اقتصاد شهر

سود 190 درصدی کارخانه‌داری که به جای تولید، سهمیه را فروخت

دیروز پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی در بازار آزاد برگزار شد.

در این پرونده سهمیه مواد پتروشیمی از جمله پت (شیشه نوشابه و آب معدنی) از وزارت صمت و بورس کالا دریافت می شده و در بازار آزاد فروش می رفته است. در جلسه قبلی دادگاه اعلام شد که برخی متهمان اعتراف کرده اند کارشان موجب گرانی نوشابه و آب معدنی شده است.

عسگری: فقط 300 میلیون سود کردم

قاضی مسعودی مقام از نماینده دادستان خواست ادله اتهامی متهم ردیف یازدهم مجتبی علی عسگری را قرائت کند. نماینده دادستان گفت: نام متهم عسگری در آن درج شده و در پرونده موجود است، بررسی متن بارنامه پت نشان می‌دهد در ۶۵ بارنامه نام مجتبی علی عسگری ذکر شده و همچنین مواد را در بازار آزاد خرید و فروش کرده است. این متهم در جایگاه حاضر شد و گفت: من فقط از یک کارخانه که مازاد داشت، خرید کرده و به جایی که نیاز داشت فروخته‌ام. اگر می دانستم این کار اخلال است انجام نمی دادم. وی سود کسب شده از این محل را سود معمولی واسطه گری دانست و گفت: سود من بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان در هر یک کیلو بوده و در کل بین ۲۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان سود کرده ام. نماینده دادستان در پاسخ به عسگری گفت: چگونه سهمیه مربوط به کارخانه را می‌خریدید و آن را در بازار آزاد می‌فروختید سپس می‌گویید نمی‌دانستم این عمل خلاف است.

سود 190 درصدی تولیدکننده غیرواقعی

در ادامه قاضی بعد از تفهیم اتهام به رضا رهبر و اتهام وی مبنی بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق ۱۳۷۶ تن خرید مواد و ۶۰ میلیارد ریال تحصیل منفعت، از متهم خواست دفاعیات خود را بیان کند. رهبر متهم است که این میزان مواد را دریافت کرده اما به کارخانه اش برای تولید نبرده است بلکه در بازار آزاد فروخته است. متهم اتهامات را رد کرد و انحرافات گزارش شده را مربوط به تغییر گرید مواد دانست اما قاضی گفت: تمام این انحرافات را سازمان بورس کشف می‌کند و این سازمان اعلام کرده که این تولیدکننده واقعی نیست و بارنامه‌ها را گرفته است و تا ۱۸۹ درصد تفاوت قیمت برای شما به ارمغان آمده است.

ضبط وثیقه 30 میلیاردی یکی از متهمان

قاضی مسعودی مقام در پایان جلسه دیروز دادگاه پتروشیمی گفت: به وکیل متهم فرزاد محبوبی آذریان تذکر می‌دهم که در 98.5.23 احضاریه را ابلاغ کرده‌ایم، ولی به احضاریه توجه نکرده و در دادگاه حضور نیافت.
لازم به ذکر است متهم به قید وثیقه آزاد بوده و در پایان وقت دیروز وثیقه او ضبط شد و بازداشت گشت و وثیقه ۳۰ میلیاردی‌اش نزد دادستان تهران برای ضبط ارسال شد.

خراسان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا