مجلس تسلطی بر بودجه شرکتهای دولتی نداشته و ندارد
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه شرکتهای دولتی هزار و 500 هزار میلیارد تومان بودجه سالانه را میگیرند، گفت: این در حالی است که مجلس هیچ نظارت و تسلطی بر نحوه هزینهکرد این بودجهها نداشته و ندارد.

بهروز محبی نجمآبادی نماینده سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار اقتصاد شهروند با بیان اینکه بودجه شرکتهای دولتی هزار و 500 هزار میلیارد تومان یعنی سه برابر بودجه عمومی کل کشور است، گفت: مجلس وظیفه نظارت بر حسن اجرای امور کشور را دارد و باید بر مسائل نظارت کند اما متأسفانه بر نحوه هزینه بودجه شرکتهای دولتی تسلطی وجود ندارد.
وی افزود: تاریکخانههایی در شرکتهای دولتی وجود دارد که خروج آن امضاهای طلایی، حقوقهای نجومی و سواستفادههای گسترده است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تأکید کرد: یکی از مسائل مهم در اصلاح ساختار بودجه انداختن نورافکن نظارت مجلس بر شرکتهای دولتی و نفتی است.
محبی نجمآبادی گفت:تجربه در گذشته نشان داده تنها با 10 درصد صرفهجویی در این شرکتهای دولتی دهها هزار میلیارد تومان منابع برای کشور حاصل میشود.



