انتقاد نماینده مجلس از عملکرد دولت برای واردات کامیونهای دست دوم
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از عملکرد دولت برای واردات کامیونهای مستعمل و دست دوم گفت: واردات کامیونهای مستعمل هیچ مزیتی برای حملونقل جادهای کشور ندارد.

به گزارش اقتصادشهروند ،انور حبیبزاده نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای ترخیص کامیونهای مستعمل و دست دوم از گمرک گفت: این اقدام کار نادرستی است و هیچگونه مزیتی برای حمل و نقل جادهای کشور ندارد.
وی افزود: اگر قرار بر واردات کامیون به کشور است باید خودروهای صفر وارد شود نه دست دوم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به خطرات کامیونهای مستعمل برای کشور گفت: علاوه بر هزینهزا بودن، خطرات تصادف و تلفات جادهای این کامیونها بسیار زیاد است و هزینههای سنگینی نیز بر اقتصاد کشور تحمیل خواهد کرد.
وی با بیان اینکه مجلس مخالف واردات کامیونهای دست دوم از اروپا است، گفت: اگر بنا است ارتباط ما با کشورهای اروپایی از طریق واردات و صادرات بیشتر شود و این نقش را کامیونها داشته باشند، باید کامیونهای صفر که میتوانند در اروپا تردد کنند وارد ایران شوند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر کامیونها نتوانند تردد بینالمللی داشته باشند وارد کشور شوند فایدهای برای اقتصاد کشور نخواهند داشت.
بیشتر بخوانید :
مجلس مخالف واردات کامیونهای مستعمل و دسته دوم است
با واردات کامیونهای مستعمل توان داخلی ضعیف میشود
تحقیق و تفحص مجلس از ترخیص کامیون های دست دوم از گمرگ
مجلس با واردات کامیون های دست دوم اروپایی مخالف است



