بورس

ورود 2.2 میلیون سهامدار جدید به بورس در 4 ماه اخیر

رئیس سازمان بورس، آخرین آمار تعداد سهامداران این بازار را ۱۳ میلیون نفر اعلام کرد. آماری که با توجه به رقم 10 میلیون و 800 هزار نفری اعلام شده در اردیبهشت نشان دهنده افزایش 2.2 میلیون نفری سهامداران طی چهار ماه اخیر است.

با توجه به آمارهایی که سازمان بورس به تازگی اعلام کرده تعداد کدهای سهامداری به ۱۳ میلیون کد رسیده است، البته طبیعتا از این تعداد کد همه فعال نیستند. بنا به گفته شاپور محمدی ، رئیس سازمان بورس، هم اکنون ۳۰۰ هزار نفر به صورت هفتگی در بازار فعالیت می‌کنند. از این میزان ۲۰ یا ۳۰ هزار نفر در بازار پایه فرابورس حضور دارند. همچنین شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه در اردیبهشت امسال اعلام کرده بود که تاکنون بیش از ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار کد سهامداری از سوی سپرده‌گذاری مرکزی صادر شده که ۵۵ هزار کد مربوط به فروردین امسال بوده است. این آمار نشان می‌دهد که تعداد کدهای سهامداری در چند ماه اخیر با رشد همراه بوده است و سرمایه‌گذاران بیشتری وارد بازار سرمایه شده اند.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا