اخبار تاپبورس

کشف ماینر در بورس تهران تایید شد / ماجرای کشف ماینر در شرکت بورس تهران چه بود؟

روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار در اطلاعیه‌ای در مورد ماینر‌های کشف شده در ساختمان شرکت بورس تهران شفاف سازی کرد.

به گزارش اخبار بورس اقتصادشهروند ، در این اطلاعیه آمده است: جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رساند در رسیدگی‌های نظارتی سازمان بورس و اوراق بهادار، تعدادی ماینر که از سوی شرکت بورس اوراق بهادار تهران مورد بهره برداری قرار گرفته است در ساختمان شرکت مزبور کشف گردید و در ادامه بررسی نیز مشخص شد که فعالیت مزبور در گزارش‌ها و حساب‌های شرکت به طور کامل ثبت و افشا نشده است و با توجه به اینکه بدوا چنین امری با اساسنامه و رسالت شرکت بورس نیز همخوانی نداشته است، موضوع به معاونت حقوقی سازمان ارسال شده است.

رسیدگی به این موضوع به طور فوق العاده در دستور کار کمیته رسیدگی به تخلفات سازمان قرار گرفته و برای بررسی کم و کیف و ابعاد تخلفات این موضوع، مدیران بورس تهران فراخوانده شده اند. بدیهی است بعد از رسیدگی کامل و ارزیابی توضیحات و مستندات این امر که در حوزه داخلی شرکت رقم خورده است، نتایج رسیدگی و جزییات امر و تصمیم سازمان اطلاع رسانی خواهد شد. منبع

ماجرای کشف ماینر در شرکت بورس تهران چه بود؟

معاون اجرایی سازمان بورس تهران گفت: شخصا دستگاه‌ها را رؤیت نکرده‌ام، اما چند روزی است که بحث آن مطرح است. باز هم تاکید می‌کنم که این شرکت باید پاسخگو باشد، چراکه سهام‌دار دارد و سهام‌داران هم باید خواهان پاسخگویی باشند.

به گزارش عصر شهروند در پی خبر منتشر شده در 7 مهر 1400 ، درپی “مطرح شدن صحبت‌هایی مبنی بر کشف چند دستگاه ماینر در شرکت بورس”، مدیرعامل این شرکت این موضوع را رد کرد و معاون سازمان بورس نیز اعلام کرد که این دستگاه‌ها شخصی نبوده‌اند، اما شرکت بورس تهران باید در این زمینه پاسخگو باشد، چراکه سهام‌دار دارد و سهام‌داران هم باید خواهان پاسخگویی باشند.

صحبت‌هایی مبنی بر اینکه “کشف چند دستگاه ماینر در زیرزمین ساختمان شرکت بورس توسط حراست و اینکه این دستگاه‌ها متعلق به فرد خاصی در این شرکت است” مطرح شده است که در این راستا، مصطفی بهشتی سرشت – معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار – در گفتگویی، اعلام کرد که اطلاع‌رسانی‌های لازم را در این زمینه شرکت بورس تهران باید انجام دهد.

وی ادامه داد: در مورد اینکه گفته می‌شود “این دستگاه‌ها متعلق به شخص خاصی بوده است”، باید بگویم با اطلاعاتی که تاکنون به دست آورده‌ام این دستگاه‌ها شخصی نبوده‌اند، اما بطورکلی چنین فعالیتی خارج از فعالیت‌های شرکت بورس محسوب می‌شود و این مجموعه باید پاسخگو باشد.

معاون اجرایی سازمان بورس تهران گفت: شخصا دستگاه‌ها را رؤیت نکرده‌ام، اما چند روزی است که بحث آن مطرح است. باز هم تاکید می‌کنم که این شرکت باید پاسخگو باشد، چراکه سهام‌دار دارد و سهام‌داران هم باید خواهان پاسخگویی باشند.

در این زمینه علی صحرایی – مدیرعامل شرکت بورس تهران – در گفتگویی، اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد و آن‌هایی که آن را مطرح کرده‌اند، اشتباه کرده‌اند.

صحرایی از پاسخ به دیگر سوالات امتناع کرد.منبع 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا