سرریز شدن سدهای سیستان و بلوچستان

جعفری گفت: در جریان بارندگیها اخیر سد خیرآباد نیکشهر پس از ۸ سال، سد زیردان چابهار برای اولین بار پس از احداث و سدهای پیشین و شی کلک چابهار سرریز کردهاند.
اتابک جعفری مدیرعامل آب منطقهای سیستان و بلوچستان با اشاره به بارش در سیستان اظهار کرد: بارندگیهای اخیر در استان باعث جاری شدن سیل و رواناب شد که با برنامهریزی و مدیریت بخشی از این آبها درسدها ذخیره سازی شد.
وی افزود: بارندگیها در این استان اغلب به صورت رگبارهای شدید و در مدت کم و سرعت زیاد اتفاق میافتد و باعث ایجاد خسارت شده و از دسترس خارج میشود، ولی خوشبختانه با احداث سدها این روانآبها مهارشده و از بروزهر گونه خساراتی جلوگیری میشود.
مدیرعامل آب منطقهای سیستان و بلوچستان درباره سدهای در دست بهرهبرداری استان گفت: در حال حاضر تعداد ۷ سد مخزنی و ۲۳ سد تغذیهای با ظرفیت حدود ۲ میلیارد مترمکعب وجود دارد که قادر است این سیلابها و روانآبها را ذخیره و کنترل نماید.
مدیرعامل آب منطقهای سیستان و بلوچستان اظهار کرد: میانگین بارش نسبت به سال آبی قبل افزایش قابل توجهی داشته که با توجه به گستردگی و کمبود منابع آبی در استان ذخیرهسازی کامل برنامهریزی و مدیریت شده تا در پایین دست برای کشاورزان مشکلی ایجاد نشود.
جعفری در ادامه افزود: در جریان این بارندگیها سد خیرآباد نیکشهر پس از ۸ سال، سد زیردان چابهار برای اولین بار پس از احداث و سدهای پیشین و شی کلک چابهار سرریز کردهاند.
وی در پایان از مردم خواست در زمان بارندگی ازتردد واسکان در مسیلها و اطراف رودخانه خودداری نمایند.
خبرآنلاین




سلام.
شب بخیر دوستان و خوانندگان مردم عزیز ایران
مردم غیور استان سیستان و بلوچستان ایران خداوند کمکتون بکند و فاجعه دردناک اب گرفتگی انشاالله با مجاهدت مسئولین برطرف خواهد شد.ولی این موضوعات را برسی بکنیم متوجه میشویم که در هر استانی و هر شهری وهر شهرستانی مسئولین مدیریت بحران وجود دارد…………وسایر مسئولین پیشگیرنده……
مدت دوسال گذشته در نقاط مختلف کشور عزیزمان مشکلات زیادی از جمله زلزله و سیل و بارش برف و بارش بارانهای سیل اسا بوجود امده ولی همه تبذیل به فاجعه شده چرا ……..؟؟؟؟
مگر میشود هم مسئولین بحران را دارا باشیم ولی هیچ نوع پیشگیری انجام نداده باشیم…..؟؟؟
این مسئولین مگر حقوق دریاف نمیکنند ..؟ مگر وظیفه این افراد در ادارات خودشان برای چه استخدام شده اند…ایا بجز پیشگیری از فاجعه های ناخواسته است…؟ وظایف را درست انجام دادن نتیجه اش این میشه که اپار زیان بار فجعه نباشد .و اگر هم باشد باید کمتر بشود….
بحران ها را پیش بینی کردن خودش یک پیشگیری از بحران است و در تمام سال باید پیشگیریها مورد نظر و مشورت مسئولین بحران باشد…… اگر غیر از این بشود کم کاری محصوب میشود…..!!!!
بلاخره مسئولین و مدیران بحران باید به مشکلات جوابگو باشند…
خدا قوت برای جبران حسارتهای مردم زیان دیده استان های کرمان و سیستان و بلوچستان ایران….
با تقدیم احترام