام کرد که توسط شرکت مهندسی پژوهش صنعت نفت صدرا ساحل قرار است انجام گردد .

قرارداد 33 میلیون و 459 هزار و 900 یورویی است که آذر ماه 99 صدرا برنده مناقصه شرکت نفت و گاز پارس

یکی از قرارداد های کلان و بسیار مهم شرکت صنعتی دریایی ایران که می تواند سودآوری شگفت انگیزی را برای شرکت در چند سال آینده به ارمغان آورد، قرارداد ۳۳ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۹۰۰ یورویی است که آذر ماه ۹۹ صدرا برنده مناقصه شرکت نفت و گاز پارس گردید.

موضوع این قرارداد مهم که منجر به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف شد، تعمیرات خطوط لوله دریایی، رایزرها، پایه سکوها و کیسون ها و پاه  فلرها و پل های ارتباطی و کلیه اجزای آن ها در میادین گازی پارس جنوبی و پارس شمالی و گلشن و فردوسی در آب های  خلیج فارس ایران است.

صدرا با شرکت نفت و گاز پارس که از شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران

صدرا با شرکت نفت و گاز پارس که از شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران محسوب می شود، قراردادهای بسیاری منعقد کرده  است. علاوه بر قرارداد ۳۳ میلیون یورویی ممتاز فوق که به آن اشاره کردیم، در آذر ماه ۹۹، پیشنهاد صدرا مربوط به تعمیر  و نگهداری سکوهای دریایی ناحیه ۲ پارس جنوبی به تایید شرکت نفت و گاز پارس رسید و قرارداد ۲۳۹ میلیارد تومانی با صدرا منعقد می شود.

هیات مدیره صدرا در شهریور 99

هیات مدیره صدرا در شهریور ۹۹ هم اعلام  کرده بود که در مناقصه عمومی تعمیرات اساسی شناورهای کاسپین ۱ و ۲ و تعمیرات اساسی و حوض خشک شناورهای کاسپین مربوط به شرکت نفت خزر شرکت خواهد کرد.

صدرا گرفته بود که در مناقصه عمومی تعمیر و نگهداری سکوهای دریایی ناحیه 2 پارس جنوبی

صدرا گرفته بود که در مناقصه عمومی تعمیر و نگهداری سکوهای دریایی ناحیه ۲ پارس جنوبی نیز که برای شرکت نفت و گاز پارس است شرکت خواهد کرد.

مخاطب گرامی

گزارشی که در این گفتار اقتصادشهروند ارائه شد،نگاهی اجمالی بود به اتفاقات تلخ و شیرینی که در غول تجهیزات سازی دریایی ایران در یک سال اخیر رخ داده است. صدرا طبق فاند، دارایی های انسانی و سرمایه ای و فناوری ارزشمند آن و تجربه طولانی در انجام پروژه های صنعت نفت و گاز کشور، محکوم به صعود است و سهامداری با این غول در قیمت های زیر ۱۰۰۰ تومان، توصیه می شود.

امیدواریم این غول دریایی کشور، در سال ۱۴۰۰ شمسی و به بعد، بتواند با انعقاد قراردادهای مهم داخلی و بین المللی ارزی ، روند سودآوری را افزایش و زیان انباشته را پوشش و شاهد آرزوی تقسیم سود خصدرا در مجامع ۱۴۰۱ شمسی به بعد باشیم.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=55368

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. سلام ممنون از این اطلاعات خوبی که میدید

  2. با تشکر از متن فوق که گوشه ایی از عظمت شرکت بزرگ صدرا بود…
    قیمت هر سهم شرکت صدرا الان حداقل باید بالای ۲۰۰۰ تومان میبود ولی با بازی ناجوانمردانه بازیگر سهم الان به قیمت ۲۲۰ تومن رسیده(قیمت سهم الان واقعا سوپر مفت و واقعا خنده داره)

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن