جزئیاتی از نمایندگانی که خانه سازمان مجلس را تصرف و به نام خود سند زدند
برخی از نمایندگان مجلس ششم و هفتم خانه های سازمانی مجلس شورای اسلامی را تصرف کرده و بعد از پایان دوره نمایندگی آنرا تخلیه نکردند تا در نهایت به قیمت اندک و آن هم بصورت اقساطی به نام خود سند زدند.

به گزارش اقتصاد شهروند، بعد از توئیت مالک شریعتی منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم درباره حق مسکن اعطایی به نمایندگان مبنی بر اینکه «هیئت رییسه مجلس دهم برای ودیعه/اجاره مسکن نمایندگان دوره یازدهم مبالغی را مصوب کرده»، این موضوع با اظهار نظر برخی از نمایندگان دهم مواجه شد.
در همین راستا خبرنگار اقتصاد شهر موضوع مسکن نمایندگان و خانه سازمانی مجلس را پیگیر شد که به نکات جالبی دست یافت.
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی نماینده محلات به خبرنگار ما گفت: مجلس شورای اسلامی چندین واحد منزل مسکونی سازمانی داشت که هر دوره این واحدها را در اختیار نمایندگان قرار می داد اما برخی از نمایندگان دوره ششم وقتی دوره مجلس به پایان رسید خانه سازمانی مجلس را تحویل ندادند.
وی با بیان این واحدها در کنار مجلس قدیم در خیابان امام خمینی (ره) بوده، افزود: مثلا یکی از نمایندگان خانم مجلس ششم، با آنکه نماینده تهران بوده، خانه سازمانی تحویل گرفته و بعد از پایان دوره نمایندگی این خانه را تخلیه نکرد.
منتخب محلات در مجلس یازدهم تصریح کرد: این خانم اصلاح طلب در مجلس هفتم رای نیاورد و خانه سازمانی را تحویل نمی داد.
حجت الاسلام سلیمی اضافه کرد: در نهایت این خانه ها به قیمت اندک به نمایندگانی که آنرا تصرف کرده بودند، واگذار شد.
همچنین سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در گفتگو با خبرنگار اقتصاد شهروند جزئیاتی از خانه سازمانی مجلس در سعادت آباد تهران و نحوه تصرف این خانه ها از سوی نمایندگان مجلس هفتم را تشریح کرد.
وی گفت: مجلس 2 ساختمان 20 واحدی در منطقه سعادت آباد داشت که به 40 نماینده مجلس هفتم واگذار شد.
وی گفت: وقتی مجلس هشتم افتتاح شد، نمایندگان سابق که رای نیاورده بودند، خانه های سازمانی را تخلیه نمی کردند و ما نمایندگان مجلس هشتم در هتل یا مسافرخانه ها مستقر بودیم.
این نماینده مجلس دهم اضافه کرد: اینجانب یک روز به محمدرضا باهنر نائب رئیس اول مجلس هشتم مراجعه کردم و گفتم ما که نماینده هستیم خانه نداریم و آقایان که دیگر نماینده نیستند خانه سازمانی مجلس را تخلیه نمی کنند.
ابطحی افزود: یکی از نمایندگانی که خانه سازمانی مجلس را تخلیه نمی کرد نماینده اصولگرای تهران بود که حتی در آن زمان امام جماعت یکی از مساجد منطقه شده بود و آقایان می گفتند صلاح نیست تا وی را مجبور کنیم که خانه سازمانی را تخلیه کند.
وی افزود: این خانه های سازمانی مجلس هم بعدها به قیمت اندکی و بصورت اقساطی به متصرفان واگذار شد و به همین دلایل مجلس خانه های سازمانی خود را از دست داد.
خبرنگار اقتصاد شهروند همچنین مطلع که یکی از نمایندگان استان شمالی در مجلس هشتم که در خانه سازمانی مجلس در خیابان امام خمینی مستقر بود، تا سالها بعد این خانه را تخلیه نکرد و در نهایت آنرا به قیمت کم از مجلس گرفت و به نام خود سند زد.



