اقتصاد شهر

اخذ عوارض پیش از ورود به شهر جدید هشتگرد منطقی نیست

صفدری گفت: اخذ عوارض پیش از ورود به شهر جدید هشتگرد منطقی نیست و فرماندار این منطقه قول رسیدگی به این موضوع را داده‌اند.
داوود صفدری، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد ، با بیان اینکه دریافت عوارض از ساکنان شهر جدید هشتگرد از پیش اعلام نشده بود، گفت: دریافت عوارض از افرادی که وارد شهر جدید هشتگرد می‌شوند تحت مدیریت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و این موضوع از پیش به ما اعلام نشده بود.

وی افزود: در هفته دوم فروردین ماه بنده به عنوان مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد متوجه این موضوع شدم و عملیات نصب گیت و دوربین‌ها اواخر سال گذشته انجام شد و تمام برنامه ریزی‌های مربوط به دریافت عوارض از سوی سازمان راهداری انجام شده است.

صفدری با اشاره به اینکه بسیاری از ساکنان شهر جدید هشتگرد اقشار ضعیف و متوسط جامعه هستند، گفت: به لحاظ اینکه ساکنان این شهر به صورت مداوم از شهر تهران در حال رفت و آمد هستند، بنابراین نصب گیت پیش از ورودی شهر و دریافت عوارض از این افراد منطقی نیست و طبق صحبت‌هایی که مسئولان انجام دادند، فرماندار قول داده که به این موضوع رسیدگی کند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با بیان اینکه به طور معمول عوارض در آزادراه‌ها و یا ورودی آزادراه‌هایی که به صورت مشارکتی ساخته شده دریافت می‌شود، گفت: سالیان بسیار زیادی است که از دریافت عوارض و گیت‌های موجود در آ‌زادراه کرج- تهران خبری نیست؛ بنابراین بعد از گذشت چند سال دریافت عوارض آن هم در کنار مترو هشتگرد و پیش از ورود به شهر بی معنی است.

وی تصریح کرد: آزادراه‌ها به دو دسته تقسیم می‌شود: آزادراه‌هایی که توسط دولت احداث می‌شود، هزینه ساخت آن از طریق مالیاتی که مردم می‌پردازند، تأمین می‌شود و در مدل دوم به صورت بی او تی(BOT) است که با همکاری بخش خصوصی ساخته می‌شود و نمونه این آزادراه در شهر پردیس وجود دارد که بعد از تأمین هزینه‌های ساخت این آزادراه دیگر عوارضی دریافت نمی‌شود، اما در هشتگرد نه آزادراهی وجود داشته و نه پروژه جدیدی ساخته شده، بنابراین دریافت عوارض در این شهر بی معنا است.

داودی تأکید کرد: به زودی مشکل مربوط به دریافت عوارض از ساکنان هشتگرد برطرف می‌شود، زیرا که در این محدوده آزادراهی ساخته نشده و یا به آزادراهی متصل نمی‌شود، بنابراین برای ساکنانی که قشر ضعیف جامعه هستند معنایی ندارد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: اخذ عوارض قبل از ورود به شهر جدید هشتگرد به هیچ عنوان کار درستی نبوده و به دلیل رانت زمینی و مسکن باید دولت به عنوان کاتالیزور و نظارت کننده وارد شده و به این موضوع رسیدگی کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا