اقتصاد شهر

رئیس جمهور نیروگاه “هریس” را افتتاح کرد

آیین افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی هریس و آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی سهند بناب با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور و رضا اردکانی، وزیر نیرو برگزار شد.
ایمان عبدی، مدیر طرح نیروگاه سیکل ترکیبی هریس در حاشیه افتتاح در تبریز گفت: بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی هریس به ظرفیت ۳۱۰ مگاوات توسط رئیس‌جمهور و وزیر نیرو به ‌بهره‌برداری رسید.
عبدی گفت: با بیان اینکه در این نیروگاه بیش از ۵۸ درصد راندمان را داریم که در بین نیروگاه‌های کشور تقریبا راندمان بالایی محسوب می‌شود و مصرف سوخت هم کمتر است.
وی خاطرنشان کرد: در این نیروگاه از سیستم بازیاب آب پساب هم استفاده شده است و آلایندگی نیروگاه کاملا تحت نظر و مطابق استانداردهای سازمان محیط زیست است.
عبدی افزود: ساخت و تکمیل این نیروگاه در دو فاز و ۵۰۰ مگاواتی با مجموع ظرفیت اسمی ۱۰۰۰ مگاوات پیش‌بینی شده است.
مدیر طرح نیروگاه سیکل ترکیبی بیان کرد: این پروژه با پیشرفت ۸۸ درصد روبه‌رو است و میزان اعتبار آن ۲۴۰ میلیون یورو به صورت ارزی و ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی است.
همچنین در جریان مراسم افتتاح این واحد عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F سهند بناب از طریق ارتباط مستقیم ویدیو کنفرانس با رئیس‌جمهور آغاز شده و نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی آقکند به بهره‌برداری رسید.

منبع:فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا