تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 9 ذو القعدة 1445 Thursday, 16 May , 2024

اخبار ویژه

3

حقیقی از بورس خارج شد؛ بورس ریزش کرد

  • کد خبر : 67706
  • 23 آبان 1402 - 14:43
حقیقی از بورس خارج شد؛ بورس ریزش کرد

کارشناس بازار سرمایه گفت: در معاملات امروز بازار سرمایه ۳۳۸ میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی از بازار سهام خارج شد.

به گزارش اخبار بورس اقتصادشهروند ، محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه گفت: در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل بورس با کاهش ۹ هزار و ۷۸۴ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۴۶ هزار واحدی ایستاد و شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از ۳ هزار واحدی در ارتفاع ۷۰۲ هزار و ۲۸۷ واحدی قرار گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: امروز ارزش معاملاتی حدود ۴ هزار میلیارد تومانی رقم خورد و قدرت خرید در بازار منفی ۱.۷ درصد بود؛ همچنین امروز سرانه خرید افراد حقیقی ۲۵ میلیون تومان و سرانه فروش افراد حقیقی ۲۷ میلیون تومان رقم خورده است که در نهایت ۳۳۸ میلیارد تومان خروج نقدینگی از بازار را شاهد بودیم.

او در ادامه بیان کرد: در معاملات امروز بازار سهام ۷۰ درصد به عبارتی ۵۲۳ نماد در بازه منفی و ۳۰ درصد در وضعیت منفی به کار خود پایان دادند. امروز صنعت نفت و گاز شاهد بیشترین میزان ورود نقدینگی و بیشترین خروج نقدینگی را هم صندوق‌های با درآمد ثابت به خود اختصاص دادند. منبع

پول در بورس نیست؛ شاخص کل ریزش کرد

انتظار می‌رفت شاخص کل بورس امروز بعد از تعادل نمادهای متوسط و کوچک در روز گذشته با وضعیت بهتری مواجه شود اما با عدم استقبال فعالان بازار سرمایه و عدم حمایت حقوقی و بازارساز دچار وضعیت ریزشی شد. شاخص کل بورس امروز بیش از ۹۷۰۰ واحد ریزش کرده و به جایگاه ۲ میلیون و ۴۶ هزار واحد رسید. تعداد نمادهای منفی تقریباً ۳ برابر نمادهای مثبت بود؛ ۴۳۸ نماد منفی و ۴۰ نماد در وضعیت صف فروش قرار داشتند.

ارزش معاملات خرد عدد ۴,۱۳۹ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی و ماهانه، کاهش قابل توجهی نداشته است اما انتظار می‌رفت بازار بعد از رسیدن به قله ۶,۸۰۰ میلیارد تومان در هفته گذشته در این هفته پول‌های جدیدی را جذب کند که تا به امروز ناتوان بوده و به همین علت و با ناامیدی سرمایه گذاران دچار ریزش شد.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۶۵ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی با ثبت رقم ۳۴۷ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این در حالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۵۶ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. اما امروز ۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت وارد شده است این در حالی است که در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها، نسبت به میانگین ماهانه در حال کاهش است.

ارزش صف‌های خرید ۲۸۰ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی ۵۲ میلیارد تومان افزایش داشته است. از سوی دیگر ارزش صف‌های فروش با کاهش ۰ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۲۹۴ میلیارد تومان قرار دارد. منبع

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=67706

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن