اخبار تاپاقتصاد شهر

مجلس تسلطی بر بودجه شرکت‌های دولتی نداشته و ندارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه شرکت‌های دولتی هزار و 500 هزار میلیارد تومان بودجه سالانه را می‌گیرند، گفت: این در حالی است که مجلس هیچ نظارت و تسلطی بر نحوه هزینه‌کرد این بودجه‌ها نداشته و ندارد.

بهروز محبی نجم‌آبادی نماینده سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد شهروند با بیان اینکه بودجه شرکت‌های دولتی هزار و 500 هزار میلیارد تومان یعنی سه برابر بودجه عمومی کل کشور است، گفت: مجلس وظیفه نظارت بر حسن اجرای امور کشور را دارد و باید بر مسائل نظارت کند اما متأسفانه بر نحوه هزینه بودجه شرکت‌های دولتی تسلطی وجود ندارد.

وی افزود: تاریک‌خانه‌هایی در شرکت‌های دولتی وجود دارد که خروج آن امضاهای طلایی، حقوق‌های نجومی و سواستفاده‌های گسترده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تأکید کرد: یکی از مسائل مهم در اصلاح ساختار بودجه انداختن نورافکن نظارت مجلس بر شرکت‌های دولتی و نفتی است.

محبی نجم‌آبادی گفت:‌تجربه در گذشته نشان داده تنها با 10 درصد صرفه‌جویی در این شرکت‌های دولتی ده‌ها هزار میلیارد تومان منابع برای کشور حاصل می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا