تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 7 ذو القعدة 1445 Tuesday, 14 May , 2024

اخبار ویژه

7
حجت الاسلام ذاکر در گفت‌وگو با اقتصاد شهروند؛

مجلس با واردات کامیون های دست دوم اروپایی مخالف است

  • کد خبر : 52823
  • 18 آذر 1399 - 9:29
مجلس با واردات کامیون های دست دوم اروپایی مخالف است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از عملکرد وزارت راه و شهرسازی از واردات کامیونهای دست دوم اروپایی گفت: واردات این کامیونها هم موجب فلج شدن کارخانه ها و شرکت های داخلی می شود و هم موجب افزایش بیکاری در داخل.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد شهروند با اشاره به اظهارات محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی مبنی بر دستور رئیس جمهور جهت ترخیص کامیون‌های دست دوم اروپایی خریداری شده از گمرک کشور گفت: ورود کامیون‌های دسته دوم باعث فلج شدن کارخانه‌ها و شرکت‌های خودروساز داخلی می‌شود،. ما با این واردات مخالفیم و این موضوع را در مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه واردات کامیون‌های دست دوم از اروپا معضلی برای تولیدات داخلی خواهد بود، گفت: ورود این کامیون ها باعث فلج شدن کارخانه‌ها و شرکت‌های خودروساز داخلی می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اگرچه ممکن است این کامیون‌ها در کوتاه‌مدت موجب حل برخی از مشکلات ترانزیت داخلی شود اما در درازمدت خود همین کامیون‌ها مشکل بزرگی برای کشور خواهند بود.

حجت الاسلام ذاکر با اشاره به شرکت‌ها و کارخانه‌های تولید کامیون در کشور گفت: در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها و کارخانه‌های صنعتی هستند که همین کامیون‌ها بزرگ، کشنده و یخچال‌دار را تولید می‌کنند و واردات کامیون‌های دست دوم از خارج علاوه بر بی‌توجهی به تولید داخل موجب فلج شدن این شرکت‌ها خواهد شد.

وی افزود: این واردات موجب نابودی تولیدات داخلی می‌شود و باعث می‌شود کارخانه‌های داخل نیروهای خود را تعدیل کنند. بنابراین مسئولین با این اقدام به سمت افزایش بیکاری در داخل حرکت می‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه واردات این کامیون‌ها را در مجلس پیگیری خواهد کرد، اظهار داشت: دولت باید در سال جهش تولید به تولید در داخل توجه کند نه آنکه با واردات بی‌رویه موجب نابودی تولید و بیکاری در داخل شود.

حجت الاسلام ذاکر تصریح کرد: در استان آذربایجان غربی از جمله ارومیه کارخانه های صنعتی هستند که همین کامیونها را تولید می کنند. از جمله اروم تریلر بزرگترین تولید کننده کامیون و کشنده در داخل است که واردات کامیونها این شرکت ها را به نابودی می کشاند.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی پنچ شنبه گذشته از آغاز ترخیص کامیون‌های دست دوم اروپایی به دستور رئیس جمهور خبر داد و گفت: ترخیص کامیون‌های وارداتی با موافقت و دستور رئیس‌جمهور به وزیر صمت و رئیس کل بانک‌ مرکزی انجام می‌شود.
رئیس‌جمهور در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی دستور داد تا این وزارتخانه مجوز ترخیص کامیون‌های ۳ سال ساخت و رسوبی را به گمرک اعلام کند تا واردکنندگان بتوانند فرآیند نوسازی ناوگان باری جاده‌ای را تکمیل کنند.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=52823

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن