اقتصاد شهر

خروج کامل «توتال» و «CNPC» از پارس جنوبی؛ فاز ۱۱ را ایرانی‌ها می‌سازند

وزیر نفت با بیان این‌که شرکت سی‌ان‌پی‌سی و توتال کاملا از قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس‌جنوبی خارج شده‌اند، گفت: شرکت پتروپارس به‌تنهایی توسعه فاز ۱۱ را عملیاتی می‌کند.

بیژن زنگنه با اشاره به آخرین وضع توسعه فاز ۱۱ میدان گازی پارس‌جنوبی، گفت: اگرچه شرکت پتروپارس از قبل برای توسعه فاز ۱۱ پارس‌جنوبی همراه شرکت توتال فرانسه و شرکت سی‌ان‌پی‌سی چین بود، اما اکنون با خارج شدن دو شرکت دیگر از قرارداد، پتروپارس کاملا جای آن‌ها را گرفته و توسعه بخش نخست توسعه فاز ۱۱ پارس‌جنوبی به این شرکت محول شده است.
بنا بر اعلام وزارت نفت، وی تصریح کرد: شرکت پتروپارس کار خود را آغاز کرده و در حال انعقاد قرارداد برای اصلاح جکت و تامین کالاهای اساسی به‌منظور حفاری چاه‌ها است.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا