صمت ؛ وزارتخانه ای چهار ماه بدون وزیر
وزارت صنعت، معدن و تجارت از روز دوشنبه 22 اردیبهشت بدون وزیر است و با سرپرست اداره می شوددر صورتی که این وزارتخانه ارتباط مستقیمی با مسائل معیشتی مردم، گرانی ها و بخصوص تلاطم بازار خودرو دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد شهروند، رضا رحمانی وزیر صمت در روز دوشنبه 22 اردیبهشت از سمت خود عزل و حسین مدرس خیابانی قائم مقام وی، از سوی رئیس جمهور بعنوان سرپرست وزارتخانه منصوب شد.
طبق اصل 135 قانون اساسی رئیس جمهور سه ماه فرصت داشت تا وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند. بنا بر نظر نمایندگان مجلس این اصل بدان معنا نیست که رئیس جمهور یک وزارتخانه را با سرپرست اداره کند بلکه در نهایت سه ماه بیشتر فرصت ندارد تا تکلیف وزارتخانه را مشخص کند.
هر چند نمایندگان در تلاطم بازار و گرانیها بارها در ماههای اردیبهشت و خرداد به رئیس جمهور تذکر می دادند تا هر چه زودتر وزیر پیشنهادی صمت را به مجلس معرفی کند اما رئیس جمهور تا 14 مرداد از معرفی وزیر پیشنهادی امتناع کرد و در نهایت مدرس خیابانی در روز چهارشنبه 15 مرداد بعنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس معرفی شد.
جلسه رای اعتماد به وی، چهارشنبه هفته بعد و درست در روزی که سرپرستی سه ماه مدرس خیابانی ، به پایان رسیده بود، در صحن مجلس برگزار شد اما نمایندگان به مدرس خیابانی رای اعتماد ندادند.
سه روز بعد از روز شنبه 25 مرداد، رئیس جمهور برای جعفر سرقینی سرپرست جدید وزارصمت حکم صادر کرد.
امروز شنبه 22 شهریور دقیقا چهار ماه است که وزارت صمت وزیر ندارد و این وزارتخانه مهم که ارتباط مستقیم با مسائل معیشتی مردم، گرانی ها و بخصوص تلاطم بازار خودرو دارد، بدون وزیر است.



