آییننامه «ایمنی کار» برای همه کارگاهها الزامی شد
بر اساس اعلام اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران، همه کارفرمایانی که مطابق ماده ۱۳ قانون کار نسبت به انعقاد قرارداد با پیمانکار اقدام کردهاند و همچنین پیمانکارانی که دارای پیمان فعالیت هستند، موظفند آییننامه امور ایمنی پیمانکاری را در تمام کارگاهها رعایت کنند.

به گزارش اقتصاد شهروند ، قرارداد مقاطعه یا پیمان به قراردادی گفته میشود که طبق آن یک طرف که به آن پیمانکار میگویند در مقابل اجرت، انجام عملی را برای کارفرما که طرف دیگر قرارداد است بر عهده میگیرد.
بر اساس ماده ۱۳ قانون کار، در مواردی که کار از طریق مقاطعه یا پیمان انجام میگیرد، مقاطعهدهنده مکلف است قرارداد خود را با مقاطعه کار یا پیمانکار به نحوی منعقد کند که در آن پیمانکار متعهد شود تمام مقررات این قانون را در مورد کارکنان خود اعمال کند.
طبق تبصره ۱ ماده مطالبات کارگر جزو دیون ممتاز بوده و کارفرمایان موظفند بدهی پیمانکاران به کارگران را برابر رأی مراجع قانونی از محل مطالبات پیمانکار از جمله ضمانت حسن انجام کار پرداخت کنند.
بر همین اساس بهزاد سامدلیری ـ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران به نقل از روابط عمومی این اداره کل اعمال آییننامه امور ایمنی در تمامی کارگاه های استان تهران را ضروری دانسته و اعلام کرده است که رعایت این آییننامه برای تمام کارفرمایانی که وفق ماده ۱۳ قانون کار نسبت به انعقاد قرارداد با پیمانکار اقدام کرده و همچنین پیمانکارانی که دارای پیمان فعال هستند، لازم الاجراست. منبع



