عباسی: مجلس و دولت برای تامین ارزان کالاهای اساسی برنامه دارند

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه بودجه کنار گذاشته شده برای تامین کالاهای اساسی در سال آینده مکفی است، گفت: مجلس و دولت برای جلوگیری از عرضه آزاد کالاهای اساسی، برنامه دارند.
اسدالله عباسی به برنامههای دولت و مجلس در لایحه بودجه سال ۹۹ برای عرضه کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی و جلوگیری از عرضه آنها با نرخ آزاد اشاره کرد و گفت: یکی از راهبردها و سی
استهای مهم مجلس و دولت جلوگیری از “دو نرخی شدن” قیمتهای کالاهای اساسی است که در راستای تحقق این مهم باید دستگاههای نظارتی قویتر شوند.
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین برخلاف سالهای گذشته که مسائل “عمرانی و تملک دارایی” اولویت نخست لایحه بودجه بود اکنون اولویت لایحه بودجه سال آینده “تامین کالاهای اساسی” است.
بودجه کنار گذاشته شده برای تامین کالاهای اساسی مکفی است
وی افزود: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه و دولت برای حقوق کارکنان دولت، مستمریبگیران کمیته امداد امام خمینی(ره)، پرداخت یارانهها و تامین کالاهای اساسی اعتبار، ردیفهای پایدار و صددرصد تخصیص یافته در نظر گرفتهاند که قابل تحقق است همچنین برای مدیریت قیمت کالاها باید سازمان تعزیرات و دیگر دستگاههای نظارتی تقویت شوند.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس بر اهمیت و نقش دستگاههای نظارتی موجود اعم از سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، وزارت اطلاعات و سایر نهادهای مربوط به حوزه نظارت در جلوگیری از عرضه کالاها به نرخ ارز آزاد تاکید کرد و گفت: نیازی به ایجاد یک نهاد نظارتی جدید وجود نداشته و صرفا با تقویت دستگاههای موجود در این حوزه به لحاظ قانونی و بودجهای میتوان به مبازه با فساد پرداخت.
خبرآنلاین




سلام.
صبح دوستان و خوانندگان سایت خبری اقتصاد شهروند پویا بخیر باشد.
از جناب اقای عباسی سوالی دارم.ایا مردم ایران چند سالی باید منتظر تامین ارزان کالاهای اساسی باشند؟از زمانی که وزیر صنعت و معدن جدید به کار خودش مشغول شده والان هم ادمه دارد تمام کالاهای اساسی قیمت 2 و 3 برابری افزایش یافته است………..چرا.؟؟؟؟/؟ مگر مجلس برای عمل کرد دولت نظارتی ندارد…؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از جمله شکر کیلویی 8.000 تومان و گوشت 110.000 تومان و تخم مرغ 12.000 تومان و گوجه فرنگی 10.000 تومان و لپه 20.000 تومان و لوبیا 20.000 تومان و نخود 12.000 تومان و………… سایر که همه شماها خبردارید که اقای عباسی کالاهای اساسی مورد نظرش چه نوع کالاها هستند که ما خبر نداریم …..؟؟؟؟ تمام کالاهایی که بالا نوشته بودم همه انها با ارز دلار 3.800 تومان 2 سال پیش وارد شده الان با قیمت بروز دلار در بازار ینی 13.200 تومان عرضه میشود……اقای عباسی اقدام شما مثل ضرب المثل قدیمی>>(( نوش دارو بعد از مرگ سهراب میماند))<<< که در عرض مدت زمان 2 سال ونیم افراد سود جو به مردم با واسته شرکتهای پخش و دلالهای بیرحم با همکاری بعضی از افراد در سازمانهای مسئول دخالت کرده و به مصرف کنندگان جنسها گران فروخته شده والان هم ادامه دارد…….چرا جلوگیری اساسی نشده ونمیشود…؟
بنظر بنده وزارت صمت وظایف خودش را فراموش کرده و در فازهای جدیدی فعالیت دارد مردم بیخبر هستند….ایا حبوباتی که با دلار 4.200 تومانی الان وارد میشود چرا قیمت حبوبات در بازار قیمتهای زیادی فروخته میشود..؟؟؟؟ مگر مردم ایران همیشه 11 ماه باید گران خریداری بکنند و دولت در زمان نزدیک شدن به اخر سال دست بکار میشود و هزاران وعده و قول ارزانی اجناس ضروری را میدهد ….!!!! ولی متاسفانه ارزان که نمیشود بلکه کم یاب شده و گرانتر از قبل میشود…..!!!؟؟؟؟ بعضی دلالان در بازار از دولت قویتر حضور دارند که همیشه قیمتها را انها تعیین میکنند نه دولت و وزارت صمت…چرا؟؟؟ مگر ما سازمان نظارت نداریم..؟؟؟ عمل کرد این سازمان گی باید به نفع مردم نتیجه بخش خواهد شد….؟؟؟؟ و هزان سوال دیگر …….
امیدوارم اقای عباسی بتواند در تامین کالاهای اساسی مردم به قول خودش عمل بکند…!!! اگر وقت کشی بشود تامین نشود مدیون ملت عزیزمان خواهد شد……با ارزوی بهبود رفاه در زندگی مردم کم درامد ایران عزیزمان….
باتقدیم احترام.