اقتصاد شهر

ذخیره گندم در یک قدمی 8 میلیون تنی شدن

وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: از آغاز فصل برداشت تا تاریخ ۱۷ شهریورماه سال جاری، ۷ میلیون و ۶۷۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است.

بنا بر اعلام مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات این وزارتخانه، ارزش گندم خریداری شده تاکنون ۱۳ هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان بوده که تا تاریخ یاد شده، ۱۱ هزار و ۴۳۷ میلیارد تومان بهای آن به کشاورزان گندمکار پرداخت شده است و ۱ هزار و ۸۴۸ میلیارد تومان باقیمانده طلب گندمکاران نیز پرداخت خواهد شد.

بر اساس این گزارش، تاکنون استان های خوزستان با یک میلیون و ۳۰۱ هزار تن، کردستان ۷۲۱ هزار تن، فارس با ۶۵۱ هزار تن، گلستان ۵۵۹ هزار تن و کرمانشاه با ۵۴۵ هزار تن بیشترین میزان خرید گندم از کشاورزان را به خود اختصاص داده اند.

مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا